۵۴۹۷۴۰
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

در اعتراض به مشکلات معیشتی؛

تجمع دانشجویان دکتری مقابل وزارت علوم

جمعی از دانشجویان روزانه دکتری دانشگاه های تهران صبح امروز در اعتراض به شرایط سخت ارایه وام ویژه دکتری ، عدم ارایه حقوق و دغدغه های معیشتی مقابل وزارت علوم تجمع کردند.

خبرگزاری مهر: جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه های روزانه تهران در اعتراض به شرایط سخت ارایه وام ویژه دکتری، دغدغه های معیشتی، عدم ارایه حقوق ماهانه به این دانشجویان، مقابل ساختمان مرکزی وزارت علوم تجمع کرده‌اند.

یکی از دانشجویان دکتری معترض گفت: براساس قانون باید به دانشجویان دکتری حقوق ماهیانه تعلق گیرد، اما نه تنها حقوق داده نمی شود بلکه شرایط دریافت وامهایی که سال های پیش ارایه می شد، نیز سخت شده و دانشجویان نمی توانند حتی این وامها را نیز دریافت کنند.

به گفته دانشجویان معترض، این دانشجویان از ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه مقابل وزارت علوم تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان هستند ولی تاکنون هیچ یک از مسئولان وزارت علوم برای پاسخگویی به این دانشجویان در جمع آنها حاضر نشده است.

معترضین پلاکاردهایی در دست دارند که روی آنها شعارهایی مانند، «دانشجو دکتری خود را وقف علم می کند ولی دغدغه معیشت دارد»، «دانشجو دکتری بودن همه جا شغل محسوب شده و حقوق دارد»، «ایران می مانیم اگر حداقل معیشت را برایمان فراهم کنید» و «این یک حرکت سیاسی نیست بلکه یک مطالبه دانشجویی است، پژوهش شغل من است و حقوق ماهیانه حق من است» نوشته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ح تما باید یه اتفاقی بیفتد دورازجونش چند بمیرن تا مسئولین براشون یه کاری بکنه میگه چرامیرن اونور آب!!!!!!

    • بدون نام

      نخبه ای که اینجا پرورش داده می شه دو روز دیگه از کشور خارج میشه و خارجیا بدون چک و چونه صاحب یک مغز جوان با کلی ایده میشن.

    • بدون نام

      وزیر بی کفایت!!!!!

    • دانشجوی دکتری

      بی اعتنایی و عدم پاسخگویی به این تجمع از جانب وزارت علوم نهایت بی کفایتی است.

    • آذین

      وزیری که زیرمجموعش براش مهم نیستن لیاقت این پست رو نداره قبل انتخابات از دانشجو و ارزش اون دم می زنند و بعد انتخابات همه حرفها و شعارهاشون رو فراموش می کنند رای من رو پس بدید من از رایی که به شما دادم پشیمون هستم

    • بدون نام

      سلام دوستان. من یک فارغ التحصیل 38 ساله دکترا و بیکار هستم در حالی که بیش از 8 سال است ازدواج کردم و بچه ام 5 سالشه. خانمم دستش تو جیب خودشه اما این اصلا باعث قوام خانواده و نجات من نشده بلکه ما فقط مصلحتی و به خاطر بچه با هم زندگی میکنیم. خودتون حدیث مفصل بخوانید از این مجمل. اما مسئله بسیار مهم و یا در واقع راه نجات ما صرفا گله و شکایت کردن نیست و تنها یک راه داره. آنهم این است که همه نیروهامون رو یکی کنیم و یک موج بزرگی از حرکت مدنی برای احقاق همه حقوق پایمال شدمون به راه بیندازیم که اکثریت دانشجویان دکترا و افراد ذینفع مثل من و حتی افرادی که شاغل هستند میتوانند به جدی پیگیر حقوق شغلیشون مانند احتساب 4 سال تحصیلشون به عنوان بیمه و سنوات باشن. یکی از بهترین ابزارها برای این کار استفاده از فضای مجازی و مخابرات است به طوری که به صورت شبکه ای همه همدیگر را پشتیبانی کرده و در جریان و پیگیری مطالبات قرار گیرند. اما همزمان باید به شدت مواظب رخنه جریانات انحرافی و بحثهای هدفدار که ممکن است بوی سیاست از آنها بیاید باشیم تا هیچ گونه ای بهانه ای برای مسئولین بهانه جو فراهم نشود. پس هرچه ایده در توان دارید به کار بندازید و همدیگر را پشتیبانی کنید. یکی از بهترین ایده ها تشکیل یک کانال تلگرام قوی و رشد دادن سریع آن در کل کشور است. در نهایت به نظر من اگر اراده قوی برای حل این مشکلات وجود داشته باشد حتما روند اتفاقات به سمت آن خواهد رفت و قطعا بیشترین بهره را علاوه بر دانشجویان و فارغ التصیلان جریان علم و پژوهش و در نهایت صنعت و اقتصاد کشور خواهد برد و در این راه افراد دلسوز نظام و کشور نیز که صرفا به فکر جیب خودشون نیستند بلکه به فکر نجات کشتی هستند حمایت خواهند کرد. مطالبات اساسی میتونه این باشه: 1- حقوق و معیشت دانشجوی دکترا 2- احتساب پژوهش دکترا به عنوان شغل و تعریف طرحی برای احتساب 4 سال بیمه و سنوان (مانند آنچه در مورد طرح سربازی انجام شد). 3- تضمین و تسهیل اشتغال فارغ‌التحصیلان . توکل بر خدا. یا علی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج