۵۴۹۸۷۰
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

طرح سوال از رئیس جمهور شائبه سیاسی دارد

طرح سوال از رئیس جمهور و جمع کردن امضا برای آن در ماه های پایانی دولت یازدهم بیشتر شائبه سیاسی دارد تا حل مسئله، ضمن اینکه در مجلس اجماعی روی این موضوع نیست.

اعتمادآنلاین: علیرضا رحیمی با اشاره به مباحث مطرح شده در مجلس مبنی بر سوال از رییس جمهور به دلیل مشکلات ایجاد شده از سوی موسسات مالی غیر مجاز برای مردم، با اشاره به اینکه سوال پرسیدن از رئیس جمهور جز حقوق نمایندگان است توضیح داد که سوال از رییس جمهوری در این موضوع خاص به صورت غیر رسمی در جلسات مطرح شد، اما با توجه به اینکه سوال از رئیس جمهوری به تعداد امضای بالایی نسبت به سوال از وزرا نیاز دارد جمع کردن امضاها و متقاعد کردن نمایندگان کار ساده و عادی نیست.
وی با تاکید بر اینکه به روی موضوع سوال از رئیس جمهوری اجماعی جدی نیست گفت: البته موضوع موسسات غیر مجاز و ضرر وزیان های مالی که به خانواده ها وارد کردند مسئله ای مهم و از دغدغه های نمایندگان است. اما اینکه در دو ماه پایانی دولت مستقر، چنین سوالی از رییس جمهور مطرح شود چندان کارایی ندارد.
رحیمی یادآور شد که وزرای مربوطه به مجلس آمدند و جوابگو بودند هرچند پاسخ ها غالبا قانع کننده نبود، اما باز هم تاکید می کنم که سوال از رییس جمهور در این شرایط نمی تواند کمک کننده باشد.
وی با اشاره به اینکه ابزارهای رییس جمهور ائم از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی زیر سوال رفته اند که قاعدتا باید به تکالیفشان عمل کنند گفت: اگرچه مجلس از پاسخ های این بخش ها قانع نشده است بنابراین باید اقدامات جبرانی از سوی دولت و رییس جمهور انجام شود که این انتظار بجایی است هرچند این انتظار هم باید در زمانی مناسب مطرح شود تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.
وی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی طرح این نوع سوالات ابهامات را بیشتر می کند گفت: سوال باید در زمانی مناسب مطرح شود نه در شرایطی که وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی دولت بعدی مشخص نیست. این موضوعات شائبه سیاسی بودن سوال را تقویت می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید بر اساس قانون اساسی همه ملت در برابر قانون پا سخگو با شند.
      با هر پست ومقامی و هر دیدگاهی

    • بدون نام

      .... ۳۰ میلیون رای پشت روحانی هست روحانی تنها نیست

    • بدون نام

      اصولگرایان با این دست حرکات وجهه خودشون را توی مردم خراب میکنند، باز هم سر عقل نمیاند، مردم توی انتخابات بهشون "نه"گفتند ول باز هم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج