۵۵۰۰۱۴
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

حمایت آمریکا از تغییر نظام سیاسی در ایران

وزیر خارجه آمریکا در نشست استماع سنا روز چهارشنبه گفت که از عناصر داخلی ایران برای تغییر نظام سیاسی ایران حمایت می‌کند.

خبرگزاری فارس: «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در نشست استماع سنا روز چهارشنبه گفت که از عناصر داخلی ایران برای تغییر نظام سیاسی ایران حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی از «تد پو» نماینده ایالت تگزاس در سنا درباره نظر دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تغییر نظام حاکم ایران گفت: «سیاست ما در قبال ایران در حال تدوین است و هنوز به رئیس‌جمهور ارائه نشده است. با وجود این، ما از نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه با خبریم و در حال اقدام برای مقابله با هژمونی ایران هستیم. تحریم‌های اضافی (وضع کرده‌ایم): اقداماتی علیه برخی افراد و دیگران به کار گرفته شده‌اند و ما به طور مداوم مزایای (این تحریم‌ها) را بررسی می‌کنیم، هم از حیث دیپلماتیک و هم از حیث تبعات بین‌المللی قرار دادن کل سپاه به عنوان سازمان تروریستی؛ چون همان‌طور که می‌دانید ما سپاه قدس را در فهرست تحریم قرار داده‌ایم.»

وی ادامه داد: «سیاست ما در قبال ایران مقابله با این هژمونی، مهار توانایی آنها برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای و اقدام برای حمایت از آن عناصری در داخل ایران، به نحوی است که به تغییر صلح‌آمیز آن نظام سیاسی منجر شود. همان‌طور که می‌دانیم چنین عناصری در داخل ایران هستند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا این اظهارات را در نشست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح کرد. وی در این نشست بار دیگر ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه متهم کرد.

وی گفت: «رژیم ایران کماکان مداخلات و فعالیت‌هایی که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کنند را ادامه می‌دهد: حمایت از حکومت بسار اسد، تأمین مالی شبه‌نظامیان و پیکارجویان در عراق و یمن که از دولت‌های قانونی مشروعیت‌زدایی می‌کنند و مسلح کردن گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله که متحد ما اسرائیل را تهدید می‌کنند.»

تیلرسون اضافه کرد: «ما و متحدانمان بایستی با بلندپروازی‌های ایران برای دست‌یابی به هژمونی در منطقه مقابله کنیم.»

تیلرسون در پاسخ به سوالی درباره برجام گفت که واشنگتن برای اطمینان از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تعامل است و فراینده‌های معین‌شده در توافق هسته‌ای را دنبال می‌کند.

یک نماینده کنگره در این جلسه از «تیلرسون» بابت تعیین نکردن فردی جهت پیگیری مسئله آزادی «رابرت لوینسون»، مأمور سابق «اف‌بی‌آی» که چند پیش در ایران ناپدید شده بود، انتقاد کرد.

وی از تیلرسون پرسید که آیا برنامه‌ای برای ملاقات با ایرانی‌ها دارد. وزیر خارجه آمریکا گفت: «من برنامه‌ای برای ملاقات با ایرانی‌ها ندارم.»

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: «ما به خاطر اینکه فردی در این سمت نداریم تلاش‌هایمان را متوقف نمی‌کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بشارت

      مامردم ولایت مدار ایران اسلامی تا اخرین قطره خون در مقابل امریکا می ایستیم..و از نظام اسلامی و الهی خودمان دفاع میکنیم...مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      دولت احمقها در آمریکا تشکیل شده ظاهرا همه از رئیس جمهور آمریکا تا وزرای دولتش یک مشت احمق متوهم هستند و این صحبتهای وزیر خارجه شون هم نشون میده که احمقها برسرکار اومدند

    • بدون نام

      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

    • بدون نام

      وقتی آمریکایی ها اینطور میگویند حمایت ملت رااز حکومت تقویت میکنند.خدایا شکر دشمنان ما احمقند

    • بدون نام

      خوبه یه رقص چاقو کردن اگه رقص دیگه میکردن چه جنگی میخواستن تو منطقه به پا کنن.
      اونم از دست بوسیشون بعد عربستان پیش اسرائیلی ها.
      اگه پای دفاع از ناموس و خاک باشه ایرانی ها دیگه دین و مذهب سرشون نمیشه با تمام قوا میان پدر همه تو نو در میارن.

    • بدون نام

      ابران هم از تغییر نظام و حکومت آمریکا حمایت میکنه.
      ما هم موافق اینم که همتون مسلمان بشین.
      :)))

    • اهوازی

      مگر امریکا دوست دشمن مشناسه از خصلت اونه

    • golbahar

      سپاه رو تو لیست تروریستا قرار میدین؟ :/ دیگه یه چیز نگو که یه سردار سپاهمون پاشه شبونه بیاد کاخ سفیدتونو قهوه ای کنه برگرده :/ اصلا کی لیستو داده دست شما؟بده من ببینم بچه جان

    • سعید

      آقای تیلرسون کشور آمریکا و عربستان واسرایل حامیان تمام عیار تروریست هستند که تمام آرامش مردم دنیارا تا حالا گرفته و چه انسانهای نازنین و بی گناهی را به خاک و خون کشیده بعد خودتان را دشمن تروریست معرفی و ایران که سالهاست مورد حملات تروریستی افراد شماست را محکوم میکنید نه این مشکل کار نیست مشکل این است که چون ایران مثل بقیه کشورها از شما اطاعت نمیکند شما زورتان می آید و با ما ایرانیها کج افتادید و هر روز به یک بهانه مارا از چشم جهانیان می اندازید ولی بدانید ما تا شما از دید خود برتری و نه برابری به کشور ما نگاه میکنید برای شما هیچ ارزشی قائل نیستیم پس شنا عصبانی شوید و در این عصبانیت خود بمیرید که حق همیشه پیروز است و حق ازآن خداست

    • سامان

      تندروهای داخلی و خارجی اهداف مشترکی دارند. تیلرسون با این گفته ها سعی دارد گزگ دست اصولگراها بدهد که به دولت تدبیر و امید حمله کنند.

    • بدون نام

      سامان یعنی هیچ کس نباید خلاف میل اصلاح طلبها بزند.
      صبح تا شب هممون باید بشینیم دور هم به به و چه چه دولت اصلاح طلب کنه. هرگی خلاف میل شماها حرف بزنه میشه تندروو متحجر.
      بابا شما خوبین . شما بشینین جلووووووو
      خخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج