۵۵۰۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اولین کنفرانس مطبوعاتی مورینیو با تعداد زیادی خبرنگار برگزار شد

مورینیو: من فوتبال اسپانیا را خراب کردم!

مورینیو بیش از حدود یک ساعت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در ادامه آمده است. او در این مصاحبه از کاسیاس صحبت کرد و پاسخ اینیستا را داد. از علاقه اش به چلسی گفت و دلتنگی اش برای فرگوسن.

مورینیو: من فوتبال اسپانیا را خراب کردم!

روزنامه تماشا: روزنامه تلگراف در گزارشی خواندنی لحظه به لحظه اولین کنفرانس مطبوعاتی مورینیو بعد از پیوستنش به چلسی را پوشش داد. به گزارش این روزنامه استقبال خبرنگاران و هواداران از این کنفرانس «شگفت آور» بود و مورینیو بیش از حدود یک ساعت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در ادامه آمده است. او در این مصاحبه از کاسیاس صحبت کرد و پاسخ اینیستا را داد. از علاقه اش به چلسی گفت و دلتنگی اش برای فرگوسن.

اولین سوالی که از او پرسیده شد درباره لقب «آقای خاص» بود. لقبی که در اولین کنفرانس مطبوعاتی اش (در سال 2004) به عنوان مربی چلسی به خودش داده بود: «من الان بیشتر آقای خوشحال هستم. انگار همین چند روز قبل بود که مقابل شما نشستم اما خب، 9 سال گذشته است. من همان آدم سابق هستم. با همان جسارت و همان اشتیاق برای کار کردن؛ البته مطمئنا تغییراتی هم داشتم. اگر بخواهم خودم را توصیف کنم، می توانم بگویم که آدم خوشحالی هستم. این اولین باری است که به باشگاهی می آیم که از قبل دوستش داشتم.»

مورینیو: من فوتبال اسپانیا را خراب کردم!

آیا می توان بهتر از قبل بود؟

«همیشه می توان بهتر بود. می خواهم باور داشته باشم که این اتفاق می افتد. من همیشه به کارم باور داشتم. من از ذهنیت و جاه طلبی کسانی که با آنها کار می کنم، آگاه هستم. دوران حرفه ای من براساس موفقیت در همه باشگاه هایی که در آن کار کردم، ساخته شده است. من در هر باشگاهی که کار کردم، به موفقیت رسیدم و با میراث متفاوتی آنها را ترک کردم. پیام من به بازیکنانم این است که سخت کار کنند، با کیفیت کار کنند. باشگاه بسیار مهمتر از تک تک ماست و هیچ کس را نمی توان با کل باشگاه مقایسه کرد.»


در مورد جدایی از چلسی در 2007

«من خواندم که نوشته بودند اخراج شدم. این درست نیست. خیلی ها در آن زمان باور نداشتند که آن جدایی با یک توافق دو جانبه اتفاق افتاد. آن اتفاق بسیار ناراحت کننده بود اما من از تصمیم ناراحت نیستم چون بعد از آن به اینتر رفتم و بهترین روزهایم را سپری کردم. پس از آن هم در رئال، بهترین رکورد تاریخ فوتبال اسپانیا را ثبت کردیم.»


رابطه با بازیکنان قدیمی چلسی

«البته هنوز چند بازیکن از قبل هستند. اینکه به جایی که دوست دارید، برگردید و آدم هایی را ببینید که کارهای زیادی برای شما انجام داده اند، خیلی خوب است. آنها من را می شناسند اما این بسیار مهم است که بگویم در تیمم هیچ امتیاز ویژه ای برای آنها قائل نمی شوم.»


در مورد سایر مربیان لیگ برتر

«کمی ناراحت کننده است که وقتی به اینجا برگشتم کهس ر الکس دیگر نیست. اما فکر می کنم دیوید مویس شرایط جانشینی او را دارد. او در باشگاه قبلی اش خیلی خوب کار کرد. مانوئل پلگرینی، مربی سیتی هم بسیار باتجربه است. او اولین بار است که در لیگ برتر مربیگریمی کند اما فکر می کنم از پختگی و کیفیت لازم برای خوب نتیجه گرفتن برخوردار است.»


در مورد درگیری با کاسیاس

«در فصل اخیر چه اتفاقی افتاد؟ من به بازیکنانی بازی دادم که فکر می کردم برای تیم بهتر کار می کنند. البته می خواهم با همه رابطه خوبی داشته باشم اما نیاز دارم که با خودم هم رابطه خوبی داشته باشم و باید با خودم هم روراست باشم. اگر کسی جایگاه بالایی در تیم دارد، من نمی توانم برای او امتیاز قائل شوم. این بستگی به بازیکنان دارد که این را بپذیرند یا نه؛ همچنین به رسانه ها و هواداران.»


در مورد آینده جان تری

«آینده من و جان به هم بستگی دارد. در اولین هفته جولای تلاش می کنیم تا او را به بهترین شرایط برسانیم. من می دانم که او می تواند چه عملکردی داشته باشد و سعی می کنیم تا بهترین بازی او را از او بگیریم. این که بنیتس تصمیم گرفت او را نیمکت نشین کند، به خودش مربوط است.»


در مورد نداشتن پیشنهاد از تیم های منچستری

«من جایی هستم که می خواستم باشم. به خاطر هیچ چیزی تصمیم را عوض نمی کردم. این کار من است. این کاری است که می خواستم داشته باشم. این کاری است که به من پیشنهاد شد و من بلافاصله آن را قبول کردم.»


اینیستا که گفت مورینیو چهره فوتبال اسپانیا را خراب کرد

«بله من فوتبال اسپانیا را خراب کردم. آن هم با پایان دادن به اقتدار بارسا. رئال لالیگا را از بارسا گرفت. کوپا دل ری را از بارسا گرفت. قهرمانی ما در لالیگا تاریخی بود با 100 امتیاز و 121 گل زده. این باعث شد تا آنها لطمه ببینند. من دوران فوق العاده ای در رئال داشتم و به سه جام داخلی رسیدم. ما در لیگ قهرمانان به قهرمانی نرسیدیم؛ هدفی که یک از جاه طلبی های ما بود. هنوز نمی دانید که تا کجا می توانید پیش بروید. پیش از رفتن من به رئال، آنها 6 سال بود که به یک چهارم نهایی نرسیده بودنداما ما سه فصل به نیمه نهایی رسیدیم. می توانم با افتخار بگویم که در باشگاه بزرگی مانند رئال مربیگری کردم.»


درباره ادامه حضور ونگر در آرسنال

«وقتی در جامی به قهرمانی نمی رسید، ارتباطات بین مربیان و باشگاه ها بهتر مشخص می شود. آنها یک الگو برای دنیای فوتبال هستند. از اینکه او هنوز در آرسنال کار می کند، خیلی خوشحالم.»


در مورد ضعف های خودش

«باید سعی کنم آنها را برطرف کنم. آدم درباره ضعف هایش به دشمن نمی گوید. دشمنان من در میان کسانی هستند که فردا روزنامه ها را می خوانند یا آنها که امروز تلویزیون را می بینند. هر تیمی ضعف هایی دارد. هر مربی هم ضعف هایی دارد. باید سعی کنیم آنها را مخفی کنیم. وقتی می گویم دشمن، احترام را زیر پا نمی گذارم. دشمن در ورزش دشمن واقعی نیست. من ضعف های خودم را می دانم ... خیلی زیاد نیستند.»


مورینیو به رونی: کاری را انجام بده که بیشتر خوشحالت می کند

ژوزه مورینیو به ستاره منچستر یونایتد که قصد دارد این تیم را ترک کند گفته است که آن کاری را انجام دهد که او را خوشحال می کند. مهاجم تیم ملی انگلیس از مدیران باشگاهش خواسته که اجازه بدهند او یونایتد را ترک کند و بازگشت ژوزه مورینیو به چلسی امکان انتقال او را به آبی پوشان لندن به وجود آورده است. مورینیو پیش از این تایید کرده بود که بازی رونی را می پسندد: «از او خوشم می آید. او در سن فوق العاده ای هم هست. رونی به بلوغ رسیده و تجربه زیادی دارد و هنوز جوان است. به او بستگی دارد و اینکه او چه چیزی می خواهد و چه چیزی او را خوشحال می کند.»

رونی ۲۷ ساله فصل خوبی را زیر نظر فرگوسن پشت نگذاشت و در چند بازی مهم نیمکت نشین هبود و باید برای ماندن در یونایتد و تمدید قراردادش با سرمربی جدید شیاطین سرخ دیوید مویس کنار بیاید. اما به نظر می رسد که او علاقمند است که تیم خود را تغییر دهد. مورینیو، رونی را از جهانی شبیه خود می داند: «او کمی شبیه من است. رونی به حتی یک پوند اضافه تر در قراردادش احتیاج ندارد و یک فنجان قهوه بیشتر برای او تفاوتی ایجاد نمی کند. این مهم است که او کجا خوشحال است. جایی که او شادی بیشتری در آن داشته باشد باید اشتیاق رفتن به آنجا را داشته باشد و این او را وادار به انتقال کند.»

اگر رونی با هر مهاجم نامدار دیگری به چلسی بیاید آینده فرناندو تورس در این تیم زیر سوال می رود. این مسئله شایعات رفتن تورس را از استمفورد بریج بیشتر کرده است. مدیران چلسی درهای خروج را به مهاجم اسپانیایی نشان داده اند اما او می خواهد بماند و مورینیو می گوید که مذاکرات بین تورس و باشگاه ادامه دارد: «فرناندو بیشتر خوشحال خواهد بود که بماند و سخت کار کند و من فکر می کنم که او شایستگی داشتن احترام من را دارد. این احترام زمانی شروع می شود که با او چهره به چهره صحبت کنم و تصمیمی بگیریم که برای همه ما بهترین تصمیم باشد. اگر بهترین تصمیم برای همه ما این باشد که فرناندو بماند باید به او کمک کنیم و بهترین بازی را از او بگیریم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج