۵۵۰۱۱۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کاهش چشمگیر صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان

پس از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای ممنوعیت موقت ورود اتباع چند کشور مسلمان ازجمله ایران، مراجعه اتباع این کشورها برای سفر به آمریکا به میزان قابل توجهی کم شده و صدور ویزا برای ایرانی‌ها نیز کاهش ۵۲‌درصدی داشته است.

روزنامه آرمان: پس از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای ممنوعیت موقت ورود اتباع چند کشور مسلمان ازجمله ایران، مراجعه اتباع این کشورها برای سفر به آمریکا به میزان قابل توجهی کم شده و صدور ویزا برای ایرانی‌ها نیز کاهش ۵۲‌درصدی داشته است.
شمار صدور ویزای غیرمهاجرتی آمریکا برای اتباع کشورهای شش کشور مسلمان پس از اجرایی شدن دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای ممنوعیت ورود اتباع این کشورها کاهش قابل توجهی داشته است. دونالد ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ چند روز پس از روی کار آمدنش دستور ممنوعیت ورود اتباع ایران، سوریه، یمن، لیبی سومالی و سودان و نیز ممنوعیت ورود پناهجویان را به خاک آمریکا صادر کرد که با واکنش‌های زیادی از سوی جامعه بین‌الملل و آمریکایی‌ها مواجه شد.
چند دادگاه فدرال در آمریکا در پی اجرایی شدن این دستور به‌طور جداگانه با صدور احکامی اجرای آن را به حالت تعلیق درآورده‌اند. طبق قوانین این کشور دولت نمی‌تواند براساس‌ نژاد یا مذهب مانع از ورود آنها به آمریکا شود. براساس این گزارش صدور ویزا برای ایرانی‌ها ۵۲‌درصد کاهش داشته است و مردم این کشور برای سفر به آمریکا باید ماه‌ها در انتظار تکمیل بررسی‌های بین‌‌سازمانی باشند. ترامپ به‌تازگی در صفحه توئیتر خود از این تصمیم دفاع کرده و آن را برای محافظت از امنیت آمریکا لازم دانسته است. دیوان عالی آمریکا نیز قرار است به رأی دادگاه‌های فدرال که مانع از اجرای دستور مهاجرتی ترامپ شده‌اند رسیدگی کند.
پناهجویانی از استرالیا
همچنین تارنمای روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: ترامپ در نهایت با انتقال پناهجویان ایرانی مستقر در کمپ‌های مانوس و نائرو استرالیا به آمریکا موافقت کرده است. واشنگتن‌پست ادامه داد: طبق توافقی که در زمان ریاست‌جمهوری اوباما بین آمریکا و استرالیا بسته شد، آمریکا متعهد است تا این پناهجوبان را در خاک کشورش بپذیرد. گرچه اکثر این پناهجویان ایرانی هستند اما اتباع سومالی و سودان نیز در این کمپ‌ها مستقر شده‌اند.
نکته جالب توجه اینجاست که ایران، سومالی و سودان هر سه در لیست منع مسافرت ترامپ جای دارند. سازمان ملل متحد تاکنون لیستی ۸۵۰‌نفره از پناهجویانی که صلاحیت ورود به خاک آمریکا را دارند، منتشر کرده است و مقامات آمریکایی در حال حاضر در حال بررسی این اسامی هستند. این تارنما افزود: به‌طورمعمول، روند پذیرش پناهجویان درحدود ۲۴ ماه یا دو سال به طول می‌انجامد اما به گفته تحلیلگران در این مورد خاص این فرایند تنها ۸ ماه وقت خواهد برد و اولین گروه در ماه سپتامبر وارد خاک آمریکا خواهند شد.
درمقابل پذیرش این پناهجویان در آمریکا، استرالیا متعهد است تا پناهندگی شماری از اتباع آمریکای مرکزی را بپذیرد که به دنبال راهی برای ورود به ایالات متحده آمریکا هستند. واشنگتن‌پست افزود: اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی در استرالیا، چهار سال پیش، پای این پناهجویان را به کمپ‌های نائورو و مانوس کشاند. طبق گزارشات، ۸۸‌درصد این پناهجویان از بیماری‌ها و اختلالات روانی رنج می‌برند و تاکنون گزارشاتی هم مبنی بر تجاوز و آزار و اذیت جنسی افراد محلی توسط این افراد گزارش شده است.
این امر سال‌هاست استرالیا را بر آن داشته تا به دنبال محلی برای انتقال این پناهجویان باشد. در نهایت دولت اوباما پذیرفته بود تا این پناهجوبان را در آمریکا اسکان دهد. در ماه فوریه ترامپ در جریان تماس تلفنی تندی که با نخست‌وزیر استرالیا داشت این معاهده را احمقانه نامید. اما اکنون خبرها از آمادگی آمریکا برای پذیرش و اسکان این پناهندگان حکایت دارند. هدف استرالیا از عقد چنین قراردادی روشن است، اما اینکه چرا اوباما چنین قراردادی را پذیرفته است یا اینکه چرا ترامپ در این مورد تغییر عقیده داده، تحلیلگران را به خود مشغول کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج