۵۵۰۲۱۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چرا برنامه‌نویسان حرفه‌ای از Mac استفاده می‌کنند؟

باید قبول کنیم که با توجه به محدودیتهای مک، هنوز هم سخت است که آن را کنار بگذاریم؛ حتی در شرایطی که ویندوز به طور گسترده تری به اجرای برنامه ها میپردازد. اما از یک طرف شاهد برنامه نویسانی هستیم که از مک بوک حمایت میکنند و از طرف دیگر شاهد برنامه نویسانی هستیم که ویندوز را سیستم عامل برتر برای برنامه نویسی میدانند.

مجله سخت افزار: چرا بیشتر برنامه نویسان حرفه ای از Mac استفاده میکنند؟ آیا مک یک ماشین کدنویسی قوی است؟ در این مطلب تصمیم داریم تا به سوالاتی در این زمینه پاسخ دهیم.
چرا برنامه‌نویسان حرفه‌ای از Mac استفاده می‌کنند؟
باید قبول کنیم که با توجه به محدودیتهای مک، هنوز هم سخت است که آن را کنار بگذاریم؛ حتی در شرایطی که ویندوز به طور گسترده تری به اجرای برنامه ها میپردازد. اما از یک طرف شاهد برنامه نویسانی هستیم که از مک بوک حمایت میکنند و از طرف دیگر شاهد برنامه نویسانی هستیم که ویندوز را سیستم عامل برتر برای برنامه نویسی میدانند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا درباره ی این موضوع بحث کنیم و دلایل خوب بودن مک بوک را برای برنامه نویسان ارائه کنیم. امیدواریم این مطلب به آن دسته از برنامه نویسانی که هنوز برای خرید مک سردرگم هستند کمک کند.

سخت افزار

اولین موضوع مورد بحث درباره ی مک بوک، سخت افزار آن است. این موضوع برای توسعه دهندگان، حیاتی به نظر نمی آید ولی اگر سیستم دارای سخت افزار خوبی نباشد نمیتواند شما را در پروژه های مختلف همراهی کند. درست است که یک برنامه نویس به سیستم غول پیکر و فوق العاده ای نیاز ندارند ولی باید سیستمی معقول و مناسب در اختیار داشته باشد. لازم به ذکر است که حتی ضعیف ترین سخت افزار مک بوک، در اجرا و کارایی قدرتمند است و با افزایش قیمت آن کیفیت سخت افزاری اش به شدت رشد میکند.

موضوع بعدی در سخت افزار کیفیت صفحه نمایش آن است؛ که اکثر کاربرانی که روزانه با مک بوک سر و کار دارند اعتراف کرده اند که صفحه نمایش مک بوک به گونه ای است که هیچ گونه آسیبی به چشم نمیرساند. اما چیزی که در مک بوک آزار دهنده است قیمت بالای آن است؛ در واقع شما میتوانید با آن قیمت، بهترین سیستم ویندوز را در اختیار داشته باشید و از آن بهره ببرید.

محیط توسعه

نکته ای که در این مطلب باید به آن اشاره کنیم این است که اگر شما مشغول برنامه نویسی برای سیستم عامل ویندوز هستید؛ مک بوک گزینه ی خوبی برایتان نخواهد بود. زیرا سیستم عامل ویندوز، پلت فرم خاص خود را برای سیستم عاملش طراحی کرده است و برای برنامه نویسی ویندوز بهتر است که از یک لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز استفاده کنید. سیستم عامل مک دارای یک محیط Unix است که میتوانید در این محیط برای لینوکس و یونیکس برنامه نویسی کنید و اجرا بگیرید؛ این محیط دقیقاً مشابه یونیکس واقعی است. همچنین برنامه های توسعه ی وب مثل PHP و Ruby در Rails یا Node.js دقیقاً مانند سرور MySQL و Postgres عمل خواهد کرد.

ابزارها

مک بوک همچنین قابلیت دسترسی به ماژول های مرورگرها را دارد به این معنی که به راحتی میتوان اپلیکیشن های وب را در مرورگر ها تست کرد. نکته ی مثبت دیگر این است که میتوان در مرورگر مک، یعنی Safari، یک شبیه ساز iOS ایجاد کرد که این موضوع به نفع توسعه دهندگان اپلیکیشن است و میتوانند اپلیکیشن های خود را در iPhone و iPad تست کنند. همچنین میتوان به ابزارهای تخصصی توسعه دهندگان نیز اشاره کرد که شامل کنترل کننده ی منابع GUI، ادغام کننده ی فایل ها، راهنمای طراحی گرافیکی و دیگر ابزارها است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج