جاباما
۵۵۰۲۲۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نمایش «امروز» میرکریمی درسینماهای پاریس

نمایش آثارسینمای ایران بر پرده سینماهای فرانسه در بیش از سی سال گذشته را می توان حضوری موثر و خوب ارزیابی کرد. این حضور هرچند در طول سالیان متمادی با افت وخیز های گوناگونی روبرو بوده اما نمایش فیلم های سینمایی تولید شده در ایران نمودی از موفقیت های جهانی این سینمای در سی سال گذشته است.

بانی فیلم: نمایش آثارسینمای ایران بر پرده سینماهای فرانسه در بیش از سی سال گذشته را می توان حضوری موثر و خوب ارزیابی کرد. این حضور هرچند در طول سالیان متمادی با افت وخیز های گوناگونی روبرو بوده اما نمایش فیلم های سینمایی تولید شده در ایران نمودی از موفقیت های جهانی این سینمای در سی سال گذشته است.

نمایش «امروز» میرکریمی درسینماهای پاریس
درشش ماه اول سال میلادی ۲۰۱۷ ، دو فیلم ایرانی در فرانسه به نمایش عمومی درآمدند که تازه ترین آن ازروز چهارشنبه هفتم ماه ژوئن ۲۰۱۷ (۱۷ خرداد) با نمایش فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی است که نمایشش در فرانسه با نام « یک روز نو» خواهد بود. این فیلم میرکریمی را که در سال ۱۳۹۲ ساخته شده، کمپانی زوتروپ فیلم خریداری و پخش خواهد کرد.

فیلم میرکریمی در نخستین روز نمایش خود در سه سینمای فرانسه تنها ۷۶ نفر تماشاگر داشت.

از میرکریمی پیش از این فیلم «کودک وسرباز» دردسامبر ۲۰۰۱ در فرانسه اکران شد که با اسقبال خوب منتقدین و تماشاگران هم برخوردار گردید.

اما اولین فیلم ایرانی که امسال به نمایش عمومی درآمد در روز ۲۵ ژانویه بود؛ فیلم «اژدها وارد میشود» اثر مانی حقیقی. این فیلم در فرانسه با نام «دره ستارگان» و توسط کمپانی هپینس روی پرده سه سینمای پاریس رفت که در روز اول ۱۷۶ تماشاگر ودر یک هفته اول در این سه سالن درپاریس ۱۴۶۳ تماشاگر داشت. «اژدها وارد میشود» در هفته دوم فروش حدودا پنجاه در صد کاهش یافت و این سیر نزولی ادامه داشت. البته این آمار مربوط به سینماهای شهر پاریس است ونمایش این فیلم در سینماهای شهرستانها فرانسه ان ادامه داشت و برمبنای یک براورد کلی حدود ۵۵۰۰ تماشاگر این فیلم مانی حقیقی را در فرانسه دیدند.

در جدول پخش کنندگان فرانسه که لیست فیلمهائی آینده به چاپ رسیده نام دو فیلم دیگر ایرانی دیده می شود؛ «قبل ازپایان تابستان» و « وارونگی».

«قبل ازپایان تابستان» اثرمریم گورمقتیق، که در فرانسه ساخته شده و در بخش «اسید» جشنواره کن انتخاب شده بود و اولین فیلم مستند داستانی این فیلمساز محسوب می شود. این فیلم در ۱۲ ژوئیه بنمایش عمومی در خواهد آمد.

فیلم «وارونگی» اثر بهنام بهزادی، که سال گذشته در بخش نوعی نگاه پذیرفته شده بود، قرار است با نام فرانسوی (وزش آزادی) از ۱۹ ژوئیه به نمایش در آید.

احتمال دارد دو فیلم ایرانی که امسال در جشنواره کن در دو بخش نوعی نگاه «لرد» ساخته محمد رسول اف و «تهران تابو» اولین اثرعلی سوزنده، که در بخش هفته منتقدین بود، حضور داشتند نیز تا قبل از پایان سال به نمایش عمومی در آیند.

قابل یاد آوری است که پرفروش ترین فیلم ایرانی در فرانسه، «جدائی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی است که یک میلیون و پنجاه هزار تماشاگر داشت و با نگاهی به امار سایر فیلم های ایرانی نمایش داده شده در سینماهای فرانسه، فروش «جدایی…» رکورد بی سابقه و دست نیافتنی محسوب می شود.

این فیلم درماه ژوئن ۲۰۱۱ به پرده سینماها آمد و در هفته های بعد، به تعداد سالن هایش افزوده شد.

آخرین فیلم این کارگردان یعنی «فروشنده» با دریافت دو جایزه از جشنواره کن، حدود ۲۷۰ هزار تماشاگردرفرانسه داشت.،

علاقمندان به سینمای اصغر فرهادی این کارگردان جهانی ایران و برنده ده ها جایزه مهم بین المللی، منتظر ساخته شدن و دیدن فیلم جدید او هستند. این فیلم قراراست به زبان اسپانیائی در همین کشور و احتمالا یکی دو کشور دیگر کلید بخورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج