۵۵۰۴۹۴
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

توضیح رییس دانشگاه چمران اهواز درباره مشکل خوابگاه دختران

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رفع مشکلات تهویه مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س) این دانشگاه گفت: در شرایط فعلی متاسفانه نمی‌توان سیستم سرمایش را خاموش کرد تا اصلاحاتی بر روی آن انجام گیرد زیرا اگر این کار انجام شود همه بلوک‌های خوابگاهی با مشکل مواجه می‌شوند و دیگر نمی‌توان در آن‌ها سکونت داشت.

خبرگزاری ایسنا: رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رفع مشکلات تهویه مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س) این دانشگاه گفت: در شرایط فعلی متاسفانه نمی‌توان سیستم سرمایش را خاموش کرد تا اصلاحاتی بر روی آن انجام گیرد زیرا اگر این کار انجام شود همه بلوک‌های خوابگاهی با مشکل مواجه می‌شوند و دیگر نمی‌توان در آن‌ها سکونت داشت.

دکتر غلامحسین خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: سیستم تهویه خوابگاه دختران حضرت معصومه(س) دانشگاه، چیلر است و چیلر زمانی که درجه حرارت افزایش پیدا می‌کند پاسخگوی تهویه هوا نیست و نمی‌تواند به‌خوبی عمل کند. در چند روز اخیر دمای هوا در اهواز بسیار بالا رفته است و این سیستم‌ها نیز متاسفانه پاسخگوی تهویه هوا و خنک کردن محیط خوابگاه برای دانشجویان نیستند.

وی افزود: سیستم‌های تهویه خوابگاه حضرت معصومه(س) مقداری فرسوده هستند و در اوج گرما نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند. پیش‌بینی نمی‌شد که با این شرایط مواجه شویم که گرمای هوای اهواز به این میزان افزایش پیدا کند و سیستم‌ها نتوانند به‌خوبی عمل کنند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که متاسفانه نمی‌توان سیستم را خاموش کرد تا اصلاحاتی بر روی آن انجام گیرد زیرا اگر این کار انجام شود همه بلوک‌های خوابگاهی در خوابگاه دخترانه حضرت معصومه(س) با مشکل مواجه می‌شوند و دیگر نمی‌توان در آن‌ها سکونت داشت؛ بنابراین ناچار هستیم که این سیستم به هرشکلی تا پایان امتحانات دانشجویان به کار خود ادامه دهد.

خواجه با بیان اینکه پس از پایان امتحانات و تخلیه خوابگاه در تابستان نسبت به بازسازی سیستم تهویه خوابگاه اقدام می‌کنیم، عنوان کرد: در مجموعه خوابگاهی حضرت معصومه(س) نمی‌توان سیستم تهویه را با توجه به شرایطی که وجود دارد خاموش و اکنون نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد؛ زیرا کل مجموعه خوابگاهی با این سیستم تهویه خنک می‌شود و اگر آن را خاموش کنیم همه خوابگاه با مشکل مواجه می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه ممکن است مشکل برخی از بلوک‌های خوابگاهی بیشتر باشد با هماهنگی‌های انجام‌شده خوابگاهی در سطح شهر برای دانشجویان آماده شد تا آن دسته از دانشجویان که با مشکل بیشتری در بحث گرمای اتاق‌های خوابگاه مواجه هستند و خودشان نیز تمایل به جابه‌جایی داشته باشند، بتوانند در این خوابگاه مستقر شوند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: با توجه به اینکه مشکل همه بلوک‌ها در بحث تهویه یکسان نیست، برای آن‌هایی که مشکل جدی در بحث تهویه و سرمایش اتاق‌ها دارند، خوابگاهی در سطح شهر در نظر گرفته شده است که برای حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان ظرفیت اسکان دارد؛ همچنین در فضاهای عمومی مانند سالن‌های ورزشی نیز اعلام کرده‌ایم که سیستم‌های خنک‌کننده راه‌اندازی شود تا در صورتی که دانشجویان تمایل داشته باشند از این فضاها نیز استفاده کنند.

خواجه اظهار کرد: قطعا به محض پایان ترم سیستم تهویه خوابگاه حضرت معصومه(س) اصلاح خواهد شد و اعتبارات آن نیز تامین شده است؛ ما منتظر بودیم تا با پایان ترم کار اصلاح سیستم تهویه خوابگاه دختران را آغاز کنیم که متاسفانه با افزایش بیش از حد دما، سیستم تهویه پاسخگو نبود و مشکلاتی را برای دانشجویان به‌وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه این مشکل پس از پایان امتحانات دانشجویان به صورت ۱۰۰ درصدی حل خواهد شد و دانشجویان نگران این مساله نباشند، افزود: این موضوع در برنامه دانشگاه بود که در پایان ترم به محض تامین اعتبارات، دو اقدام اساسی در خصوص حل مشکل تهویه خوابگاه‌ها و نصب پنجره‌های دوجداره برای مقابله با ریزگردها و تبادل حرارتی انجام دهیم. این اقدامات به محض پایان ترم در مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س) آغاز خواهد شد و امیدواریم تا اوایل شهریورماه آن‌ها را به اتمام برسانیم.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: سیستم چیلر در خوزستان پاسخگوی خنک کردن و تهویه هوا نیست و باید به سمتی برویم تا در خوابگاه‌ها و برخی دانشکده‌های دانشگاه از کولرهای اسپلیت استفاده کنیم. قرار است هر سال یک یا دو بلوک خوابگاهی را از مدار سیستم تهویه مرکزی خارج و اتاق‌های آن‌ها را به کولرهای اسپلیت مجهز کنیم.

خواجه ادامه داد: تعداد بلوک‌های خوابگاهی در مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س) زیاد است و برای آنکه بخواهیم به‌صورت یک‌جا همه بلوک‌ها را از سیستم تهویه مرکزی خارج و اتاق‌های آن‌ها را به کولر اسپلیت مجهز کنیم به اعتبار بسیار زیادی نیاز داریم؛ البته در برنامه داریم تا سیستم تهویه مرکزی در این خوابگاه اصلاح شود و هم‌زمان با اصلاح آن هرسال یک یا دو بلوک را با اعتباراتی که دریافت می‌کنیم به کولرهای دوتکه مجهز کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در اهواز باشی و نتوانی گرمی هوا را پیش بینی کنید؟
      بچه های مردم بایستی تاوان سوء مدیریت شما را بدهند

    • عقیل

      مقداری از اختلاس و حقوق های نجومی پس بگیرید وبه وضع آینده سازان مملکت برسید خجالت خوب چیزیه این ظلم در حق دانشجویانه اگر در هر جای جهان اتفاق می افتاد اولین کسی که باید عزل شود یا خودش محترمانه استعفا دهد رئیس دانشگاه که خوشبختانه شبکه من وتو فیلم زندانی کردن دانشجویان بخاطر اعتراض به این مشکل توسط حراست دانشگاه چمران را پخش کرد

    • بی نام

      مقداری فرسوده! من سال ۸۵ تو این خوابگاه بودم اون‌موقع هم یکم بیشتر از مقداری فرسوده بود!

    • بدون نام

      پیش بینی میشد هوا گرمتر شود . کل دنیا داره گرمتر میشه. جنایعالی وظیفتو خوب انجام نمیدی. ...

    • بدون نام

      خوب پول بدین تا وقتی سیستم رو درست میکنین براشون کولرگازی ایستاده بگیرین.اگه اتاق ها توی راهرو باشه کافیه چندتا توی هر راهرو به تناسب تعداد اتاق ها بزارن.الان فصل امتحاناته یکم انصاف داشته باشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج