۵۵۰۵۹۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

رشد ۷۵ درصدی کشف سیگار قاچاق در کشور

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه کشفیات کالاهای قاچاق در دو ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: این رشد مرهون تشدید اقدامات کنترلی و بکارگیری سامانه‌های الکترونیکی است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه کشفیات کالاهای قاچاق در دو ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: این رشد مرهون تشدید اقدامات کنترلی و بکارگیری سامانه‌های الکترونیکی است.

قاسم خورشیدی گفت: با تشدید اقدامات کنترلی و بویژه با بهره‌گیری از سامانه‌های الکترونیکی توفیقات خوبی در دو ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ در مبارزه با قاچاق کالا و ارز حاصل شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در حوزه کفش با ۷۲ هزار و ۲۸۶ عدد کشفیات ۱۱۴ درصد در دو ماهه ابتدای امسال به نسبت مشابه قبل رشد داشته‌ایم.

وی بیان داشت: در مورد کیف با ۱۶ هزار و ۶۴۲ عدد تقریبا نزدیک ۹۰۰ درصد میزان کشفیات قاچاق ما در دو ماهه ابتدای سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ رشد داشته است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد کشفیات گوشی تلفن همراه اظهار داشت: با کشف ۳۴ هزار و ۶۵۳ دستگاه بیش از ۳۳ درصد رشد داشته‌ایم.

خورشیدی بیان داشت: همچنین در مورد تجهیزات ماهواره‌ای با ۳۴ هزار و ۶۵۳ دستگاه بیش از ۳۳ درصد رشد را در دو ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.

وی افزود: در حوزه تجهیزات ماهواره‌ای با ۴۵۳ هزار و ۸۰۶ دستگاه حدود ۲۹ درصد رشد و در مورد سایر اقلام ضد فرهنگی هم تقریبا ۳۵ درصد رشد داشته‌ایم.

خورشیدی گفت: در مورد دارو با ۸ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۷۹ قلم تقریبا بیش از ۲۷ درصد رشد و در حوزه لوازم صوتی و تصویری با تقریبا ۲۶ هزار و ۷۳۶ دستگاه تقریبا بیش از ۱۰۰ درصد در دو ماهه ابتدای سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد را شاهد هستیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: در مورد اسباب‌بازی بیش از ۸ درصد رشد شاهدیم و در مورد تجهیزات رایانه‌ای با ۷۱۰ هزار و ۸۲۴ دستگاه حدود ۱۰۰ درصد رشد و در حوزه پارچه با ۹۵۹ هزار و ۵۷۹ متر کشفیات تقریبا حدود ۳۷۰ درصد رشد کشفیات قاچاق را داشته‌ایم.

وی افزود: میزان کشفیات قاچاق در بخش سیگار با ۱۸۱ میلیون و ۳۰۶ هزا ر و ۷۵۳ نخ بیش از ۷۵ درصد در دو ماهه ابتدای امسال به نسبت مشابه سال ۹۵ رشد داشته است.

خورشیدی گفت: در مورد مواد خوراکی تقریبا ۱۰۸ درصد رشد و در حوزه دام و سایر احشام هم مجموعه طی مدت مذکور ۱۵۴ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: در مورد فرآورده‌های شیلاتی نزدیک به ۴۰ درصد رشد و در کشفیات قاچاق برنج هم در دو ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته‌ایم.

خورشیدی با بیان اینکه مجموعا کشفیات کالاهای قاچاق در ۲ ماهه نخست سال جاری نسبت به ۲ ماهه ۱۳۹۵ رشد داشته تصریح کرد: این رشد ناشی از اولویتی است که موضوع مبارزه با قاچاق کالا برای دستگاه‌ها و بویژه اولویت مبارزه با قاچاق کلان و سازمان یافته تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از تجهیزات الکترونیکی در گمرکات و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی در دستگاه‌های مختلف عامل افزایش کشفیات قاچاق بوده است، بیان داشت: امروز تقریبا توانایی شناسایی و کشف کالای قاچاق توسط دستگاه‌های کاشف ما اعم از گمرک، وزارت اطلاعات و نیروهای انتظامی با بهره‌گیری از داده‌های الکترونیکی سامانه‌های موضوع مواد ۵، ۶، ۷ و ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شدت ارتقا یافته است و در مواردی حتی اگر کالای قاچاقی وارد کشور شود امکان شناسایی تخلف و برخورد با قاچاق برای دستگاه‌های متولی با توجه به مجموعه دیتاهای الکترونیکی ثبت شده در سامانه‌ها کاملا فراهم است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: ارزش کفش‌های قاچاق کشف شده در دو ماهه ابتدای سال امسال ۴۳، کیف ۱۴، گوشی تلفن همراه ۱۴۱، تجهیزات ماهواره‌ای ۲۶۵، لوازم آرایشی و بهداشتی ۲۵ میلیارد ریال است.

وی گفت: بعد از اینکه مراجع رسیدگی کننده اعم از دستگاه‌های قضایی و شعب تعزیرات حکومتی رای قطعی در مورد قاچاق بودن این کالاها صادر کنند، براساس آیین نامه مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اولویت این است که این کالاها به شرط صادرات فروخته شوند.

خورشیدی افزود: اما اگر به هر علت امکان فروش و صادرات آنها فراهم نشد باید امحا شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج