جاباما
۵۵۰۶۴۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

توطئه قذافی و امیر سابق قطر برای ترور ملک عبدالله!

مشاور دفتر پادشاهی عربستان و ناظر کل مرکز پژوهش‌ها و امور رسانه‌ای "جزییات جدیدی" را در مورد "تلاش برای ترور عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان" مطرح کرد.

خبرگزاری ایسنا: مشاور دفتر پادشاهی عربستان و ناظر کل مرکز پژوهش‌ها و امور رسانه‌ای "جزییات جدیدی" را در مورد "تلاش برای ترور عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان" مطرح کرد.

به نقل از روسیا الیوم، سعود القحطانی، مشاور دفتر پادشاهی عربستان و ناظر کل مرکز پژوهش‌ها و امور رسانه‌ای در توئیت‌هایی اعلام کرد: در سال 2003 در کنفرانس سران عرب در شرم‌الشیخ، معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی به عربستان و ملک فهد اهانت کرد و امیر عبدالله بن عبدالعزیز، ولیعهد کشور به شدت پاسخ وی را داد.

امیر عبدالله بن عبدالعزیز در پاسخ تند خود از گذشته قذافی و نقش غرب در به قدرت رساندن وی سخن گفت و در سخنرانی "تاریخی‌اش" تصریح کرد: تو را چه کسی به قدرت رسانده است؟

القحطانی تصریح کرد: قذافی از این صحبت بسیار عصبانی شد و تماس‌هایی را با افراد جدا شده از نظام عربستان به ویژه افراد مقیم در لندن برقرار کرد اما آنها به او پاسخ مثبتی ندادند چراکه آنها با حمد بن خلیفه، امیر سابق قطر توافق کرده بودند که به نفع وی کار کنند. قذافی از امیر سابق قطر خواست تا در انتقام‌گرفتن از امیرعبدالله به وی کمک کند. حمد آمادگی خود را برای این مساله نشان داد و با هم برای برگزاری نشستی میان سازمان‌های اطلاعاتی دو کشور در دوحه توافق کردند.

مشاور دفتر پادشاهی عربستان تصریح کرد: محمد اسماعیل، نماینده قذافی در این نشست بود که به قطری‌ها گفت هر همکاری که با هدف ترور امیر عبدالله نباشد، کاملا مردود است.

وی افزود: قطری‌ها تلاش کردند تا او را قانع کنند تا دشوار بودن این ترور را با توجه به پیامدهای خطرناکش در صورت شکست این طرح بپذیرد، اما لیبیایی‌ها بر موضع‌شان اصرار کرده و با خشم دوحه را ترک کردند.

القحطانی گفت: حمد بن خلیفه با هواپیمایش به سرعت به نزد قذافی رفت و از سوءتفاهمی که از سوی مسوولان نظام وی حاصل شده بود اظهار تاسف نمود و آمادگی کامل خود را برای اجرای کامل خواسته قذافی ابراز کرد.

القحطانی گفت: حمد بن خلیفه به افراد جدا شده از نظام عربستان در لندن دستور داد تا هر دستوری را که از محمد اسماعیل، این مقام نظامی لیبیایی دریافت می‌کنند، اجرا کنند. دو فرد جدا شده از نظام عربستان نسبت به اجرای این طرح اظهار خرسندی کرده و سعد الفقیه، یکی از این افراد جدا شده تاکید کرد که ترور امری ممکن است و با صرف انجام این ترور نظام عربستان به دست «جهادی‌ها» فرو می‌پاشد.

وی افزود: انفجارهای ریاض و انتقال پایگاه آمریکا از عربستان به قطر برگ برنده سعد الفقیه بود که با آن حمد را قانع کرد که بهتر است درخواست قذافی را اجرا کند.

سعود القحطانی وعده داد که پیام‌هایش را در روزهای آتی تکمیل کند. وی در پایان گفت: هرآنچه که گفتم با شواهد قاطع موثق است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج