۵۵۰۷۵۸
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

نامه تهدیدآمیز برای اخاذی ۴ میلیارد تومانی

مرد جوانی که قصد داشت با ارسال نامه‌های تهدید آمیز از یک سردفتر اخاذی ۴ میلیارد تومانی کند توسط مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری مهر: ۱۹ خرداد فردی با مراجعه به کلانتری ۱۶۶ لواسانات به مأمورین اعلام کرد: ساعت ۱۳:۳۰ روز ۱۱ خرداد یکی از کارمندانم در دفتر اسناد رسمی نامه ای تهدید آمیز در داخل راهرو دفترخانه پیدا کرده که در آن از من درخواست مبلغ چهار میلیارد تومان شده بود و در آن به قتل تهدید شده بودم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع تهدید به قتل و به دستور رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی و انقلاب لواسانات پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، شاکی پرونده با دو دست نوشته تهدید آمیز دیگر به اداره شانزدهم پلیس آگاهی مراجعه و عنوان داشت که اخیر دو نامه تهدید آمیز دیگر نیز برایش ارسال شده و در هر دو نامه مجددا به قتل تهدید شده است.

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات خود و بنا بر اظهارات شاکی پرونده اطلاع پیدا کردند که شخصی به دفترخانه شاکی مراجعه و به بیان داشته که قبل از عید امسال نوشته ای تهدید آمیز را در راهروی دفترخانه پیدا کرد اما آنرا پاره کرده است.

شاکی پرونده افزود: این شخص در ادامه صحبت هایش عنوان نمود که اخیرا شنیده است که تعدادی از اراذل و اوباش با تهدید به قتل افراد اقدام به گرفتن پول از آنان می کنند.

با شناسایی این شخص به نام «اصغر» ۳۳ ساله تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت؛ وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: قبل از عید امسال جهت کار ثبتی به دفترخانه شماره .... مراجعه کرده بودم؛ در حین برگشت در راهرو دفترخانه دست نوشته ای تهدید آمیز که برای صاحب دفترخانه نوشته شده بود پیدا کرده ولی فکر کردم که اهمیتی ندارد و آنرا پاره نمودم.

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی در زمان تحقیقات از «اصغر . د» متوجه وجود آثار خراشیدگی و جراحت بر روی صورت و دستان وی شدند.

وی در توضیح علت آثار جراحت به کارآگاهان عنوان داشت: چند روز پیش در منطقه لواسان توسط ۶ راکب و ترک نشینان سه دستگاه موتورسیکلت به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفتم.

با توجه به اظهارات «اصغر . د»، کارآگاهان اداره شانزدهم به محل ادعایی ایشان در لواسان مراجعه و در بررسی دقیق این محل، با شناسایی چندین مرکز تجاری مجهز به دوربین های مداربسته به بررسی تصاویر بدست آمده از زمان اعلام شده از سوی «اصغر . د» در خصوص ضرب و جرح وی توسط سرنشینان سه دستگاه موتورسیکلت پرداخته و اطمینان پیدا کردند که تمامی اظهارات «اصغر . د» در این خصوص صرفا یک داستان سرایی بیش نبوده است.

با توجه به ارائه اظهارات کذب از سوی «اصغر . د»، کارآگاهان اداره شانزدهم به محل سکونت وی در منطقه لواسان مراجعه و او را جهت تحقیقات بیشتر به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

«اصغر . د» در تحقیقات اولیه منکر هرگونه دخالتش در ارسال نامه های تهدید آمیز شد اما در ادامه و پس از ارائه دلایل پلیسی، به ناچار لب به اعتراف گشود.

متهم گفت: پس از فوت پدرم ۳ باب منزل مسکونی برایم به ارث ماند ولی به دلایل مختلف کلیه دارایی هایم را از دست دادم؛ در حال حاضر مستأجر هستم و به دلیل اتمام زمان اجاره می بایست منزل را تحویل دهم ولی پولی جهت اجاره منزل جدید ندارم؛ قبلا چندین بار جهت فروش املاک خود به دفترخانه شماره ... [متعلق به شاکی] مراجعه کرده بودم و سردفتر آنرا کاملا می شناختم.

اطلاع داشتم که ایشان از وضعیت مالی مناسبی برخوردار است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم تا با ارسال دست نوشته های تهدید آمیز از ایشان اخاذی نمایم اما چون به نتیجه ای نرسیدم حضورا به دفترخانه مراجعه و [داستان] تهدید افراد توسط اراذل و اوباش را برای ایشان مطرح کردم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، به خبرنگار مهر گفت: با اعتراف صریح متهم مبنی بر ارسال نامه های تهدید آمیز به قصد اخاذی، قرار قانونی از سوی رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی و انقلاب لواسان صادر و متهم روانه زندان شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکی نیست بهش بگه تو که 3تا خونه ارثیه گیرت اومده و بی عرضه بودی نتونستی نگهش داری تقصیر کیه؟؟؟فکر کردی که باچندتا نامه تهدیدآمیز 4میلیارد اخاذی کنی؟؟،!!!!!!احمق حالابرو آب خنک بخور تاجونت بالا بیاد ،اراذل اوباش

    • بدون نام

      حالا برای چی چهارمیلیارد???چقدرخوش اشتها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج