۵۵۰۸۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تجهیزات جاسوسی دانمارک به اعراب خلیج فارس

مقام‌های دانمارکی تایید کردند که این کشور که به عنوان "قهرمان آزادی بیان" در جهان شناخته می‌شود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تجهیزات شناسایی فروخته که کار آنها را در نظارت بر منتقدانشان تسهیل می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: مقام‌های دانمارکی تایید کردند که این کشور که به عنوان "قهرمان آزادی بیان" در جهان شناخته می‌شود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تجهیزات شناسایی فروخته که کار آنها را در نظارت بر منتقدانشان تسهیل می‌کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه اینفورمیشن چاپ دانمارک گزارش داد، کمپانی تامین سیستم‌های اطلاعاتی BAE مستقر در شهر آلبورگ دانمارک که زیرمجموعه کمپانی بزرگ تسلیحاتی BAE انگلیس است، فناوری پیشرفته‌ای را به کشورهای خلیج فارس شامل عربستان، عمان، قطر و امارات فروخته است.

این توافق با عربستان قریب به ۱ / ۱۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

این نوع توافقات در حالی از جانب این کمپانی دانمارکی صورت گرفته که اتحادیه اروپا فروش سلاح و سایر تجهیزات را به کشورهایی که به نظر می‌رسد دیکتاتوری هستند، ممنوع کرده است.

این فروش تجهیزات نظارتی از سوی مقام‌های اداره اقتصاد و تجارت دانمارک تایید شده که زیر نظر وزارت اقتصاد این کشور فعالیت می‌کند.

این تاییدیه رسمی راه را برای این کمپانی به منظور تامین تجهیزات بیشتر شناسایی IP و تحلیل داده‌ها برای استفاده در امنیت ملی و تحقیق درباره جرایم جدی هموار کرده است.

به گفته یکی از محققان ارشد جاسوسی در دانشگاه کالیفرنیا، تکنولوژی دانمارک می‌تواند به صورت بالقوه در نظارت و شناسایی فعالیت‌های اینترنتی تمامی مردم شامل ترافیک وب و ایمیل‌های بدون رمز مورد استفاده قرار گیرد.

این اقدام از سوی دانمارک با انتقاد شدید از سوی عفو بین‌الملل مواجه شده است. کشورهای حوزه خلیج فارس همگی قوانینی در مجرم شناختن منتقدانشان دارند. همچنین "هولگر نیلسن"، وزیر امور خارجه سابق دانمارک نیز این اقدام از سوی این کمپانی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این واقعا غیرقابل قبول است که چنین فناوری به کشورهای دیکتاتوری فروخته شود که همواره به خاطر نقض حقوق بشر شناخته می‌شوند.

فروش این تجهیزات کمی پیش از سفر مناقشه آمیز ولیعهد دانمارک به عربستان تایید شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج