جاباما
۵۵۱۰۹۰
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی

باندونگ زمانی به‌عنوان پاریس جاوا شهرت داشت؛ شهری كه تمام زیبایی‌ها و شگفتی‌های اندونزی را یكباره در خود جای داده است. بهترین گالری‌های اندونزی به‌ویژه گالری‌های صنایع‌دستی و هنری در این شهر جمع شده‌اند و اگر كمی اهل ماجراجویی در خوردن باشید، می‌توانید غذاهای عجیب و غریبی در چرخ دستی فروشنده‌های خیابانی آن بیابید.

هفته نامه همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری آزاد: باندونگ با معماری خیره كننده، فرهنگ كافه‌نشینی پرشور و چشم‌انداز زیبای كوه‌های پارایانگون كه شهر را احاطه كرده، شهر بی‌نظیری در اندونزی است. باندونگ زمانی به‌عنوان پاریس جاوا شهرت داشت؛ شهری كه تمام زیبایی‌ها و شگفتی‌های اندونزی را یكباره در خود جای داده است. بهترین گالری‌های اندونزی به‌ویژه گالری‌های صنایع‌دستی و هنری در این شهر جمع شده‌اند و اگر كمی اهل ماجراجویی در خوردن باشید، می‌توانید غذاهای عجیب و غریبی در چرخ دستی فروشنده‌های خیابانی آن بیابید.
باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی
گردش در بازارهای رنگارنگ و ارزان قیمت شهر اگر برای‌تان هیجان‌انگیز نیست، باید سری به كوه‌های اطراف و چشمه‌های آبگرم طبیعی بزنید تا آدرنالین خون‌تان افزایش یابد. باندونگ سومین شهر پهناور اندونزی است كه حدود هشت میلیون نفر جمعیت دارد. موقعیت جغرافیایی شهر كه 750 متر بالاتر از دریا واقع شده موجب شده كه آب و هوای شهر در اكثر فصل‌های سال مساعد باشد. شاید یكی از دلایل علاقه شدید هلندی‌ها به استعمار این سرزمین همین آب و هوای خنك آن بوده باشد. از دوران استعماری میراث ارزشمندی هم به جای مانده كه در معماری و خیابان‌های شهر قابل تشخیص است.
باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی
ویلا ایزولا(Villa Isola) با چشمه‌ها و باغ‌های خیره‌كننده و گدونگ مردكا محل برگزاری نخستین كنفرانس آفریقا- آسیا، تنها دو نمونه درخشان از این نوع معماری است. باندونگ با مراكز فرهنگی متعدد، هنرمندان و روشنفكران آگاه و كافه‌هایی كه بحث‌های فرهنگی در آن داغ است، برای كسانی كه به‌دنبال كشف فرهنگ‌های نوین هستند، جذابیت دارد. اگر به خرید علاقه دارید و از غذاهای جدید استقبال می‌كنید، اگر به‌دنبال كشف قله‌های آتشفشانی هستید ‌ یا حتی اگر چشمه‌های آب‌گرم و كشتزارهای چای برای‌تان جذابیت دارد باید به باندونگ سفر كنید.

چگونه برویم؟

اندونزی پیش از این یکی از کشورهایی بود که قبل از سفر نیاز به ویزا نداشت وایرانی‌ها می‌توانستند در فرودگاه‌های آن تقاضای ویزا کنند‌ اما این قانون تغییرکرده واکنون صدور ویزا در فرودگاه‌های اندونزی متوقف شده ‌است. بنابراین شما باید برای درخواست ویزای اندونزی به سفارتخانه ‌این کشور واقع درخیابان قائم مقام فراهانی مراجعه کنید و این مدارک را همراه خود داشته ‌باشید: اصل گذرنامه با دستكم هفت ماه اعتبار از زمان پرواز، دو قطعه عکس رنگی زمینه سفید جدید، گواهی اشتغال به کار و پرینت حساب بانکی هردو به زبان انگلیسی، کپی شناسنامه و کارت ملی. هزینه صدور ویزای گردشگری اندونزی ۷۵ دلار است. برای سفر به باندونگ می‌توانید از خطوط هوایی امارات، بحرین، ایرفلوت روسیه و اطلس جت ترکیه استفاده کنید.

تقویم سفر

بهترین زمان برای بازدید از باندونگ فصل خشك است كه از تیر ماه آغاز می‌شود و در شهریور پایان می‌یابد. در این ماه‌ها احتمال كمتری برای بارش‌های سنگین وجود دارد. بنابراین می‌توانید به آسانی از جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر دیدن كنید. در فصل خشك دمای هوا عموما حدود ۲۳ درجه است. به‌طور كلی آب و هوای باندونگ موسمی گرمسیری است‌؛ یعنی تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های خنك و دلپذیری دارد. با توجه به اینكه باندونگ در نزدیكی خط استوا و در یك مكان مرتفعی واقع شده تنوع آب و هوایی چندانی ندارد. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت در تابستان این شهر را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب كنید.

امان از مینی‌بوس‌ها!

گردش در باندونگ تاحدودی پیچیده و خسته کننده است، خصوصا برای تازه واردها. هیچ سامانه حمل و نقل سریعی مانند مترو یا تراموا در این شهر وجود ندارد و مردم محلی برای تردد در شهر غالبا از مینی‌بوس‌های عمومی کوچک که به آنگ‌کوت(angkot) شهرت دارند، استفاده می‌کنند. آنگ‌کوت در لغت به معنای حمل و نقل شهری است که بسیار شلوغ و در واقع برای گردشگران غیر قابل استفاده است. هیچ نقشه‌ای برای مشخص کردن مسیر این مینی‌بوس‌ها وجود ندارد و نکته عجیب‌تر اینکه مردم محلی تمام مسیرها را به ذهن‌شان سپرده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید از این وسیله برای گردش در شهر استفاده کنید بهتر است از راهنمای تور خود و یا مسئول هتل در مورد مسیرها سوال کنید.
باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی
با این وصف، اگر از خیر سوار شدن به مینی بوس‌های محلی گذشتید تاکسی بهترین وسیله برای گردش در شهر است. اکثر تاکسی‌های شهر از تاکسی متر استفاده می‌کنند، اما اگر راننده تاکسی متر را روشن نکرد می‌توانید به آسانی از ماشین پیاده شوید و سراغ تاکسی دیگری بروید. در باندونگ با توجه به کوچکی خیابان‌ها و کمبود فضا کمتر می‌توان تاکسی در خیابان پیدا کرد و شما باید تلفنی تاکسی خود را سفارش دهید که راه امن‌تری هم به شمار می‌رود.
جشنواره موسیقی رمضان

اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی است؛ یعنی ۹۰ درصد مردم آن مسلمان هستند.بنابراین تجربه ماه مهمانی خدا در این کشور می‌تواند یکی از تجربیات جذاب و به یادماندنی سفرتان باشد. بسیاری از مردم شهرهای اطراف به واسطه هوای دلپذیر باندونگ رمضان را در این شهر سپری می‌کنند که این به معنای گران شدن هتل‌ها است. آغاز رمضان را در این شهر می‌توانید از شنیدن صدای طبل‌ها از مساجد بفهمید . در طول این ماه انواع جشنواره‌ها برای بزرگداشت ماه خدا برگزار می‌شود.‌ «ابهم» ‌که شیرینی معروف رمضان در اندونزی است، در باندونگ هم طرفداران بسیاری دارد.
جشنواره جوان مسلمان یکی دیگر از جشنواره‌های محبوب شهر است که با حضور جوانان روزه‌دار برگزار می‌شود. جشنواره پوشاک و مد رمضان هم یکی دیگر از رویدادهای معروف شهر در روزهای رمضان محسوب می‌شود. تخفیف‌های استثنایی دراین ماه در اکثر فروشگاه‌های باندونگ وجود دارد که با عید فطر به اوج خود می‌رسد. ۱۰ روز پایانی ماه رمضان را مردم باندونگ به همراه سایر شهرهای اندونزی به شب زنده‌داری و دعاخوانی می‌گذرانند. جشنواره موسیقی صدای رمضان هم که با شعرها و موسیقی دینی همراه است در باندونگ با حضور پر شور جوانان برگزار می‌شود.

بهترین مکان اقامت

در باندونگ شما می‌توانید در هتل‌های بین‌المللی با استانداردهای مناسب اقامت كنید و اگر اهل ماجراجویی و سفر ارزان هستید انواع هتل آپارتمان‌ها و هاستل‌ها در دسترس شما هستند.

گزینه مناسب

هتل دیلی هوم(Daily Home) یكی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت در باندونگ است؛ هتل آپارتمانی كه دارای استخری در فضای باز است و چشم‌انداز زیبایی به كوه‌های ویلا ایزولا كه در دو كیلومتری هتل واقع شده دارد. در این هتل اینترنت پر سرعت رایگان در دسترس مسافران است و هر اتاق مجهز به آشپزخانه، یخچال و حمام خصوصی است. برای یك شب اقامت در این هتل باید 115 دلار بپردازید.
باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی

محبوب

هتل اینتركنتیننتال(InterContinental) باندونگ با استخر زیبا، فضای سبز دلنشین و مركز تندرستی یكی از گزینه‌های محبوب اقامت در شهر محسوب می‌شود. در این هتل اینترنت رایگان در دسترس مسافران است و در مركز تناسب اندام آن می‌توانید تمرینات ورزشی خود را ادامه دهید. اتاق‌‌های این هتل به شكل رنگارنگی تزئین شده و مجهز به دستگاه تهویه هوا و تلویزیون صفحه تخت هستند. برای یك شب اقامت در این هتل باید ۱۰۶دلار بپردازید.

در دسترس

هتل ایندا پارایانگان(EndahParahyangan) تنها ۱۰دقیقه با ماشین از فرودگاه فاصله دارد و دارای كافی‌شاپی است كه ۲۴ساعته به مهمانان خدمت‌رسانی می‌كند. در این هتل امكان دسترسی به اینترنت و پاركینگ رایگان برای مهمانان فراهم است. اتاق‌های هتل با كف چوبی و موكت تزئین شده و مجهز به تلویزیون و دستگاه تصفیه هواست. برای اقامت در این هتل باید شبی ۴۰ دلار بپردازید.
باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی

باندونگ مدرن

در هتل یوكوتل(Yokotel) یك لابی مدرن آماده خوشامدگویی به مهمانانی است كه دوست دارند باندونگ زیبا و مدرن را تجربه كنند. اتاق‌های هتل گرچه بزرگ نیستند‌ اما به زیبایی تزئین شده‌اند و تمیز هستند. دستگاه چای‌ساز در تمام اتاق‌ها قرار گرفته و علاوه بر این، دسترسی به مناطق دیدنی شهر بسیار آسان است. برای اقامت در این هتل باید شبی 25 دلار بپردازید.

هر چه می‌خواهید توت فرنگی بچینید!
برایان کو: باندونگ که با کوه‌های آتشفشانی احاطه شده به واسطه طبیعت زیبا و محیط اروپایی‌اش برای گردشگران آسیایی جذابیت ویژه‌ای دارد. شهری که مملو است از رستوران‌های زیبا، هتل‌های لوکس و کافه‌های دوست داشتنی. آب و هوای دلپذیر باندونگ باعث می‌شود فراموش کنید که در آسیای جنوب شرقی قرار دارید. دریاچه‌ها و کوه‌های منطقه در جغرافیای باندونگ تحولات بسیاری به وجود آورده‌اند.

خیابان جین شاید اولین مکان گردشگری باشد که باید به آن سری بزنید؛ خیابانی که می‌توانید در آن انواع لباس‌های محلی و روز دنیا را با بهترین قیمت پیدا کنید. در این خیابان می‌توانید لباس‌های مورد نیاز خود را در طول سفرتان تهیه کنید؛ لباس‌های رنگارنگ با جنس عالی و قیمت مناسب. اگر اهل لباس‌های مدرن هستید، بهتر است سری هم به پاساژهای اطراف این خیابان بزنید. به هر حال خرید کردن یکی از لذت‌های سفر به باندونگ است.
باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی

دهانه سفید مقصد دوم شماست؛ دهانه زیبای آتشفشان که اطراف آن دریاچه‌ای وجود دارد. در این مکان فکر بردن دستان خود را ‌به داخل آب از سرتان بیرون کنید؛زیرا املاح و مواد آب به قدری زیاد است که می‌تواند موجب آسیب رساندن به بدن شما شود. بعد از این نوبت سر زدن به مزرعه توت فرنگی است که با ماشین پنج دقیقه از دهانه سفید راه است. با ورودی معادل پنج دلار می‌توانید هر چقدر خواستید توت‌فرنگی بچینید و از گردش در مزرعه لذت ببرید. اسب سواری و قدم زدن در جنگل‌های اطراف شهر را هم نباید از دست بدهید. سفر به باندونگ برای کسانی که عاشق خرید، طبیعت و غذا هستند فرصت مناسبی فراهم می‌كند تا تمام این لذت‌ها را یک‌جا تجربه کنند.

كافه‌نشینی

هنگامی که در اندونزی صحبت از غذا می‌شود، همه یادی از باندونگ می‌کنند؛ شهری که برای غذا‌دوستان بهشت به حساب می‌آید. آب و هوای دلپذیر این منطقه موجب شده که مواد اولیه تازه و با طراوت در غذاها به کار رود. همچنین ظرافت آشپزی محلی غذاهای این سرزمین را متفاوت کرده است. در باندونگ رستوران‌ها هم پیشرفت حیرت‌انگیزی داشته‌اند. فرهنگ کافه‌نشینی امروز در باندونگ ‌ رایج است .بنابراین اگر دوست دارید از آداب و رسوم زندگی روزمره مردم سر در بیاورید بهتر است به رستوران‌ها و کافه‌ها بروید و با آنها هم لقمه شوید.
باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی

اگر به دنبال یک رستوران با محیط هنری هستید پیشنهاد ما لانگ وانگی(lawangwangi) است که در حقیقت یک گالری هنری است که فضای خلاقانه‌ای برای سرو غذاهایش انتخاب کرده ‌. تراس این رستوران مشرف به یکی از زیباترین نماهای شهر است و شما می‌توانید در یک محیط آرام، از تپه مشرف به دره طعم لذیذ غذاهای محلی را بچشید. چایخانه اوزا (Oza Tea House) مکانی است که در آن چای کیسه‌ای تصویری دور از ذهن است. در اینجا برگ‌های تازه چای که از سراسر اندونزی جمع می‌شوند، شما را با طعم تازه‌ای از چای آشنا می‌کنند. اگر به دنبال طعم مشهور سوپ گاو اندونزی هستید بهتر است سری به داپور دهاپاتی(DapurDahapati) بزنید. رستورانی که در یک خانه هلندی کلاسیک واقع شده و سوپ مشهور محلی را با سس غلیظ خوشمزه‌ای سرو می‌کند.

72 ساعت در سومین شهر پهناور اندونزی

در باندونگ شما با جاذبه‌های هیجان انگیز بسیاری روبه‌رو هستید؛ از سایت‌های تاریخی گرفته تا نقاط فرهنگی و طبیعت بكر محلی. گرچه بسیاری از فهرست‌های گردشگری بر نقاط خارج شهر تمركز دارند، اما خود باندونگ هم دیدنی‌های بسیاری دارد كه نباید از آنها غافل شد. بنابراین در سفرتان به باندونگ به فهرستی از جاذبه‌های گردشگری نیاز خواهید داشت تا بتوانید بهترین استفاده را از زمان خود ببرید. در ادامه تلاش شده تا فهرستی جامع از تمام دیدنی‌های باندونگ معرفی شود تا شما بتوانید از سفرتان بیشتر لذت ببرید.

روز اول
طبیعت گردی

طبیعت شگفت انگیز باندونگ شما را با جلوه دیگری از جهان آشنا خواهد كرد. بازدید از دهانه‌های آتشفشانی و دریاچه‌های حیرت انگیز این شهر را از دست ندهید.

دهانه سفید

دهانه آتشفشانی كه به یك دریاچه زیبا منتهی می‌شود یكی از جاذبه‌های طبیعی اصلی باندونگ است. كاوا پوتیه(kawahputih) كه به دهانه سفید هم شهرت دارد در حدود 50كیلومتری جنوب باندونگ واقع شده است. پیشینه فعالیت این آتشفشان به حدود سال 1600برمی‌گردد. وجود دریاچه در اطراف دهانه نشان‌دهنده سامانه آتشفشانی نسبتا پایدار در این منطقه است. جنگل‌های انبوه پیرامون دریاچه برای پیاده روی و تماشای حیوانات و پرندگان مختلف مناسب است.
باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی
آتشفشانی فعال

تانگوبان پاراهو(tangkubanperahu) تنها دهانه در اندونزی است كه امكان رانندگی تا لبه آن وجود دارد. این آتشفشان فعال یكی از شگفت آورترین چشم‌اندازهای طبیعت را پیش چشمان‌تان قرار می‌دهد. شكل دهانه بر اثر تغییرات زمین شناسی به یك قایق معلق شبیه است. گازهای گوگرد اطراف دهانه آتشفشان آزار‌دهنده نیست و شما می‌توانید به آسانی اطراف آن قدم بزنید. آتشفشان در این منطقه موجب تغییرات بسیاری شده كه وجود زمین‌های حاصلخیز یكی از آنهاست. اگر دوست دارید از هوای دلپذیر لذت ببرید و چشم‌اندازی آتشفشانی را از نزدیك ببینید، نباید این نقطه را از دست بدهید.

دریاچه عشق

دریاچه پاتنگان(patengan) دریك نقطه توریستی درجنوب باندونگ واقع شده است. این دریاچه درارتفاع هزارو600متری بالاترازسطح دریاقرارداردوچشم‌اندازشگفت انگیزی رادربرابرچشمان تان قرارمی‌دهد. داستان‌های اسطوره‌ای نیزدرمورداین دریاچه درفرهنگ عامه مردم وجوددارد. بومی‌ها معتقدند كه بازدیدكنندگان این دریاچه عشق‌ جاودانی را تجربه خواهند كرد واگرزوجی باهم ازاین دریاچه بازدیدكنند عشق برای همیشه دردل‌های آنهازنده خواهدماند.
باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی

روز دوم
ماجراجویی

باندونگ با مراكز تفریحی برای ماجراجویان جذابیت‌های بسیاری دارد. از خرید در خیابان مشهور شهر گرفته تا رفتن به پارك‌های تفریحی می‌تواند ماجراجویی شما را تحریك كند.

شهربازی

شهر بازی باندونگ یكی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های دنیاست كه از نقاط تفریحی مناسب برای كودكان و بزرگسالان محسوب می‌شود. این شهربازی با بیش از ۲۰وسیله تفریحی یك استودیو را هم در خود جای داده است. در این استودیو می‌توانید انواع شخصیت‌های كارتونی و ستاره‌های محبوب هالیوودی را بیابید؛ از مجسمه مرلین مونرو گرفته تا دیگر هنرمندان در این مكان وجود دارد.

روستای فیل
باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی

پارك تفریحی روستای فیل یكی ازمكان‌هایی است كه برای سرگرمی مردم شهروتوریست‌هاساخته‌شده‌است. دراین پارك می‌توانید انواع واقسام تفریحات از سواركاری و قایق‌سواری گرفته تا رانندگی با ‌ماشین‌های بوگی و‌ای تی وی(ATV) راتجربه كنید. پارك آبی این مجموعه نیز برای تمامی رده‌های سنی جذابیت دارد.

پاریس جاوا

خیابان براگا(Braga) كه در زبان محلی به‌معنای خیابان كوچك است، یكی از اصلی‌ترین نقاط تفریحی شهر به شمار می‌رود. این خیابان كه در مركز شهر واقع شده در دهه 1920شهرت یافت. براگا در حقیقت یك محیط كاملا اروپایی دارد و یكی از دلایلی است كه به باندونگ، پاریس جاوا می‌گویند. در كافه‌های این خیابان می‌توانید قهوه‌ای سفارش دهید و یا در فروشگاه‌های آن گشتی بزنید.

روز سوم
موزه گردی

اگر به فرهنگ و تاریخ علاقه دارید باندونگ موزه‌های بسیاری در خود دارد كه بازدید از آنها برای‌تان جذاب خواهد بود.

موزه زمین شناسی

موزه زمین شناسی باندونگ به‌عنوان یكی از نمونه‌های میراث ملی اندونزی شناخته می‌شود كه در آن مجموعه‌های ارزشمندی از سنگواره‌ها، سنگ‌ها و مواد معدنی نگهداری می‌شوند. این مجموعه‌ها از آزمایشگاه‌ها و نقاط مختلف خاك اندونزی جمع‌آوری شده و در این موزه حفاظت می‌شوند. اگر به اطلاعاتی در مورد زمین شناسی، سنگواره‌های پیش از تاریخ، شهاب سنگی با 156كیلوگرم و جمجمه‌های فسیلی علاقه دارید باید سری به این موزه بزنید.

موزه كنفرانس آسیایی آفریقایی

محل برگزاری نخستین كنفرانس تاریخی آسیایی- آفریقایی امروز تبدیل به یك موزه شده است.در این كنفرانس كه در سال 1955برگزار شد و یكی از نقاط عطف در تاریخ جهان به شمار می‌رود، 29كشور آسیایی و آفریقایی برای گسترش صلح در زمان جنگ سرد در كنار یكدیگر قرار گرفتند.

موزه ساز سنتی
باندونگ، شهر آتشفشان های اندونزی

درسائونگ آنگ كلانگ(saungangklungudjo) گروهی ازكودكان بالباس‌های سنتی دریك خط ازبازدیدكنندگان درسالنی ازبامبوی سبز استقبال‌می‌كنند. خانه آنگ كلانگ یك مركزفرهنگی است كه ازساز‌ سنتی اندونزی رونمایی می‌كند. این ساز ازبامبو ساخته‌شده وبخشی ازفرهنگ روستایی این خطه را معرفی می‌كند. وقتی ساز را به‌طورمرتب تكان دهید صدای زیبایی ازآن به گوش می‌رسد. این مركزدرسال ۱۹۶۶به‌منظورحفاظت ازاین ساز بومی ساخته‌شد. دراین مكان یك مركزصنایع‌دستی بامبو وكارگاهی از كالاهای ساخته‌شده بااین گیاه وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج