جاباما
۵۵۱۱۵۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

بیانیه الون ماسک درباره سفر انسان به مریخ

همه ما می دانیم که شاید کره مریخ به عنوان کره دوم حیات بشریت بعد از کره زمین باشد. در همین رابطه الون ماسک سوپر میلیادر معروف و نابغه قرن قصد دارد در آینده نزدیک میلیون ها نفر را تنها با پرداخت ٢٠٠ هزار دلار یا کمتر از این مبلغ به سیاره سرخ رنگ مریخ ببرد.

وب سایت کلیک: همه ما می دانیم که شاید کره مریخ به عنوان کره دوم حیات بشریت بعد از کره زمین باشد. در همین رابطه الون ماسک سوپر میلیادر معروف و نابغه قرن قصد دارد در آینده نزدیک میلیون ها نفر را تنها با پرداخت ٢٠٠ هزار دلار یا کمتر از این مبلغ به سیاره سرخ رنگ مریخ ببرد.
بیانیه الون ماسک درباره سفر انسان به مریخ

سپتامبر سال گذشته الون ماسک در مورد هدف هایش که یکی از آنها سفر به مریخ و استعماره این کره به عنوان کره دوم حیات بشریت بود، توضیحاتی را ارائه داد و اعلام کرد که به زودی برنامه های بلند مدت اش را در این زمینه منتشر خواهد کرد. حالا بعد از مدت ها الون به وعده خود عمل کرده و اولین جزییات از فرایند کاری اش را به همگان منتشر کرده است. در این مطلب به بررسی نقشه راه (RoadMap) الون ماسک در زمینه سفر انسان ها به مریخ پرداخته ایم.

امروزه در جهان بشریت برخی راهکارها برای بعضی مسائل و مشکلات ارائه داده شده است که بسیار هم کارساز بودند. به عنوان مثال برای حل مشکل تراکم ترافیک مهندسین اقدام به حفر تونل های زیرزمینی در شهرها کردند. همچنین از فناوری های رابط کاربری بین انسان و کامپیوتر و هوش مصنوعی استفاده های زیادی شده است. همچنین برای حل مشکلات برق و قدرت و محیط زیست ملل اقدامات ویژه ای انجام شده است و حالا الون ماسک می خواهد شرایط را برای تسخیر کره مریخ به عنوان سیاره بعدی بشر برای ادامه زندگی فراهم کند.
بیانیه الون ماسک درباره سفر انسان به مریخ
بیایید کمی بیشتر در مورد الون ماسک بدانیم؛ او بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال و اسپیس‌اکس (به انگلیسی: SpaceX) است.او هم اکنون مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس اکس و مدیرعامل و طراح محصول در تسلا موتورز است. ماسک همچنین در حال توسعهٔ یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالاست که تحت عنوان هایپرلوپ (Hyperloop) شناخته شده است. الون ماسک روی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که پتانسیل تغییر دنیای اطرافمان را دارند. او نه تنها یک کارآفرین، بلکه یک مخترع، نوآور و مهندس است: ماسک شخصاً در طراحی خودروهای برقی و سفینه‌های فضایی شرکت می‌کند. الون ماسک به عنوان ۳۸امین فرد قدرتمند جهان، ۱۵امین ثروتمند در حوزهٔ تکنولوژی و ۱۰۰ امین میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۵ شناخته شده است. دارایی خالص او در سال ۲۰۱۵، ۱۳٫۹ میلیارد دلار و در حال حاضر ۱۰٫۷ میلیارد دلار برآورد شده است.الون ماسک به عنوان یکی از ده شخصیت تأثیرگذار جهان انتخاب شده است. او شرکت اسپیس ایکس را ۱۴ سال پیش و با رؤیای بزرگ ایجاد اجتماعات انسانی در مریخ راه اندازی کرد، حالا به نظر می رسد همه چیز برای تحقق این رؤیا محقق شده باشد

بیانیه الون ماسک درباره سفر انسان به مریخ

اکتبر سال گذشته، پرسش و پاسخ هایی در Reddit الون ماسک صورت گرفت که از طریق این پرسش و پاسخ ها به این نتیجه رسیدیم که الون می خواهد میلیون ها نفر از مردم جهان را به سیاره مریخ هدایت کند. این هدف با داشتن ۴ برنامه ویژه تا قرن بعدی محقق خواهد شد این چهار برنامه عبارتند از: دیده بانی از زمین کره مریخ، ساخت و ایجاد کارخانه تولید سوخت، ارسال چند پیشگام و در نهایت ارسال گروهی از مردم برای ادامه حیات خود در کره مریخ!

در گفتار ساده به نظر می آید اما الون ماسک تصمیم دارد گفته های خودش را عملی کند. جزییاتی که الون به آنها اشاره کرده است این موضوع را نشان می دهد که این مخترع نابغه فعالیت های مستمری بر روی این قضیه دارد بنابراین تحقق اهداف گفته شده خودش دور از انتظار نیست.

اسکات هوبارد سردبیر ارشد New Space در این باره می گوید: «به نظر من انتشار این مقاله و جزییات از سوی ماسک نه تنها فرصتی است برای جامعه هوا و فضا که از چشم انداز SpaceX برای اجرا کردن هدف مورد نظر مطلع شوند بلکه این مقاله می تواند به عنوان یک مرجع آرشیوی ارزشمند برای مطالعات و برنامه ریزی های آینده مورد استفاده قرار گیرد.»

ماسک در صفحه پانزدهم مقاله خود به صورت کامل توضیح داده است که چرا سیاره مریخ را به عنوان اولین انتخاب برای مقصد فضایی در نظر گرفته است. او همچنین در مورد هزینه های سفر به مریخ توضیحاتی را ارائه داده است. در این توضیحات آمده که الون ماسک با در نظر گرفتن هزینه های حمل و نقل و هزینه های بررسی کره مریخ و استقرار در این سیاره، مبلغ ٢٠٠ هزار دلار را برای هر فرد به عنوان هزینه پایه در نظر گرفته است. او با اشاره به در آمدهای درصدی از مردم آمریکا، این قیمت را مقرون به صرفه دانسته و خاطر نشان کرده که به احتمال بسیار زیاد این هزینه کاهش پیدا کند.

در حالی که ماسک برای تنظیم تاریخ اولین پرواز به مریخ بسیار محتاطانه عمل کرده است اما با اشاره به شروع برنامه های آزمایشی در این زمینه، اعلام کرده است که به احتمال زیاد اولین پرواز به کره مریخ در سال ٢٠٢٣ رخ بدهد. پس از ۵ الی ١٠ دهه ما شاهد انتقال و حمل و نقل آیتم های مورد نیاز به سیاره مریخ برای ادامه زندگی خواهیم بود ضمن اینکه در این زمان بشر با سیستم های حمل و نقل ویژه ای به کره مریخ خواهند رفت و دنیای جدید خود را شروع خواهند کرد. الون ماسک این گفته ها را در مقاله پانزده صفحه ای خود با ضریب خطای بسیار ناچیزی بیان کرده است بنابراین انتظار می رود این گفته ها در بازه های زمانی اعلام شده به صورت کامل عملی شوند.

بیانیه الون ماسک درباره سفر انسان به مریخ

الون در ادامه صحبت هایش می گوید:

در سال ٢٠٠٢ شرکت SpaceX نظریه ها و تئوری های مربوط به این موضوع را بدون مطالعه جزییات تئوریه ها رد می کرد حتی نظریه مربوط به پرتاپ موشک تحقیقاتی به دور سیاره مریخ را اساسا غیر عملی می دانست حال امروز نه تنها موشک های تحقیقاتی یکی پس از دیگری به فضا پرتاب می شوند بلکه به صورت جدی درصدد هستیم که کره مریخ را تسخیر کرده و برای حیات بعدی بشریت آماده کنیم.

البته باید این موضوع را در نظر داشت که عملیات مربوط به پرتاب موشک های تحقیقاتی به دور سیاره مریخ و عملیات استقرار بشریت بر روی این کره سرخ رنگ، دو دنیای متفاوتی دارند و به هیچ وجه با یکدیگر قابل قیاس نیستند. با این وجود صحبت های ماسک این واقعه را شدنی دانسته و بدون شک در تحقق اهدافش فعالیت های مستمری خواهد داشت. جزییات ارائه شده توسط الون ماسک تا حدودی می تواند خلاء های موجود در این تئوری را پر کند اما با این وجود شمار زیادی سوال بی پاسخ وجود دارد که باید در گذر زمان به آن ها پاسخ داده شود.

ماسک می‌گوید: قصد داریم تا از لحظه شروع آزمایشات خود به بعد هر بار که مریخ و زمین در یک راستا قرار گرفتند چیزی به مریخ بفرستیم. طی دوسال آینده دراگون ۲ را که وسیله ای دارای نیروی پیش‌ران است ارسال خواهیم کرد و ممکن است مأموریت دراگون دیگری را هم در سال ۲۰۲۰ به انجام برسانیم. اگر ماسک بلندپرواز نباشد که دیگر ماسک نیست. مقاله او حتی پا را فراتر از مریخ گذاشته و امکان سفر به سیاره‌های آن‌سوی مریخ را هم بررسی کرده است. او در خیال‌پردازی‌هایش مخازن پرتابه‌هایی را در کمربند سیارک‌های برای سفر به اروپا قمر مشتری و تایتان قمر کیوان در نظر گرفته که دسترسی انسال به بخش بزرگتری از منظومه شمسی را میسر می‌کند.

بیانیه الون ماسک درباره سفر انسان به مریخ

بدون شک ارائه بیانیه ١۵ صفحه ای از سوی الون ماسک، بسیاری از سهامداران و سرمایه گذاران شرکت های بزرگ را تحریک خواهد کرد که در این پروژه بزرگ سهیم باشند از طرفی گذر زمان و بازه های زمانی بلند مدت می تواند سستی سرمایه داران و سهامداران را برای ادامه کار به دنبال داشته باشد. ماسک در این باره می گوید هدف شرکت SpaceX تحقق آرمان های این شرکت در زمینه سفر بشریت به کره مریخ است. درهای پروژه ی تحقیقاتی بر روی همه باز است و همه می توانند در این پروژه بزرگ حیاتی نقش موثری داشته باشند. با این وجود اگر گروهی یا سهامدارانی از میانه راه برگردند هیچ مشکلی برای شرکت SpaceX و هدف های آرمانی اش بوجود نخواهد آمد و این شرکت به روند فعالیت هایش ادامه خواهد داد.

سال گذشته جان لاگسدون یکی از متخصصان و محققان هوا و فضا با تایید عملی شدن تئوریه های الون ماسک به نشریه خبری Business Insider گفت: امکان انتقال مسافران انسانی به کره مریخ تا چند سال دیگر میسر خواهد شد البته این سفر خطرهایی را به همراه خواهد شد اما تیم تحقیقاتی تا آنجایی که امکان دارد میزان خطر را به صفر نزدیک خواهد کرد. این محقق در ادامه صحبت هایش به اجرای فاز اول عملیات انتقال اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم در فاز اول عملیات انتقال انسان، ١٠٠ داوطلب را به کره مریخ ارسال کنیم.

بیانیه الون ماسک درباره سفر انسان به مریخ

ماسک در بیانیه خود به اهمیت فاصله بین زمین و مریخ اشاره می کند. و به همین دلیل آماده شدن برای چنین سفری را یک ضرورت مهم عنوان کرد. وی در ادامه گفت: مأموریت فضاپیماهای بدون سرنشین این است که محموله های آزمایشگاهی و مریخ نوردهای متعلق به SpaceX یا سایر شرکتها و آژانس‌های فضایی را به این سیاره منتقل کنند. آنها وظیفه دارند شرایط حاکم بر مریخ را دقیقا ارزیابی کنند.
مدیر عامل شرکت SpaceX به صحبت های خود اضافه کرد که مسیر زمین تا مریخ در واقع مانند خیابانی است که هر ۲۶ ماه یک بار باز می شود. از این خیابان ارزشمند باید به نحو احسن استفاده نمود چرا که این مسیر همیشه در دسترس نیست.

در نهایت باید منتظر بمانیم تا ببینیم ماسک در چه حد وعده های خود را عملی خواهد کرد. آیا این هدف بلند پروازانه الون ماسک تحقق خواهد یافت؟ گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      چه باحال :-)
      چقدر ما از دنیا عقبیم :-(

    • بدون نام

      جالبه بدانید این نابغه چیزی به اسم خدا و یا خالق هستی رو قبول ندارد!!
      کلا هیچ دینی ندارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به اطلاعات سطحیمون اضافه شد،مرسی .
        ولی هیچ ربطی نداشت

      • بدون نام

        البته حرف شما فقط یک نسبت دادن . شما بروید صحبتهای پرفسور سمیعی رو در باره قدرت خدا و آنچه ایشون در باره عجایب خلقت مغز انسان بیان کرده مطالعه کنید کسی که نه فقط در ایده دادن بلکه در عمل یک نابغه علمی جهان است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج