۵۵۱۲۰۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تجهیز موشک های چین به «رَم جت»

نیروی هوایی چین موفق شد به فناوری استفاده از موتور های ما فوق صورت رم جت در موشک دست پیدا کند. این فناوری سرعت و برد موشک های هوا به هوای ارتش این کشور را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

وب سایت کلیک: نیروی هوایی چین موفق شد به فناوری استفاده از موتور های ما فوق صورت رم جت در موشک دست پیدا کند. این فناوری سرعت و برد موشک های هوا به هوای ارتش این کشور را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.
تجهیز موشک های چین به «رَم جت»

شرکت دانش و فناوری هوا فضای (CASC) چین که تامین کننده دولتی صنایع هوا فضا و دفاع این کشور محسوب می شود، اعلام کرد که موفق به ساخت یک موتور رم جت سوخت جامد شده است که توانایی اتصال به موشک ها را دارد.

به گفته منابع خبری مستقر در پکن، شرکت CASC یک سری آزمایش پرواز ما فوق صورت انجام داده و نتیجه گرفته است که فناوری رم جت فعلی توانایی سه برابر کردن برد موشک های "فراتر از محدوده میدان دید" (میان برد و دور برد) را دارد. اگر این ادعا صحت داشته باشد، موتور رم جت جدید چین خواهد توانست برد موشک هوا به هوای PL-۱۲ را از ۹۹ به ۳۲۱ کیلومتر افزایش دهد.

در حال حاضر، مهندسان CASC تلاش می کنند موتور ساخته شده را کوچک تر کنند تا امکان اتصال آن به موشکی که از هواپیما یا موشک انداز سام پرتاب می شود، وجود داشته باشد. اگر بتوان یک موتور رم جت را به موشک متصل نمود و آن را از محدوده نزدیک به هدف پرتاب کرد، خلاص شدن و فرار از دست این موشک غیر ممکن خواهد بود. یک موشک مافوق صوت برای رهگیری و انهدام هدف، ضمن پرتاب از فاصله نزدیک، باید حداقل با سرعت ۵ ماخ (۶۱۷۳ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند و حرکات فریب دهنده آن را پیش بینی نماید.

چنین قدرتی برای هر دشمنی وحشت آور بوده و او را از درگیری با نیرو های چینی دچار تردید خواهد کرد. برای کشوری که در حال گسترش بی وقفه اراضی خود در دریای چین جنوبی است، چنین صلاحی می تواند به خوبی راه را برای جاه طلبی آن ها هموار نماید.

با این حال، فناوری جدید موتور رم جت چین هنوز دارای محدودیت هایی است.

اگر چه CASC در فناوری موتور موشک های " فراتر از محدوده میدان دید" پیشرفت چشمگیری داشته است، ولی نمی توان این نوع موشک ها را به تنهایی صلاح های موثری به حساب آورد. این موشک ها برای رسیدن به نهایت قدرت تخریب خود باید به شبکه حسگر های پیچیده دور برد مجهز شوند که امکان تشخیص و ردیابی اهداف را فراهم می کند. اگر ارتش چین موفق به ساخت چنین شبکه ای بشود، آرزوی این کشور برای ایجاد یک نیروی دریایی آزاد با سرعت بیشتری به سمت تحقق حرکت می کند و ناو های هواپیما بر و موشک های " فراتر از محدوده میدان دید" نقش مهمی را برای رسیدن به این هدف ایفا می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج