۵۵۱۲۷۰
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

بودجه سنگین آمریکا برای شکست ابرکامپیوتر چینی

در گذشته ای نه چندان دور، ایالات متحده با گرد هم آوردن بزرگترین متخصصین و دانشمندان از کشورهای مختلف، قطب علمی جهان در تمامی زمینه ها به شمار می رفت. رسیدن به سطحی که آمریکا در آن حضور داشت برای بسیاری از کشورها به یک آرزوی دست نیافتنی و برای بسیاری دیگر، به هدفی بزرگ تبدیل شده بود.

مجله سخت افزار - در گذشته ای نه چندان دور، ایالات متحده با گرد هم آوردن بزرگترین متخصصین و دانشمندان از کشورهای مختلف، قطب علمی جهان در تمامی زمینه ها به شمار می رفت. رسیدن به سطحی که آمریکا در آن حضور داشت برای بسیاری از کشورها به یک آرزوی دست نیافتنی و برای بسیاری دیگر، به هدفی بزرگ تبدیل شده بود.
بودجه سنگین آمریکا برای شکست ابرکامپیوتر چینی
با این حال در سال های اخیر کشورهایی نظیر چین با سرمایه گذاری عظیم و تربیت نیروهای علمی ماهر تلاش کرده اند خود را به آمریکا نزدیک کرده و حتی در برخی موارد از آن سبقت بگیرند. یکی از این زمینه های رقابت، ساخت قوی ترین ابرکامپیوترهای جهان بوده است. در حالی که پیشتر کشور چین از برنامه خود برای ساخت قدرتمندترین ابررایانه جهان خبر داده بود، آمریکا نیز از اختصاصی بودجه ای بسیار سنگین برای شکست دادن چین در این رقابت سخن به میان آورده است.

به گزارش Verge، وزارت انرژی ایالات متحده به منظور حفظ برتری های خود در بخش های محاسبات علمی و ساخت قوی ترین ابررایانه جهان، تصمیم گرفته است مجموعا مبلغی معادل 258 میلیون دلار (نزدیک به هزار میلیارد تومان) بودجه به کمپانی های HPE، Cray، اینتل، AMD، IBM و انویدیا اختصاص دهد. این مبلغ در قراردادهای سه ساله در اختیار این شرکت ها قرار خواهد گرفت و آنها نیز می بایست 40 درصد از کل بودجه را برای ساخت این ابررایانه تامین کرده تا مجموع مبلغ اختصاص داده شده به بیش از 430 میلیون دلار (1.5 هزار میلیارد تومان) برسد.
در حال حاضر متخصصین در حال کار بر روی بهبود مصرف انرژی این دستگاه ها هستند و برای افزایش توان پردازشی آنها، تلاش می کنند ظرفیت حافظه را تا حد فیزیکی ممکن افزایش دهند. پیش بینی می شود ابر کامپیوتر آینده آمریکا 10 برابر سریعتر از نمونه های فعلی باشد و می تواند منجر به دستاوردهای فوق العاده گسترده ای در زمینه محاسبات علمی، آماری و حتی سیاسی شود. در این بین، HPE در بیانیه ای اعلام کرده است بزرگترین طرح تحقیق و توسعه ای این شرکت در بخش ساخت ابررایانه ها که با نام The Machine شناخته می شود دارای ظرفیتی 250.000 برابر بیش از ابر رایانه های فعلی موجود در کل دنیای دیجیتال فعلی خواهد بود.

پیش تر در سال 2011، وزارت انرژی ایالات متحده قراردادی 97 میلیون دلاری با شرکت های Cray و انویدیا برای ساخت سریعترین سوپرکامپیوتر جهان با نام Titan به امضا رسانده بود. برنامه ریزی وزارت انرژی برای ساخت ابررایانه جدید تا سال 2021 انجام شده است که یک سال بعد از ساخته شدن ابر کامپیوتر چینی ها خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پولاد علمدار

      هر چی هم می‌خواد باشه بازم چینی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج