۵۵۱۲۹۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پهپادها، جدیدترین قاچاقچی موادمخدر

بر اساس موثق‌ترین اخبار و اسناد منتشر شده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در مدت پنج سال اخیر، زندانیان بیش از ده‌ها بار اقدام به قاچاق غیر‌قانونی مواد مخدر به داخل زندان‌ها نموده‌اند که تمامی آن‌ها ناموفق بوده است.

وب سایت آی تی رسان - مسعود مرادی: با وجود تدابیر امنیتی شدید در زندان‌ها، این مراکز امنیتی همیشه به عنوان یکی از بزرگترین بازار مصرف کننده موادمخدر به حساب می‌آیند. اینکه مواد مخدر چگونه و از طریق چه منابعی وارد زندان‌ها می‌شود خود نیاز به یک مقاله بلند بالا دارد اما امروز در این مقاله می‌خواهیم به جدیدترین روش قاچاق مواد مخدر به زندان‌ها یعنی پهباد بپردازیم.
پهپادها، جدیدترین قاچاقچی موادمخدر

بر اساس موثق‌ترین اخبار و اسناد منتشر شده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در مدت پنج سال اخیر، زندانیان بیش از ده‌ها بار اقدام به قاچاق غیر‌قانونی مواد مخدر به داخل زندان‌ها نموده‌اند که تمامی آن‌ها ناموفق بوده است.

بر اساس همین اسناد، از سال ۲۰۱۲ تاکنون تنباکو، گوشی همراه و مواد‌مخدر بیشترین درصد خواهان را در زندان‌ها داشته و به عنوان آیتم‌های اصلی قاچاق به درون زندان‌ها شناخته می‌شوند.

در همان سال یعنی سال ۲۰۱۲، کنگره آمریکا با تصویب یک لایحه مجوز پرواز پهبادها را در حریم هوایی سرزمین‌های مختلف ایالات متحده آمریکا صادر نمود. این لایحه سبب شد تا مردم عادی با دریافت مدرک مورد نظر از اداره هوانوردی فدرال یا (FAA) بتوانند پهباد به پرواز درآورند. افزایش تعداد این گواهینامه‌ها باعث شد که اتفاقات عجیبی رخ دهد.

زمانی که کنگره آمریکا لایحه مربوط به پهبادها را تصویب می‌نمود به باندهای قاچاق مواد مخدر توجه نکرده بود، اما زندانیان بیشترین نفع را از این لایحه بردند و این موضوع هیچ ارتباطی با امنیت زندان‌ها ندارد.

بر اسناد منتشر شده وزارت دادگستری آمریکا، یک زندانی در ندامتگاه ویکتورویل، کالیفرنیا، در ماه مارچ سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت ۲ دستگاه موبایل از طریق پهباد در یک زندان فوق‌امنیتی شده بود. مقامات زندان تا پنج ماه از وقوع این حادثه بی‌اطلاع بودند!

همچنین این اسناد فاش کردند که چگونه یک زندانی آزاد شده و دو شخص دیگر توانسته‌اند توسط پهبادها به قاچاق مواد مخدر در موسسه اصلاح مریلند بپردازند. این سه نفر توانستند شبانه اقدامات بسیاری صورت دهند و در هر عملیات خود ۶۰۰۰ دلار به جیب بزنند که در نهایت این سه نفر به دلیل جرم‌هایشان محکوم شدند.

تلاش‌های بسیاری بر روی خنثی‌کردن پهبادها صورت گرفته است. در ماه می، یک زندانی انگلیسی یک سپر ۲۰۰۰ پایی برای پهبادها طراحی نمود که اسمش را "حصار آسمان" نهاده بود. این سپر حفاظتی برای تشخیص و متوقف نمودن پهبادهایی استفاده می‌شد که در اطراف محیط زندان به پرواز درمی‌آمدند.

کارکرد این دستگاه این‌گونه است که صدها مختل کننده سیگنال در اطراف محیط هوایی و زمینی زندان قرار داده شده و باعث مختل نمودن ارتباطی فرد با وسیله مورد نظر شده و دستگاه سقوط می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج