۵۵۱۸۶۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا ایران به ترکیه برق صادر نمی کند؟

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه صادرات برق به ترکیه به دلیل عدم اعلام نیاز این کشور به برق انجام نمی‌شود، گفت: در حال انجام اقدامات حقوقی و بانکی برای دریافت مابقی مطالبات خود از عراق از بابت صادرات برق به این کشور هستیم.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل توانیر با بیان اینکه صادرات برق به ترکیه به دلیل عدم اعلام نیاز این کشور به برق انجام نمی‌شود، گفت: در حال انجام اقدامات حقوقی و بانکی برای دریافت مابقی مطالبات خود از عراق از بابت صادرات برق به این کشور هستیم.

آرش کردی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر ایران چه میزان صادرات و چه میزان واردات برق دارد، گفت: ایران در حال حاضر به ۳ کشور عراق، پاکستان و افغانستان در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ مگاوات برق صادر می‌کند.

وی افزود: در خصوص واردات برق نیز باید اذعان شود که این اقدام به خاطر تقویت بُعد شبکه برق و از دو کشور ترکمنستان و ارمنستان به میزان ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات انجام می‌شود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه تراز مثبت مبادله برق در حال حاضر حدود ۸۰۰ مگاوات است، خاطرنشان کرد: به هر حال کل صادرات برق ایران حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ مگاوات و میزان واردات برق ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات است.

*چرا به ترکیه برق صادر نمی‌شود؟

کردی در پاسخ به این سؤال که ترکیه تا سال گذشته جزء کشورهایی بود که ایران به آن برق صادر می‌کرد به چه دلیل دیگر به این کشور برق صادر نمی‌شود،گفت: ترکیه بر اساس نیازهای مصرف خود برق وارد می‌کرد و در قرارداد میان دو کشور نیز پیش‌بینی شده بود در صورت نیاز ایران ایران اقدام به صادرات برق کند.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: در حال حاضر بخش شرقی ترکیه پر آب است و وضعیت سدهای آن منطقه مناسب و خوب است، بنابراین چون اعلام نیاز جدی برای دریافت برق از ایران نداشته‌اند برق به این کشور صادر نمی‌شود.

*انجام اقدامات حقوقی و بانکی برای دریافت مابقی طلب خود از عراق

کردی در پاسخ به این سؤال که آیا بدهی عراق بابت صادرات برق ایران به این کشور پرداخت شد یا خیر، گفت: خوشبختانه صادرات برق ایران و دریافت بدهی‌ها از این کشور بر روی روال افتاده است.

وی افزود: ایران بابت صادرات برق به عراق ۱.۲ میلیارد دلار طلبکار بود که چند ماه پیش عراق برای از سرگیری صادرات برق به این کشور ۳۵۰ میلیون دلار پرداخت کرد.

کردی اضافه کرد: در حال حاضر انجام اقدامات حقوقی و بانکی برای دریافت مابقی طلب خود از این کشور هستیم.

وی ادامه داد: به کشور عراق حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ مگاوات برق صادر می‌شود، یعنی حدود ۹۰ درصد صادرات برق ایران به عراق صورت می‌گیرد و ۱۰ درصد صادرات نیز به کشورهای پاکستان و افغانستان انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب اینم مثه گازمفتی بهشون بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج