۵۵۲۲۴۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟

با برخورد یک کشتی باربری بزرگ به ناو جنگی فیتزجرالد آمریکا در سواحل ژاپن،مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند جنازه حداقل ۷ ملوان و خدمه این کشتی جنگی را پیدا کرده‌اند و دهها نفر دیگر هم در این تصادف مهیب زخمی شده‌اند. اما ناوی پیشرفته مانند فیتزجرالد چطور دچار این تصادف شده است؟

خبرآنلاین: با برخورد یک کشتی باربری بزرگ به ناو جنگی فیتزجرالد آمریکا در سواحل ژاپن،مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند جنازه حداقل ۷ ملوان و خدمه این کشتی جنگی را پیدا کرده‌اند و دهها نفر دیگر هم در این تصادف مهیب زخمی شده‌اند. اما ناوی پیشرفته مانند فیتزجرالد چطور دچار این تصادف شده است؟
ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟

یواس‌اس فیتزجرالد یا دی‌دی‌جی-۶۲ که ۱۵۴ متر طول دارد و در سال ۱۹۹۴ ساخته شده حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد به وقت ژاپن در حالی که با پایگاه خود در سواحل شهر یوکوسوکا ژاپن حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله داشت با یک کشتی باربری غول‌پیکر به نام سی‌ایکس کریستال و با پرچم فیلیپین برخورد کرد و از پهلو به شدت دچار آسیب شد.
اما این تصادف از نظر بسیاری از کارشناسان بی‌سابقه و شگفت‌آور به حساب می‌آید. قیمت ناو جنگی فیتزجرالد ۱.۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و به تازگی هم ارتش آمریکا ۲۱ میلیون دلار برای ارتقای تجهیزات و تعمیرات آن هزینه کرده است.
ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟

بر اساس تصاویر هوایی که منتشر شده در این تصادف T شکل دماغه کشتی باربری از پهلو به ناو جنگی پیشرفته آمریکا برخورد کرده است. از ناو فیتز جرالد به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌‎های جنگی جهان یاد می‌شود که مجهز به آخرین فناوری‌های راداری و ناوبری است و به همین علت برخورد آن با یک کشتی عظیم باربری بسیار عجیب و شگفتی‌آور توصیف شده است. درباره کشتی باربری ۳۰ هزار تنی هم مسئله مشابهی صادق است اما به طور حتم این کشتی‌های جنگی هستند که از پیشرفته‌ترین رادارها و سیستم‌های ناوبری استفاده می‌کنند.
ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟

کدام کشتی مقصر است؟

آن طور که روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده اکثر ملوانان و خدمه کشتی در زمان حادثه در خواب بودند و با صدای تصادف بیدار شده‌اند. گفته می‌شود ۲۵ دقیقه قبل از تصادف کشتی باربری سی‌ایکس کریستال تغییر مسیر ناگهانی داشته است. منطقه‌ای که سانحه اتفاق افتاده است منطقه‌ای شلوغ است و تراکم کشتی‌های بسیاری دارد و تغییر مسیر ناگهانی می‌تواند منجر به یک آشوب شود. اما بر اساس قوانین بین‌المللی دریایی حق تقدم با کشتی سمت راست است. یعنی در شرایط عادی ناو جنگی فیتزجرالد باید اجازه عبور به کشتی باربری را می‌داده است.
ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟
با این وجود به عقیده کارشناسان فاکتورهای مهم بسیاری در این رابطه وجود دارد. مهمترین مسئله علت تغییر مسیر ناگهانی کشتی باربری در ۲۵ دقیقه قبل از حادثه است. کاپیتان شان تورتورا،درباره این حادثه به نیویورک‌تایمز گفته است: بر اساس تصاویری که من دیده‌ام در این تصادف فیتزجرالد مقصر است. این ناو باید به کشتی باربری برای عبور راه می‌داده است.
ناو پیشرفته آمریکا چطور تصادف کرد؟

برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند اظهار نظر در این رابطه زود است و باید دید در آن شرایط خاص هر کدام از کشتی‌ها در چه موقعیتی بوده‌اند،دستگاه‌هایشان درست کار می‌کرده است و خدمه آنها به خوبی وظایف خود را انجام داده‌اند یا خیر.

بر اساس گزارش‌ها اما حداقل یکسال طول می‌کشد تا تحقیقات قانونی و رسمی در این رابطه به پایان برسد و مشخص شود کدام یک از این کشتی‌ها مقصر این تصادف مرگبار بوده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارشناس دریایی

      قبل از اینکه شما قضاوت کنید میبایست صحنه تصادم بررسی شود با این چند سطر و احیانا با تصاویر هوایی قابل تشخیص نیست که کدام شناور مقصر است ضمن اینکه در ناوهای نظامی در هر شیفت نگهبانی تعدادی در پست خود مستقر بوده و مابقی در استراحت هستند و با نگرش به تجربه و رعایت قوانین دریایی توسط ناوهای نظامی و با نگرش به منطقه تردد و تعداد کم پرسنل کشتیهای تجاری و عدم رعایت قوانین مرتبط با تغییر راه مناسب ، احتمال خیلی قوی کشتی باری مقصر بوده است

    • بدون نام

      شاید هم جنگ سایبری باعث از کارافتادن سیستم های راداری کشتی ها شده باشد

    • بدون نام

      اینا خیلی سخت می گیرن اگه ایران بود افسر میاد بیمه اینو میگیره میده به اون , مال اون میگیره میده به این تمام.

    • بدون نام

      مسلما كشتي باري مقصر است چون تغيير جهت داده و در ان لحظه بر اوضاع مسلط بوده است ولي ناو امريكايي مستقر و ثابت بوده است ،،،ميتوان اين حادثه را عمدي تلقي كرد و ملوان باربري را محاكمه و بازجويي كرد شايد كار داعش باشد،،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج