۵۵۲۵۶۰
۲۷ نظر
۵۰۴۰
۲۷ نظر
۵۰۴۰
پ

علیخانی چرا واقعیت‌ را به مردم نگفت؟

۲۷ خردادماه امسال احسان علیخانی در نوزدهمین برنامه ماه عسل میزبان افرادی بود که از آن‌ها به عنوان زندانیان جرائم غیر عمد یاد کرد.

خبرگزاری فارس: ۲۷ خردادماه امسال احسان علیخانی در نوزدهمین برنامه ماه عسل میزبان افرادی بود که از آن‌ها به عنوان زندانیان جرائم غیر عمد یاد کرد.

زندانیانی که هر کدام مدت طولانی است که به دلیل بدهی‌های اندک یک، ۵ و ۱۰ میلیون تومانی در زندان به سر می‌برند.

علیخانی در برنامه امسال ماه عسل با تأکید بر اینکه افراد به دلیل یک بدهی یک میلیونی یا ۵ میلیونی سال‌هاست در زندان به سر می‌برند، از مردم خواست تا با کمک‌های خود مسیر آزادی این زندانیان را هموار کنند.

این تلاش‌ها منجر به کمک ۲۵۵ هزار نفر از مردم و جمع آوری مبلغی معادل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شد که چک آن طی دو مرحله به دست رئیس سازمان زندان‌ها رسید.

اما یک موضوع همچنان برای نگارنده گزارش در ابهام بود این که چگونه زندانیانی با چرائم غیر عمد در زندان‌های کشور در حال تحمل کیفر هستند در حالی که سال گذشته ستاد دیه کشور اعلام می‌کند که هیچ زندانی جرائم غیر عمدی با بدهی زیر ۱۰ میلیون تومان در زندان‌های کشور وجود ندارد.

در مسیری که علیخانی با همکاری سازمان زندان‌های کشور گام برداشته بود این موضوع به عنوان یک علامت سوال بزرگ مطرح شد، سؤالی که مدیرعامل ستاد دیه کشور به آن پاسخ داد.

سید اسدالله جولایی در واکنش به پخش این برنامه و طرح این موضوع که زندانیان جرائم غیر عمد بدهی یک میلیون تومانی دارند، گفت: من به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم و از تهیه‌کننده و کارگردان ماه‌عسل تقاضا دارم واقعیت را بگویند.

وی افزود: ما اگر به مردم واقعیت را هم بگوییم آنها کمک می‌کنند، مجری برنامه باید به مردم بگوید که ما میهمانانی را که دعوت کرده‌ایم جرم عمد دارند و زندانی جرائم غیرعمد نیستند اما با توجه به اینکه چند سال است زندانی هستند و رد مال، جرم و حبس دارند می‌خواهیم به خاطر زن و بچه‌شان به آن‌ها کمک کنیم تا این افراد آزاد شوند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: مردم به واقعیت‌ها بیشتر کمک می‌کنند و اگر بدانند این آقا یا خانمی که به عنوان میهمان در برنامه ماه عسل حضور پیدا کرده چند سال است که به دلیل یک رد مال مثلاً ۱۸ میلیونی در زندان به سر می‌‌برد، قطعاً کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما بدهی یک میلیونی را قبول نداریم و مردم هم می‌دانند که ستاد دیه چه تلاش‌هایی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی بسیار پایین دارند، در حال حاضر ما زندانی جرائم غیرعمد زیر ۲۲ میلیون تومان در زندان‌های کشور نداریم.

دست‌اندرکاران ماه‌عسل باید به مردم واقعیت را بگویند، مجری برنامه فرد محبوب و هنرمندی است که قطعاً اگر واقعیت را به مردم بگوید و عنوان کند که این افراد جرمشان سرقت، جعل و کلاه‌برداری و ... است باز هم شاهد کمک خواهند بود چرا که مردم ایران بسیار دل رحم هستند.

حالا این سؤال پیش می‌آید که اگر تنها ۵۵ نفر از ۲۵۵ هزار نفری که با هدف کمک به زندانیان جرائم غیر عمد مبلغی را به عنوان کمک در نظر گرفتند و در جمع‌آوری مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی نقش داشتند بفهمند که واقعیت چیز دیگری بوده و از کمک خود رضایت نداشته باشند،‌تکلیف این پول چه می‌شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نگارنده ی گزارش اگه برنامه رو با دقت دیده بودی، میدونستی که مجری برنامه گفتن چندین مرتیه که به دلیل رد مال و... این افراد سالهاست در زندان هستن. اگه مسئله الان واژه ی رد ماله!

    • رضا

      احسان فقط با هنر خود که همانا بریختن احساسات مردم هست داره برنامشو جلو میبره . اصلا بهش اعتماد ندارم .

    • بدون نام

      اصلا چرا کسانی که قاتل ویا کلابرداری کرده اند آزاد باشند واگر مردم بدانند کمک هم نمی کنند .

    • بدون نام

      آدم چی باید بگه در این زمونه.از کجا معلوم که تو راست بگی حالا

    • بدون نام

      تو هی اعتماد نداشته باش مگر تو کی هستی . این مردم هستن کمک می کنند و برنامه علیخانی عالی هست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدمهایی بی سابقه وارد زندان شدن با جرایم کم ولی ......کمک شدن و آزاد ...ولی امروز اون اشخاص با 4 الی 8 فقره سرقت و زورگیری و کلاه برداری 1 میلیونی در زندان هستن .....بیاید حقیقت رو باور کنیم ..ممنون

    • بدون نام

      واقعا حاج آقا جولایی حقیقت رو گفته اصلا امکان نداره!!!! فردی به خاطر یک میلیون تومان ده سال در زندان باشه. مگر اینکه مجرم شناخته شده باشه و بواسطه آن حکم قضایی داشته باشد

    • ali katrina

      حالا این بازی با کلمات اولویت من نوعی نیست,همین که یک نفر با کمک مردمی ک توانایی مالی دارند از زندان ازاد بشه خودش میتونه ارزشمند باشه,نیاییم اصل قضیه رو زیر سوال ببریم...
      دست ستاد دیه واقعا درد نکنه,واقعا اونایی ک کمک میکنند فقط خدا میتونه اجرشون رو بده

    • صبا زندی

      اصلا درست برا بیرون اوردن قاتلین و کلاهبردارا پول جمع کنین یه دونه از این آدما هم که در بین مردم نباشن جامعه امن تره
      احسان نباید دروغ بگه

    • علی عینلو

      باسلام،این اقای رییس ستاد دیه میفرمایند که زندانیان زیر بیست و دو میلیون غیر عمد نداریم من خودم به دلیل بدهی مهریه تو زندان زنجان بودم که کسانی در زندان بودند که واسه پنج یا زیر پنج میلیون چند سالی هستن که تو زندان هستن این اقای رییس یه زحمتی بکشن به زندانای ایران یه سری بزنن بعد ادعا کنن،قرار بود زندانیان زیر هجده میلیون ازاد بشن که متاسفانه تا الان هیچ زندانی ازاد نشده و فقط دروغ میگن و ادعای واهی میکنن

    • فائزه مسلمی

      الان مثلا ناراحتی هم وطنات دارن به یه عده کمک میکنن...؟؟؟؟

    • داریوش

      یعنی این آدمهائ که اومدن تو برنامه داشتند دروغ میگفتن ؟!!! ما تو اون اشکها جز صداقت چیز دیگه ای ندیدیم . درود خدا بر احسان علی خانی و گردانندگان ماه عسل

    • saba

      چرا نظر منو نذاشتین؟

    • Somi

      خیلی فرق هس بین عمد و غیر عمد. کمک ب کسی ک از دیوار خونه مردم میره بالا، انسانیت نیس حماقته. اگه قراره ب کسی کمک بشه این همه فقیر و نیازمند داریم. چ لزومی داره کمک بشه ب ی گردن کلفتی ک ب جای تن دادن ب کار میره سرقت!!! این یعنی سوءاستفاده از احساسات دیگران.

    • عاطفه

      اخه اون خانمی که 13 میلیون بدهکار بود اون چک داشت که بخاطر نداشتن توان مالی نتونست پرداخت کنه ؛اون دزد نبود جعل نبود کلاهبردارم نبود..اما اون یکی خانم ک صورتشو نشون نداد اون تو شرکتشون کلاه برداری شد .بهرحال همین که ی خانواده بهم نریزه خداروشکر

    • بدون نام

      زندانی ها رو هار نکنی

    • عسل

      از کجا معلوم شما راست میگی؟ حتما زندانی هستن که گفته شد .بعدشم چرا باید کسی که چک برگشتی داره آزاد بشه ؟چک فقط یه برگ کاغذ نیست .یه تعهده

    • رؤیا ساز

      من بیشتر به شما نمیتونم اعتماد کنم تا برنامه ماه عسل
      به هر حال حتی اینم باشه باتوجه که تو برنامه بودن نباید با آبروشون بازی کرد و گفت مثلا طرف سارقه یا هر چی

    • امیر

      اون بنده خدا قتلش غیرعمدبود

    • ارزو

      بلاخره در توبه بازه من شما مگه خدایم که قضاوت کنیم پس خواهش میکنم کمک کنید تا شریک بشیم تو این کار نیک

    • هستی

      بیچاره احسان چقددشمن داره،ببین چقدتوکارای خیرشریکه ولی بازم ب چشم بعضیا نمیاد هیچ اونوهم متهم میکنن،احسان جان موفق باشی،تاکورشودهرانکس ک نتواند دید

    • bestboy

      من خودم جز کسانی بودم که از طریق سامانه ای که اقای علیخانی اعلام کرد کمک کردم هیچ هم ناراحت نیستم چون چه جرایموش عمد چه غیر عمد باشه بعد از چندین سال حبس الان به احتمال قوی متنبع شدن و قطعا وقتی میفهمن بخاطر مهربانی مردم از زندان ازاد شدن دست از اشتباهات گذشتشون میکشن .خواهشا کسانی که حتی یک ریال کمک نکردن کاسه داغتر از آش نباشن اونا هم انسان هستن و حق زندگی دارن یکی مثل من و تو هستن

    • مهدی

      صداسیماکی حقیقتو گفته که بخواد الان بگه

    • دراكولا تا به تا

      والا به نظر من كلاهبردار هم باشي، واسه يك ميليون زندان باشي، قابل ترحمه!

    • غریبه

      جواب بعضی از دوستان ک میگن مثل من و تو هستن ولی اگه اینجوری بود ک کنج زندون نبودن حالا چ عمد چ غیر عمد ولی ازاد کردن غیر عمدی خوب چ اشکالی داره اما اینکه بخان ک کلاهبردار و....ازاد کنن خوب این ظلم چرا ? اگه زندان نبود ک الان منو تو اسایش نداشتیم ک اونم با وجود همچین ادمهای ک احسان میگه داریم کار خیر میکنیم این کجاش خیر ک یک مجرم بی سر و پا رو ازاد کنی توبه گرگ مرگ

    • بدون نام

      برلی صد هزار تومن طرف رو بردن زندان... بعد میگید نبست؟ یک سر به زندان مشهد بزنید تا ببینید اوثاع چه جوریه

    • ahmad zargar

      اولا که طرف رو میشناسم چندساله بخاطر سه میلیون تومن زندانه
      دوما علیخانی حقیقت رو میگه به دلایلی
      مهمون های اون شب برنامه هیچ کدوم بخاطر کلاهبرداری و دزدی زندان نبودن و کاملا تو کلامشون صداقت داشتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج