۵۵۲۸۱
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

اخبار و گزارش لحظه به لحظه شمارش آرا

اهم اخبار مربوط به شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر سراسر کشور را در این خبر بخوانید.

برترین ها: چند ساعت پس از پایان رای گیری، کار شمارش آرا در سراسر شعب اخذ رای داخلی و خارجی آغاز شده است. اهم اخبار مربوط به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به طور لحظه‌ای به روز رسانی می‌شود:

۲۰:۲۰ مصطفی محمد‌نجار وزیر کشور نتایج قطعی آرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ را از مجموع ۵۸۷۶۴ شعبه اخذ رای به شرح زیر اعلام کرد:

کل آراء ماخوذه: ۳۶۷۰۴۱۵۶

کل آراء صحیح: ۳۵۴۵۸۷۴۷ که به ترتیب به نامزدهای زیر تعلق دارد:

۱- حسن روحانی: ۱۸۶۱۳۳۲۹

۲- محمدباقر قالیباف: ۶۰۷۷۲۹۲

۳-سعید جلیلی: ۴۱۶۸۹۴۶

۴ - محسن رضایی میرقائد: ۳۸۸۴۴۱۲

۵- علی‌اکبر ولایتی: ۲۲۶۸۷۵۳

۶- سیدمحمد غرضی: ۴۴۶۰۱۵

۱۹:۰۰ به گزارش خبرگزاری تسنیم مستقر در ستاد انتخابات کشور، این ستاد نتایج آراء انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تا ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۵ خردادماه ۱۳۹۲ از مجموع ۵۸۷۶۴ شعبه اخذ رای نتیجه شمارش آراء در ۴۴۷۴۵ شعبه را به شرح زیر اعلام کرد:

کل آراء ماخوذه: ۳۲.۱۸۹.۶۲۱
کل آراء صحیح: 31.106.865

که به ترتیب به نامزدهای زیر تعلق دارد:

1- حسن روحانی: 16.413.281

2- محمدباقر قالیباف: 5.073.652

3- سعید جلیلی: 3.665.234

4- محسن رضایی‌ میرقائد: 3.593.507

5- علی‌اکبر ولایتی: 1.969.351

6- سیدمحمد غرضی: 391.840

۱۸:۴۲ به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسنعلی نوری مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور دقایقی پیش اعلام کرد که کار شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری پایان یافت و نتایج به زودی اعلام می‌شود؛ علاوه بر این، نتایج حاصله به فرمانداری‌ها به منظور تجمیع ارسال شده است.

17:15 به گزارش خبرگزاری تسنیم، ستاد انتخابات وزارت کشور نتایج آراء انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تا ساعت 17 را به شرح زیر اعلام کرد:

کل آراء ماخوذه: 27.594.719

کل آراء صحیح: 26.682.084

که به ترتیب به نامزدهای زیر تعلق دارد:

1- حسن روحانی: 14.020.139

2- محمدباقر قالیباف: 4.369.985

3- سعید جلیلی: 3.163.211

4- محسن رضایی‌ میرقائد: 3.129.444

5- علی‌اکبر ولایتی: 1.673.200

6- سیدمحمد غرضی: 326.105

15:45 حسنعلی نوری نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم را بدین شرح اعلام کرد.

تا ساعت 15:30، مجموع آرای اخذ شده 23,014,873 و مجموع آرای صحیح 22,247,364 است. براین اساس

حسن روحانی 11,754,013

محمدباقر قالیباف 3,494,938

محسن رضایی 2,723,202

سعید جلیلی 2,593,169

علی‌اکبر ولایتی 1,405,543

سید محمد غرضی276,499 رای کسب کردند.

۱۴:۱۸ به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر کشور دهمین بخش از نتایج آرای یازدهمین دوره انتخابات را اعلام کرد که طبق آن حسن روحانی همچنان با اختلاف نسبتا قابل توجهی از سایر رقبا در صدر نتایج انتخابات قرار دارد و بیش از ۵۰ درصد ارا را کسب کرده است .

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی محمد نجار وزیر کشور دهمین سری نتایج شمارش آراء یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تا ساعت ۱۴ اعلام کرد .


نام کاندیدا

تعداد آراء

۱

حسن روحانی

۸.۴۳۹.۵۳۰

۲

محمدباقر قالیباف

۲.۵۶۰.۳۸۳

۳

محسن رضایی

۲.۱۰۱.۳۳۰

۴

سعید جلیلی

۱.۸۹۰.۴۶۲

۵

علی اکبر ولایتی

۹۷۷.۷۶۵

۶

سید محمد غرضی

۱۹۶.۹۲۲

آراء صحیح

۱۶.۱۶۶.۳۹۲

آراء ماخوذه

۱۶.۷۱۶.۹۳۷


۱۲:۵۵ به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور تاکید کرد که مبنای تائید فرد پیروز انتخابات ریاست جمهوری کل آرای ماخوذه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، حسنعلی نوری مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نتایج انتخابات در شهرستان‌ها و استانها بصورت کامل اعلام نمی‌شود، گفت: بر مبنای فرم ۲۶ باید بعد از تجمیع آراء در بخش‌ها و شهرستانهای یک استان، آراء کامل شود و سپس اطلاع‌رسانی شود و لذا اگر حتی رای‌های یک صندوق نیز وارد سامانه الکترونیکی وزارت کشور نشود، نمی‌توانیم کل آراء را اعلام کنیم.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور همچنین تاکید کرد که مبنای تائید فرد پیروز برای انتخابات ریاست جمهوری کل آرای ماخوذه است.

12:31 به گزارش خبرگزاری فارس، مدیرکل انتخابات وزارت کشور جدیدترین نتایج آرای صحیح شمارش‌شده را از مجموع 21376 صندوق، 12میلیون و 91هزار و 699 رأی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسینعلی نوری مدیر کل انتخابات وزارت کشور جدیدترین نتایج آرا شمارش شده از مجموع 21376 صندوق را به شرح زیر اعلام کرد:

کل آراء ماخوذه: 12 میلیون 91هزار و 699

آراء صحیح: 11 میلیون و 686 هزار و 139

حسن روحانی: شش میلیون و 49 هزار و 655

محمدباقر قالیباف: یک میلیون 844 هزار و 463

محسن رضایی: یک میلیون 518 هزار و 964

سعید جلیلی: یک میلیون و 400 هزار و 712

علی‌اکبر ولایتی: 729 هزار و 44

سید محمد غرضی: 143 هزار و 301

12:00 به گزارش خبرگزاری فارس، دبیر ستاد انتخابات استان تهران گفت: شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران به اتمام رسیده است. او درباره انتخابات شورای شهر هم گفته :شمارش آرای انتخابات شورای شهر و روستای استان تهران نیز در حال انجام است و در اسرع وقت نتایج آن اعلام می‌شود.

11:57 به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر کل انتخابات وزارت کشور جدیدترین آراء نامزدهای انتخابات را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسینعلی نوری مدیر کل انتخابات وزارت کشور جدیدترین نتایج آراء شمارش شده را به شرح زیر اعلام کرد:

حسن روحانی: پنج میلیون و سه هزار و 632

محمدباقر قالیباف: یک میلیون و 582هزار و 724

محسن رضایی: یک میلیون و 298هزار و 597

سعید جلیلی: یک میلیون و 229هزار و 151

علی‌اکبر ولایتی: 620هزار و 908

سید محمد غرضی: 124هزار 129

10:53 به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: نتایج آرائی که اعلام می شود ترکیبی از کل کشور است و در هر مجموعه ای که شمارش تمام شود ما به همان نسبت آراء را اعلام می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی نوری مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که روند اعلام نتایج انتخابات نسبت به دوره گذشته کند شده است گفت: اکنون روند اعلام نتایج طبیعی است. من در مورد دوره گذشته اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نتایجی که اعلام می شود مربوط به شهرستانها و یا حوزه های خاصی است گفت: رای ها ترکیبی از کل کشور است، آراء ماخوذه را در حوزه های انتخابیه و شعب جمع و جور می کنند و به سیستم می دهند، سیستم ترتیبی ندارد و در هر مجموعه ای که شمارش تمام شود، ما به همان نسبت اعلام می کنیم.

مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور درباره اعلام میزان مشارکت گفت: میزان مشارکت عمومی مردم را با نتایج نهایی انتخابات اعلام می کنیم.

نوری تصریح کرد: در تلاش هستیم هر چه زودتر نتایج را اعلام کنیم.

۱۰:۴۰ به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل انتخابات وزارت کشور هفتمین بخش از نتایج آرای یازدهمین دوره انتخابات را اعلام کرد که طبق آن حسن روحانی همچنان با اختلاف نسبتا قابل توجهی از سایر رقبا در صدر نتایج انتخابات قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی نوری مدیر کل انتخابات وزارت کشور در ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز شنبه هفتمین سری نتایج آراء یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را با شمارش آرای ۱۴۶۰۳ اعلام کرد.

به گفته حسنعلی نوری تا این لحظه کل آراء ماخوذه ۸.۳۱۹.۷۶۸ رای شمارش شده که آراء صحیح ۸.۰۵۰.۷۳۸ رای است.

در شمارش اولیه به این شرح است:

حسن روحانی چهار میلیون و ۱۲۵ هزار۳۲ رای

محمد باقر قالیباف یک میلیون و ۳۴۱ هزار و۹۴۷ رای

سعید جلیلی یک میلیون و ۵۶ هزار و ۳۲۷ رای

محسن رضایی میر قائد ۹۰۲ هزار ۱۲۱ رای

علی اکبر ولایتی ۵۲۱ هزار و ۹۷ رای

سید محمد غرضی ۱۰۴ هزار و ۲۱۴ رای

۰۹:۴۰ به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل انتخابات وزارت کشورششمین بخش از نتایج آرای یازدهمین دوره انتخابات را اعلام کرد که طبق آن حسن روحانی همچنان با اختلاف نسبتا قابل توجهی از سایر رقبا در صدر نتایج انتخابات قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی نوری مدیر کل انتخابات وزارت کشور در ساعت ۹:۳۰صبح روز شنبه ششمین سری نتایج آراء یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

به گفته حسنعلی نوری تا این لحظه کل آراء ماخوذه ۶.۵۹۸.۳۰۰ رای شمارش شده که آراء صحیح ۶.۳۸۷.۳۱۷ رای است.

در شمارش اولیه به این شرح است:

حسن روحانی سه میلیون و ۲۱۹ هزار۳۲۲ رای

محمد باقر قالیباف یک میلیون و ۹۵ هزار و۶۷۱ رای

سعید جلیلی ۸۶۸ هزار و ۳۰۱ رای

محسن رضایی میر قائد۷۰۸ هزار ۹۴۱ رای

علی اکبر ولایتی ۴۱۲ هزار و ۵۴۱ رای

سید محمد غرضی ۸۲ هزار و ۱۴۱ رای

۰۹:۲۶ به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، "حسنعلی نوری" مدیرکل انتخابات وزارت کشور پس از اعلام آرای کاندیداها با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا روند شمارش آراء در انتخابات فعلی مانند گذشته نیست و آیا این یک روند غیرطبیعی است، گفت: بنده از سال ۸۸ خبر ندارم لذا شمارش آرا روند طبیعی خود را طی می‌کند.

وی افزود: زمان اعلام نهایی آرا مشخص نیست ولی سعی داریم در اسرع وقت آن را اعلام کنیم.

مدیرکل انتخابات تأکید کرد: درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات نمی‌توان آماری ارائه کرد و پس از اتمام و اعلام نهایی آرا آن را به عموم مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

نوری در پاسخ به این سوال که آیا این آماری که اعلام شده شامل آرای مردم از کلیه شهرها و استان‌ها است یا خیر؟ گفت: این آرا ترکیبی از کل کشور و همچنین تهران است و همچنین درصد‌گیری آراء براساس آرای مأخوذه خواهد بود.

۰۹:۰۲ به گزارش خبرگزاری تسنیم، ۹:۰۲ نتایج آرای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تا ساعت ۹ صبح روز شنبه ۲۵ خردادماه ۱۳۹۲ از مجموع ۵۸۷۶۴ شعبه اخذ رای نتیجه شمارش آراء در ۱۰.۷۱۸ شعبه را به شرح زیر اعلام شد:

کل آراء ماخوذه:۵.۳۷۸.۷۱۴؛ کل آراء صحیح:۵.۲۱۱.۲۴۵

که به ترتیب به نامزدهای زیر تعلق دارد:

۱-حسن روحانی:۲.۷۲۰.۱۴۴

۲-محمدباقر قالیباف:۹۰۳.۳۸۹

۳-سعید جلیلی:۶۷۹.۵۲۴

۴-محسن رضایی‌میرقائد:۵۳۶.۷۲۵

۵-علی‌اکبر ولایتی:۳۰۵.۵۲۹

۶-سیدمحمد غرضی:۶۵.۹۳۴

08:04 به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل انتخابات وزارت کشور چهارمین بخش از نتایج آرای یازدهمین دوره انتخابات را اعلام کرد که طبق آن حسن روحانی با اختلاف نسبتا قابل توجهی از سایر رقبا در صدر نتایج انتخابات قرار دارد.
به گزارش خبرنگار مهر،حسنعلی نوری مدیر کل انتخابات وزارت کشور در ساعت ۸ صبح روز شنبه چهارمین سری نتایج آراء یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

در شمارش اولیه به این شرح است:

حسن روحانی یک میلیون و ۴۵۹ هزار۹۹۸ رای

محمد باقر قالیباف۴۸۷ هزار و۵۴۹ رای

سعید جلیلی۳۸۳هزار و۸۲۰ رای

محسن رضایی میر قائد۳۸۳ هزار۴۸۹رای

علی اکبر ولایتی۱۷۴هزار و ۴۹۴ رای

سید محمد غرضی ۳۸ هزار و۱۹۷ رای

به گفته مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور تا این لحظه ۵۸۷۶۴ شعبه مورد شمارش قرار گرفته و کل آراء ماخوذه ۳.۰۲۴.۴۳۴ رای که آراء صحیح ۲.۹۲۷.۵۴۷ رای است.

۰۷:۴۷ به گزارش خبرگزاری فارس، سید صولت مرتضوی رییس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران جدیدترین نتایج شمارش آرا را به این شرح اعلام کرد:

این آرا از مجموع ۴۱۴۸ شعبه به دست آمده است.

کل آرا ماخوذه ۲۱۱۴۰۶۳

حسن روحانی ۱۰۳۵۸۰۵

محمدباقر قالیباف ۳۷۷۷۳۳

سعید جلیلی ۳۰۲۷۴۸

محسن رضایی ۲۴۰۲۸۰

علی‌اکبر ولایتی ۱۲۸۰۴۹

سید محمد غرضی ۲۹۴۴۸

۰۷:۴۱ به گزارش خبرگزاری ایسنا، رییس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: من و همکارانم در وزارت کشور حاضر نیستیم دقت و صحت شمارش آرا را فدای سرعت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، صولت مرتضوی در نشست خبری خود در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها و اخبار رسانه‌های خارجی در رابطه با تاخیر وزارت کشور در اعلام نتایج آرا گفت: هیچ تاخیری تاکنون صورت نگرفته است و اشکالی در روند شمارش آرا وجود ندارد، اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است، این است که صحت و دقت اولویت بیشتری نسبت به سرعت در شمارش آرا دارد و قطعا در نشست‌های بعدی آمار بیشتری را اعلام خواهیم کرد.

۰۷:۰۸ به گزارش خبرگزاری فارس، سید صولت مرتضوی رییس ستاد انتخابات کشور با خضور در جمع خبرنگاران جدیدترین نتایج شمارش آرا را به این شرح اعلام کرد:

کل شعب رای ۵۸۷۶۴، که آرا ۳۵۷۳ شعبه شمارش شده است.

این آرا تا ساعت ۷ صبح امروز به دست آمده است.

کل آرا ماخوذه ۱۸۱۹۹۸۴

آرا صحیح ۱۷۵۹۰۷۹

حسن روحانی ۸۳۴۸۵۹

محمدباقر قالیباف ۳۲۰۵۶۲

سعید جلیلی ۲۵۷۸۲۲

محسن رضایی ۲۱۴۳۶۸

علی‌اکبر ولایتی ۱۰۶۱۴۴

سید محمد غرضی ۲۵۳۲۴

۰۶:۰۴ به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مصطفی محمدنجار در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور، درباره نتایج اولیه انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بعد از دو نوبت تمدید رای‌گیری در شهرستان‌ها و چهار نوبت در تهران، با توجه به استقبال گسترده مردم عزیز ایران، انتخابات برگزار و بلافاصله برابر قانون کار شمارش و قرائت آرا آغاز شد.

وی ادامه داد: در ۱۶۳۱ شعبه اخذ رای تعداد کل آرای ماخوذ ۸۶۱ هزار و ۸۶۶ رای بوده و از این تعداد، ۸۲۶ هزار و ۶۴۹ رای صحیح بوده است.

نجار افزود: بر این اساس، به ترتیب آقای حسن روحانی ۴۰۱ هزار و ۹۴۹ رای، آقای محمدباقر قالیباف ۱۲۶ هزار و ۸۹۶ رای، آقای جلیلی ۱۱۹ هزار و ۲۹۴ رای، آقای رضایی ۱۰۹ هزار ۸۹ رای، آقای ولایتی ۵۵ هزار و ۹۹۰ رای و آقای غرضی ۱۳ هزار و ۴۳۱ کسب کرده‌اند.

وزیر کشور درباره زمان اعلام نتیجه قطعی شمارش آرا نیز گفت: منتظر تکمیل صورتجلسه‌ها از شعب مختلف و تجمیع آنها در ستاد انتخابات کشور هستیم و ان‌شاءالله ظرف امروز آرا را اعلام خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات خوب و پرشوری را پشت سر گذاشته‌ایم و تاکنون نیز همه کارها به صورت منطقی با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در سراسر کشور و در ستاد انتخابات مرکزی به پیش رفته است.

۰۵:۴۸ به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مصطفی محمد نجار وزیر کشور نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزیر کشور، از مجموع آرای ۸۶۱ هزار و ۸۶۶ رای شمارش شده، ۸۲۶ هزار و ۶۴۹ رای صحیح نتایج ذیل بدست آمده است.

حسن روحانی با ۴۰۱ هزار ۹۴۹ رای

محمدباقر قالیباف ۱۲۶ هزار ۸۹۶ رای

سعید جلیلی ۱۱۹ هزار ۲۹۴ رای

محسن رضایی ۱۰۹ هزار و ۸۹ رای

علی اکبر ولایتی ۵۵ هزار و ۹۹۰ رای

سید محمد غرضی ۱۳ هزار ۴۳۱ رای

05:07 به گزارش خبرگزاری ایسنا نتایج اولیه شمارش آراء یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا ساعتی دیگر اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بنا بر اخبار واصله، نتایج اولیه شمارش آراء یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا ساعتی دیگر از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام خواهد شد.

شمارش آرا در بسیاری از استانها انجام شده ولی اخبار رسمی، پس از اعلام ستاد انتخابات کشور منتشر خواهد شد.

تا این لحظه در برخی سایتها و نیز بصورت پیامکی، برخی اخبار غیر رسمی درباره نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود ولی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرده که تنها آمار رسمی قابل استناد است.

۰۴:۰۳ به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اخبار و شنیده های خبرنگاران ما از نتایج اولیه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی و محمدباقر قالیباف تا کنون از سایر رقبا پیشی گرفته اند.

گفتنی است هنوز آمار رسمی انتخابات اعلام نشده و این آمار صرفا شنیده های خبرنگاران مهر می باشد.

۰۲:۴۸ به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بسیاری از نقاط دنیا هنوز در حال برگزاری است بنابراین گزارش در نیمه کره غربی به وقت محلی هنوز اخذ رای صورت می گیرد اما در نیم کره شرقی شمارش آراء به پایان رسیده است و نتایج نهایی به ستاد انتخابات کشور ارسال شده است.

بنابراین گزارش همزمان با اختصاص شعب اخذ رای در سراسر کشور در ۲۶۵ نمایندگی ایران در ۹۶ کشور جهان شعب اخذ رای برای هموطنان خارج از کشور نیز در نظر گرفته شده است.

۰۲:۴۳ به گزارش خبرگزاری ایسنا، دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: به محض اینکه نتایج شمارش آرا به دست ما برسد آن را اعلام می‌کنیم.

سیدصولت مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره زمان اعلام نتایج اولیه شمارش آرا، اظهار کرد: به محض اینکه نتیجه‌ای به ما برسد، آن را اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه "ما باید اطلاعات کافی به دستمان برسد تا نتایج اولیه را اعلام کنیم"، تاکید کرد: هنوز اطلاعات کافی در این باره دریافت نکرده‌ایم.

۲:۲۴ به گزارش خبرگزاری تسنیم، استاندار کرمان بامداد شنبه طی سخنانی در ستاد انتخابات این استان، با اشاره به مشارکت ۷۰ درصدی مردم کرمان در انتخابات گذشته، گفت که آمار مشارکت مردم در این انتخابات از متوسط ۱۰ دوره قبلی بالاتر و به نزدیک ۸۰درصد رسیده است.

اخبار مربوط به مشارکت حماسی مردم در انتخابات را می توانید اینجا بخوانید.

۲:۱۱ به گزارش خبرگزاری تسنیم ،کاظم دبیر فرماندار اردبیل دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در این شهر گفته است: بررسی آمار نشان می‌دهد ۷۰ درصد مردم اردبیل در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا مشارکت داشته‌اند.

۱:۳۴ به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی که در آن اعلام می‌شود یک نامزد چند درصد از آرا را به خود اختصاص داده است, گفته است: پیشتر از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها گفتیم که وظیفه اعلام اولیه نتایج بر عهده وزارت کشور است و هر‌گونه آماری که ارائه شود، فاقد اعتبار است.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه از نامزدها می‌خواهیم که به ستاد و طرفدارانشان یادآوری کنند که از گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که مبنای دقیق ندارد، خودداری کنند، تأکید کرد: هنوز برای ما نیز روشن نیست که چه کسانی چه تعدادی از آرا را کسب می‌کنند، باید صورت جلسات و آمار به دست ما برسد تا نتایج کلی اعلام شود.

۰۱:۳۱ به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در برنامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از محل ستاد نظارت بر انتخابات مستقر در شورای نگهبان پخش می‌شد، اظهار داشت: همانطور که بارها گفته‌ایم، وظیفه اعلام نتایج بر عهده وزارت کشور است و سایر آمارها هیچ اعتبار قانونی ندارد و اگر خدای نکرده منجر به التهاب شود، نشردهندگان آن از سوی مراجع قضایی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

کدخدایی همچنین با توصیه به نامزدهای انتخابات گفت: ما از کاندیداها خواهش کردیم به ستادها و هواداران خود بگویند از گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که مبنای دقیق ندارد، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: هنوز نتایج انتخابات و اینکه چه کسی چقدر رأی دارد برای خود ما هم روشن نیست. صورتجلسه‌ها در حال ارسال شدن است تا به تدریج و پس از بررسی دقیق اعلام شود.

وی گفت: این صورتجلسه‌ها به تهران ارسال و با دقت لازم بررسی می‌شود تا هیچ مشکلی نداشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان خطاب به رسانه‌ها نیز اظهار داشت: هم رسانه‌ها و هم طرفداران نامزدها از ارسال پیام‌هایی که ذهن‌ها را درگیر می‌کند، خودداری کنند.

کدخدایی در پایان افزود: این دوره از انتخابات از جمله دوره‌هایی بود که هیچ تخلفی مشاهده نکردیم و اشکالات جزئی نیز در اجرا مرتفع شدند.

۱:۲۲ خبرنگار تسنیم به نقل از مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گزارش داده است: در مازندارن بیش از ۸۸.۷۳ درصد مردم این استان در انتخابات مشارکت کرده‌اند.

۱:۲۰ به گزارش خبرگزاری تسنیم، در شعب اخذ رای خارج از کشور، کار شمارش آرا در شعب شرق آسیا و برخی شعب خاورمیانه به اتمام رسیده ولی رای گیری در قاره آمریکا به علت فاصله زمانی، همچنان ادامه دارد.

۱:۱۵ وزارت کشور اعلام کرده شخص وزیر و یا دبیر ستاد انتخابات کشور، تنها منبع رسمی اعلام نتایج هستند.

01:03 به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران مستقر در فرمانداری تهران،؛ عفت‌منش ناظر شورای نگهبان مستقر در فرمانداری تهران و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شمارش آرای صندوق 110 به پایان رسید که آمار آن به شرح زیر است:

سعید جلیلی 200 رای، محمدباقر قالیباف 124 رای و دیگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری زیر 20 رای را کسب کردند.

۰۰:۲۷ به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران مستقر در فرمانداری تهران، سعید احمدی شهرکی در فرمانداری تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام زمان قانونی اخذ رای در شعب گفت: در تمام شعب اخذ رای هر میزان جمعیتی که وارد شعب شده است، اعضا موظف به رای‌گیری از آنها هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از صندوق‌ها شمارش خود را شروع نکرده‌اند و به صندوق‌هایی که رای‌دهنده ندارد اجازه مقدمات شمارش آرا داده شده است که پس از بدست آوردن آمار رای به فرمانداری ارسال می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات تهران اظهار داشت:‌ در ۲۰ نقطه تهران مخزن حوزه امنیتی ایجاد کردیم که صندوق‌های اخذ رای با تدابیر اندیشیده شده موظف هستند صورتجلسه را برای فرمانداری ارسال کنند.

احمدی شهرکی تاکید کرد:‌ تا ۱.۵ ساعت دیگر صورتجلسات صندوق‌های رای به فرمانداری گزارش داده می‌شود و ما به تنظیم و کنترل آنها مشغول خواهیم شد.

وی با اشاره به کنترل شورای نگهبان بر روی آرای صندوق‌های رای تصريح كرد: شورای نگهبان نیز همزمان با فرمانداری در مجموعه خود به کنترل آرا می‌پردازد که در نهایت به تجمیع آرا برسیم.

رئیس ستاد انتخابات تهران با بیان اینکه در جلسه رسمی، آمار خود فرمانداری را با شورای نگهبان کنترل می‌کنیم، گفت: در هیات اجرایی گزارشات خود از آرای کسر شده از صندوق‌های رای را مطرح می‌کنیم و اگر اختلافی وجود نداشته باشد، به رئیس مرکز حوزه انتخابیه یعنی شخص فرماندار گزارش داده می‌شود و وی آمار را به وزارت کشور ارسال می‌کند.

احمدی شهرکی خاطرنشان کرد: آرای تجمیع شده حاصل کنترل فرمانداری، شورای نگهبان و بازرسی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن حیدرزاده

      باز هم امریکا ناکام ماند

    • mahdieh

      خوشم می یاد هر نظری که به نفعتونه می زارید
      انقدر به این کارادامه بدید ببینید آخرش چی می شه

    • امید احمد پور

      ما با انگشتان آبی بر دهن دشمن می زنیم

    • دکترداروساز

      الهی شکر
      انشالله که با آمدن دولت اصلاحات مشکلات کمبود دارویی کشور حل خواهد شد و زجر ما جامعه داروسازی از نبود دارو و درد مردم عزیز کم شود

    • دکترداروساز

      الهی شکر
      انشالله که با آمدن دولت اصلاحات مشکلات کمبود دارویی کشور حل خواهد شد و زجر ما جامعه داروسازی از نبود دارو و درد مردم عزیز کم شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج