۵۵۳۲۲۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

شاهرودی ها نگران «تب کنگو» نباشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به بستری شدن فرد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در این شهر گفت: مورد مشکوک و وجود بیماری قویاً رد می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، سید عباس موسوی ضمن اشاره به برخی اخبار در خصوص انتقال بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو طی شب گذشته به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود، اظهار داشت: ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه شامگاه دوشنبه تماسی پیرامون حضور بیمار تب دارو دارای علائم پوستی با اورژانس ۱۱۵ شاهرود انجام و سپس آمبولانس پایگاه اورژانس جاده‌ای عباس‌آباد مستقر در محور مواصلاتی میامی-سبزوار به محل اعزام شدند.

وی با یادآوری اینکه فردی که به‌عنوان مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو از وی یاد می‌شود مسافر اتوبوس تهران-سبزوار بوده است افزود: اتوبوس مذکور در محل پاسگاه انتظامی عباس‌آباد با توجه به تب بالا و قرمزی پوست این فرد متوقف می‌شود و این بیمار با کمک دیگر مسافران تحویل کادر اورژانس ۱۱۵ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه فرد بیمار مردی ۲۷ ساله است، افزود: وی تحت تدابیر ویژه پزشکی به شاهرود اعزام و تحویل تیم پزشکی بیمارستان امام حسین (ع) شده است.

موسوی ضمن بیان اینکه فرد بیمار پس از انتقال به بیمارستان و در قرنطینه کامل مورد آزمایش و بررسی قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: وضعیت بیمار در مرحله اول توسط متخصصان عفونی و سایر پزشکان بررسی شد و خوشبختانه به‌صورت قطعی ابتلا وی به تب کریمه کنگو رد می‌شود.

به گفته وی فرد مذکور هم‌اکنون به‌عنوان بیمار عادی در حال طی مراحل درمان در بیمارستان امام حسین (ع) است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از اقدامات گسترده آموزشی و نظارتی در شاهرود با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه و اداره دامپزشکی خبر داد و افزود: شهروندان نگرانی در خصوص شیوع این بیماری نداشته باشند.

موسوی افزود: افراد در صورت هرگونه مشاهده علائم این بیماری از قبیل تب، سردرد شدید، تهوع و استفراغ به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

به گزارش تسنیم تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری ویروسی خونریزی دهنده تب‌دار حاد است که توسط کنه در بین حیوانات و دام‌ها گسترش می‌یابد.

این بیماری از آسیا، آفریقا و اروپا گزارش‌شده و در کشورهای همسایه شامل عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان شایع است و امسال مواردی در برخی استان‌ها در ایران گزارش‌شده است.

شیوع این بیماری در فصل گرم سال هم‌زمان با فصل فعالیت ناقل و مخزن بیماری (کنه‌ها) بیشتر مشاهده می‌شود.

مهم‌ترین راه آلودگی کنه، خون‌خواری کنه نابالغ از مهره‌داران کوچک است و یک‌بار آلودگی سبب می‌شود کنه در تمام طول مراحل تکامل آلوده باقی بماند و کنه بالغ ممکن است عفونت را به مهره‌داران بزرگ مثل دام‌ها منتقل کند.

بیماری در حیوانات اهلی هیچ‌گونه علائم مشخصی ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان در طی ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده وجود دارد (به دنبال تماس با پوست یا لاشه حیوان).

تماس با خون و بافت بیماران به‌ویژه در مرحله خونریزی یا انجام هرگونه اعمالی که منجر به تماس انسان با خون، بزاق، ادرار، مدفوع و استفراغ آن‌ها گردد باعث انتقال بیماری می‌شود. بیمار در طی مدتی که در بیمارستان بستری است بشدت برای دیگران آلوده‌کننده است.
دامداران و کشاورزان، کارگران کشتارگاه‌ها، دامپزشکان و کارکنان بهداشتی و درمانی بیمارستان‌ها افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر هستند.

شروع علائم ناگهانی این بیماری حدود یک تا هفت روز طول می‌کشد و در متوسط سه روز (بیمار دچار سردرد شدید، تب، لرز، درد عضلانی) بخصوص در پشت و پاها (گیجی، درد و سفتی گردن، درد چشم، ترس از نور) حساسیت به نور می‌شود.

ممکن است حالت تهوع، استفراغ بدون ارتباط با غذا خوردن و گلودرد و احتقان ملتحمه در اوایل بیماری وجود داشته باشد که گاهی با اسهال و درد شکم و کاهش اشتها همراه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      بچه توجه کردید هر روز از گوشه و کنار کشورمان شاهد مرگ عده ای از هم میهنانمان به علت تب کریمه هستیم جالبی واکنش وزارت بهداشت هستش که می گه نگران نباشید اما دریغ از یک تیزر و هشدار برای این بیماری لعنتی فکر کنم منظورشان این هست که نگران نباشید فوقش 100هزارتایی بیشتر نمی میرند باید تشکر کرد از این همه توجه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج