۵۵۳۲۳۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

معمایی به نام رونالدو؛ تئاتر جدایی یا تئاتر رؤیاها؟

این روزها شایعات زیادی پیرامون جدایی احتمالی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و حضور در یک باشگاه دیگر به ویژه منچستر یونایتد به گوش می رسد. اکنون این خبر و حواشی پیرامون آن را از زوایای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

وبسایت نود: این روزها شایعات زیادی پیرامون جدایی احتمالی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و حضور در یک باشگاه دیگر به ویژه منچستر یونایتد به گوش می رسد. اکنون این خبر و حواشی پیرامون آن را از زوایای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

ساعاتی پس از دوازدهمین قهرمانی رئال مادرید در اروپا، شایعاتی راجع به جدایی کریستیانو رونالدو و پیشنهاد هنگفت چینی ها به وی منتشر شد ولی هیچ کس آن را جدی نگرفت. اما چند روز بعد که خبر فرار مالیاتی ۱۳ میلیون پوندی رونالدو توسط دادستانی مادرید مطرح شد، همه چیز ظرف چند ساعت دگرگون شد. انتشار این خبر کافی بود تا دلال ها (ایجنت ها) به فکر ماهی گرفتن از آب گل آلود شده و شایعات ریز و درشت را پیرامون جدایی رونالدو از رئال مادرید مطرح سازند. هر روز که از این ماجرا می گذرد، گویی از یک شایعه در حال گذار به یک واقعیت است و احتمال جدایی این ابرستاره پرتغالی از سانتیاگو برنابئو، بیشتر و بیشتر می شود. اخباری از داخل اردوی تیم ملی پرتغال به گوش رسید که رونالدو نیز خبر جدایی اش از رئال مادرید را تأیید کرده و تصمیم جدی برای تحقق این هدف دارد که تبدیل به تیتر یک مهم ترین روزنامه ورزشی پرتغال شد.

معمایی به نام رونالدو؛ تئاتر جدایی یا تئاتر رؤیاها؟

حال دو نوع برخورد با این خبر (یا شایعه) مشاهده شده؛ برخی معتقدند که این اخبار به منظور بازار گرمی و افزایش دستمزد وی است ولی گروه دیگری از ناظران، این خبر را فرا تر از یک شایعه و بسیار جدی می دانند. آیا کریستیانو رونالدو از رئال مادرید جدا می شود؟ در صورت جدایی رونالدو از سانتیاگو برنابئو، مقصد بعدی وی کجا خواهد بود؟ آیا بازگشت وی به منچستر یونایتد قابل تحقق است؟ آیا ژوزه مورینیو و کریستیانو رونالدو حاضر به همکاری مجدد با یکدیگر هستند؟ آیا رونالدو به درد منچستر یونایتد و سبک بازی مورینیو می خورد؟ سرنوشت رئال مادرید پس از جدایی احتمالی رونالدو چه خواهد شد و زیدان چه کسی را جانشین او می کند؟ آیا اساساً می توان جانشینی را برای رونالدو در مادرید یافت؟ در صورت جدایی رونالدو، چه لطمه ای به هیمنه رئال مادرید و لالیگا وارد می شود؟ آیا لالیگا بدون دو گانه مسی - رونالدو قابل تصور است؟ نقش دلال ها در انتشار این اخبار و انتقال احتمالی رونالدو چیست؟ آیا اتهام مالیاتی دلیل اصلی جدایی احتمالی رونالدو است یا دلایل پنهانی دیگر وجود دارند؟ بهترین تصمیم برای آینده شخص کریستیانو رونالدو چیست؟ جدایی یا ادامه حضور؟ می توان ده ها پرسش دیگر را پیرامون خبر جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید مطرح کرد. هنوز هیچ واکنش رسمی و روشنی از سوی باشگاه و شخص رونالدو چه به صورت انکار و چه تأیید را شاهد نبوده ایم. حتی سکوت طرفین نیز ابهامات را بیش از پیش کرده و با گذشت زمان، در حال به هم ریختن جو مثبت حاکم بر باشگاه رئال مادرید است.

بر کسی پوشیده نیست که رونالدو از صداهای سوت و اعتراض گاه و بی گاه هواداران مادریدی علیه خود در سانتیاگو برنابئو طی چند فصل گذشته، دلخور بوده و حتی چند بار نیز این دلخوری را به صورت علنی ابراز کرده اما این مسئله به تنهایی یک استدلال متقن و محکم برای جور کردن بهانه جدایی از رئال مادرید نیست. همچنین در میانه های فصل گذشته شاهد چند درگیری ظاهراً جزئی بین رونالدو و زیدان بودیم که حتی در یکی از این موارد، لب خوانی ها ثابت کرد که رونالدو پس از تعویض، از یک لفظ زشت علیه زیدان سرمربی رئال مادرید استفاده کرده است. البته زیدان در کوران آن مقطع حساس، به خوبی و با درایت مثال زدنی اش، این غائله را خواباند و روابط خود با رونالدو را ترمیم کرد.

معمایی به نام رونالدو؛ تئاتر جدایی یا تئاتر رؤیاها؟

همه کسانی که با جو باشگاه رئال مادرید آشنا هستند، یک واقعیت را به خوبی می دانند. رئال مادرید با همه تیم های دنیا متفاوت بوده و همواره حواشی آشکار و پنهان زیادی در رختکن این تیم وجود دارد. به عنوان نمونه، مسوت اوزیل به علت عدم تفاهم با ژوزه مورینیو از رئال مادرید جدا شد و بعدها فاش ساخت که دامنه اختلافات او با مورینیو تا چه حد جدی و حاد بوده است اما در آن مقطع زمانی، حتی رسانه های نزدیک به باشگاه رئال مادرید هم از این سطح شدید اختلافات خبر نداشتند یا حداقل، این مسئله را لاپوشانی کردند. با استناد به این مثال، فقط می توان یک احتمال را مطرح نمود که شاید یک درگیری پنهان بین رونالدو با سرمربی یا یکی دیگر از اعضای تیم وجود داشته که تاکنون فاش نشده است. باز هم تأکید می کنیم که این فقط یک احتمال بوده و فاقد وجاهت عینی می باشد.

یکی دیگر از احتمالات، جنبه بازار گرمی به منظور افزایش دستمزد بوده که یک امر عادی در فوتبال امروز می باشد. رئال مادرید به تازگی اعلام کرده که بابت فروش رونالدو خواستار مبلغ گزاف ۳۵۰ میلیون یورو است. آیا باشگاهی قادر به پرداخت چنین مبلغی می باشد و حتی در صورت استطاعت مالی، اساساً پرداخت این مبلغ برای یک بازیکن ولو اعجوبه ای مانند رونالدو، منطقی و عقلانی است؟ آیا پرداخت این مبلغ یک بدعت نا مبارک در دنیای فوتبال نخواهد بود؟ جالب این که بر اساس ادعای Sunday Express، رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی حاضر به پرداخت ۱۵۰ میلیون یورو برای خرید کریستیانو رونالدو است.

همچنین Sunday Mirror نیز ادعا کرده که کریستیانو رونالدو ۶ هفته پیش به سر الکس فرگوسن گفته که قصد ترک رئال مادرید را دارد. به ادعای رسانه های پرتغالی، ستاره کهکشانی ها از وضعیت خود در مادرید به شدت ناراضی بوده و اتهام فرار مالیاتی ۱۳ میلیون پوندی برای او بسیار گران تمام شده است. البته برخی منابع نزدیک به این بازیکن مدعی شده اند که جدایی رونالدو به دلایل فوتبالی بوده و هیچ ربطی به اتهامات مرتبط با تخلف مالیاتی ندارد. بازیکنی که طی ۴ سال اخیر به ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یافته و توپ طلای اروپا را در اختیار دارد، چرا از وضعیت فوتبالی خود ناراضی است؟

معمایی به نام رونالدو؛ تئاتر جدایی یا تئاتر رؤیاها؟

کریستیانو رونالدو پیش از این نیز دو بار زمزمه جدایی از رئال مادرید را سر داده بود ولی فلورنتینو پرز به سرعت توانست رضایت وی را برای ادامه حضور در سانتیاگو برنابئو جلب کند. امسال که سومین زمزمه جدایی سر داده شد، شاید پرز به اندازه دفعات گذشته وارد عمل نگردید و به قول معروف، آن طور که باید و شاید ناز رونالدو را نخرید. شاید کریس رونالدو نیز انتظار داشت تا به اندازه لیونل مسی برای باشگاه خود اهمیت داشته باشد. به هر حال تجارب قبلی نشان می دهند که سناریوی اعلام جدایی یک حربه مناسب برای یک تمدید قرارداد با شرایط بهتر است.

یکی دیگر از احتمالات این است که ژرژ مندز مدیر برنامه کریستیانو رونالدو تعمداً به این شایعات دامن زده تا خبر اتهام مالیاتی وی را در سایه قرار دهد و توجهات را به سوی یک مسئله فرعی تر معطوف سازد و چه بسا با این حربه، دادستانی مادرید را نیز در منگنه قرار داده و پرونده دادگاهی را به طور مسالمت آمیزی خاتمه دهد. این روزها نقش برجسته و البته منفی ایجنت هایی مانند مینو رایولا و ژرژ مندس را در فوتبال اروپا به طور ملموس تری می بینیم.

واکنش رسانه های اسپانیایی برای درک بهتر واقعیت، از درجه اهمیت زیادی برخوردار است. Marca نزدیک ترین منبع خبری به رئال مادرید مدعی شده که فلورنتینو پرز رئیس این باشگاه در صورت درخواست رسمی رونالدو برای جدایی، هیچ مانعی را مقابل پای وی نخواهد گذاشت اما قیمت ۳۵۰ میلیون یورو را برای ابر ستاره پرتغالی اش طلب می کند. البته این روزنامه اشاره نکرده که چرا ۳۵۰ میلیون یورو را به عنوان یک مانع نمی داند؟! همچنین روزنامه Marca مدعی شده که زین الدین زیدان و سرخیو راموس طی تماس تلفنی با کریستیانو رونالدو در اردوی تیم ملی پرتغال، از وی درخواست کرده اند که به این شایعات خاتمه داده و در رئال مادرید باقی بماند هر چند که هیچ اشاره ای به واکنش رونالدو به این درخواست تلفنی نکرده است. به عقیده این منبع خبری، رونالدو از نحوه دفاع باشگاه رئال مادرید پس از طرح اتهامات مالیاتی علیه خود، ناراضی می باشد. جالب این که طی یک نظر سنجی در وب سایت Marca ، فقط ۴۰% هواداران رئال مادرید معتقدند که رونالدو از این باشگاه جدا خواهد شد.

معمایی به نام رونالدو؛ تئاتر جدایی یا تئاتر رؤیاها؟

EL Pais یکی دیگر از نشریات اسپانیایی نیز مدعی شده که ژرژ مندز به دنبال یک تیم جدید برای رونالدو بوده ولی باشگاه مادریدی به تغییر نظر ستاره پرتغالی اش چشم دوخته است. روزنامه اسپانیایی as نیز مدعی شده که در صورت جدایی رونالدو، پروسه انتقال آلوارو موراتا به منچستر یونایتد متوقف گردد. خاویر تباس رئیس لالیگا نیز جدایی رونالدو را یک ضربه مهلک بر پیکره این لیگ قلمداد کرده و او را بی گناه می داند. روزنامه های پرتغالی از جمله A Bola که فعلاً دسترسی بیشتری به رونالدو در اردوی تیم ملی پرتغال دارند، با قاطعیت بیشتری از جدایی و تصمیم غیر قابل بازگشت این بازیکن خبر می دهند. Sunday Mirror نیز مدعی شده که رونالدو در صورت پرداخت بدهی مالیاتی ۱۳ میلیون پوندی اش توسط باشگاه رئال مادرید، حاضر به ادامه حضور در پایتخت اسپانیا است.

حال اگر فرض شود که تصمیم کریستیانو رونالدو برای جدایی از رئال مادرید، قطعی و غیر قابل بازگشت باشد، آن گاه باید پرسش دیگری را مطرح نمود. مقصد بعدی کریستیانو رونالدو کجاست؟ پیشنهاد ۲۰۰ میلیون پوندی از لیگ چین یا پیشنهاد تیم لس انجلس گلکسی را فراموش کنید. روی کاغذ، احتمالاً به جز پاریسن ژرمن و منچستر یونایتد هیچ تیمی حاضر به پرداخت یک مبلغ گزاف بابت خرید رونالدو نیست. رامون کالدرون رئیس سابق باشگاه رئال مادرید که رونالدو را در سال ۲۰۰۹ از منچستر یونایتد به خدمت گرفت، طی مصاحبه ای گفته که عشق وی به باشگاه، هواداران و شهر منچستر باعث شده تا شیاطین سرخ بیشترین شانس را برای استخدام وی داشته باشند.

میگل دلینی نویسنده روزنامه انگلیسی independent، اعتقاد دارد که کریستیانو رونالدو در صورت بازگشت به منچستر یونایتد، خیلی چیزها را به همراه خود به اولدترافورد می آورد. حداقل ۳۰ گل در هر فصل را برای او کنار بگذارید و از آن مهم تر، سیلی از پول و سرمایه که نام او به عنوان یک «برند» وارد بدنه باشگاه خواهد کرد. فقط تصور کنید که نام رونالدو بر روی پیراهن شماره ۷ منچستر یونایتد در فصل ۱۸-۲۰۱۷ ثبت شود و هواداران باشگاه در سرتاسر دنیا برای خرید این پیراهن سرازیر شوند. پول ناشی از تبلیغات و اسپانسرهای یونایتد و رونالدو نیز غیر قابل شمارش است و جان تازه ای به اولدترافورد خواهد بخشید. اد وودوارد و باشگاه منچستر یونایتد پس از جدایی تراژیک زلاتان ابراهیموویچ، به یک ابر ستاره جدید نیاز مبرم دارند و چه کسی بهتر از رونالدو؟

معمایی به نام رونالدو؛ تئاتر جدایی یا تئاتر رؤیاها؟

اد وودوارد از تابستان ۲۰۱۳ که به عنوان معاونت اجرایی باشگاه منچستر یونایتد، جانشین دیوید گیل شده، همواره رؤیای بازگشت کریستیانو رونالدو به اولدترافورد را در سر می پروراند. البته سران باشگاه منچستر یونایتد به طور محافظه کارانه ای به این مسئله می نگرند. آنها این احتمال را داده که همه این اخبار فقط در حد یک شایعه بوده تا پرونده اتهام مالیاتی رونالدو در مادرید تحت الشعاع قرار گیرد و ژرژ مندز از این آب گل آلود، ماهی مورد نظر خود که همانا افزایش دستمزد موکلش است را صید کند. به همین دلیل، مسئولان باشگاه منچستر یونایتد چندان هم خودشان را راغب نشان نداده تا در صورت عدم تحقق این انتقال، نقش ملعبه را بازی نکرده و مورد تمسخر واقع نشوند.

میگل دلینی فوتبال نویس انگلیسی می گوید که رونالدو هیچ گاه آن احساس عشق از سوی هواداران یونایتد را در مادرید تجربه نکرده و انتشار اخباری پیرامون خرید کیلیان امباپه پدیده موناکو توسط باشگاه رئال مادرید، حاکی از نوعی عدم اطمینان مادریدی ها به وی است. البته نباید از یاد برد که روابط رونالدو و مورینیو در رئال مادرید به ویژه در ماه های آخر به تیرگی گرایید و هیچ گاه بهبود پیدا نکرد. مورینیو خواستار خرید آلوارو موراتا و ایوان پریشیچ شده و این انتقالات با سرعت به پیش می رفت که پس از انتشار شایعات پیرامون رونالدو، اکنون انتقال موراتا و پریشیچ به اولدترافورد نیز مسکوت مانده است.

معمایی به نام رونالدو؛ تئاتر جدایی یا تئاتر رؤیاها؟

البته ناصر الخلیفی مالک قطری باشگاه پاریسن ژرمن نیز طی سال های اخیر چند ملاقات محرمانه با رونالدو داشته و شاید امسال به آرزوی خود برای جذب وی برسد هر چند که کمی بعید است. آیا جدایی رونالدو ۳۲ ساله از رئال مادرید و حضور در منچستر یونایتد یا حتی پاریسن ژرمن، موجب پیشرفت او می شود یا یک ترمز در زندگی اش خواهد شد؟ بن هِیوارد نویسنده وب سایت Goal، معتقد است که اگر رونالدو طی ۸ سال اخیر در رئال مادرید بازی نمی کرد، چه بسا به کمتر از ۴ توپ طلا دست یافته و این جام های رنگارنگ در کارنامه اش به ثبت نمی رسید. به هر حال، جدایی از رئال مادرید یک ریسک بزرگ برای رونالدو است. کریس ووکس یکی دیگر از نویسنده های وب سایت Goal، بازگشت رونالدو به منچستر یونایتد را با توجه به هزینه حداقل ۲۵۰ میلیون پوندی و همچنین وجود اختلافات اساسی وی با مورینیو، یک اشتباه بزرگ از سوی وودوارد می داند. هنوز زمان زیادی از رویارویی رونالدو و مورینیو نگذشته که این دو مرد پرتغالی حاضر به تقابل چشم در چشم با یکدیگر نشدند.

این عکس به تازگی در حساب رسمی رونالدو در یک شبکه اجتماعی به همراه جمله زیر منتشر شده است:

گاهی اوقات، سکوت بهترین پاسخ است!

معمایی به نام رونالدو؛ تئاتر جدایی یا تئاتر رؤیاها؟

رئال مادرید در اوج قدرت خویش که به ۶ قهرمانی نخست در اروپا دست یافت، یک اقدام عجیب را انجام داده و آلفردو دی استفانو اسطوره تکرار نشدنی خود را در سال ۱۹۶۴ به اسپانیول فروخت و سپس همین سرنوشت تلخ را برای رائول گونزالز و ایکر کاسیاس رقم زد. آیا تاریخ برای کریستیانو رونالدو نیز به همان تلخی تکرار خواهد شد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج