۵۵۳۵۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نگذارید زاغ سیاهتان را چوب بزنند

کار هکرها را هک کنید!

هر چه هکرها و جاسوسان اینترنتی قوی تر می شوند، کاربران هم می توانند امنیت خود را بیشتر حفظ کنند. با رعایت یک سری مسایل امنیتی می توانید کار هکرها را سخت کنید اما دسترسی آنها را نمی توان به طور کامل از بین برد.

کار هکرها را هک کنید!






برترین ها: تماس های تلفنی، اطلاعات کارت های بانکی، ایمیل ها، چت های اسکایپ، پیغام های فیس بوک و ... همه اطلاعات خصوصی و شخصی کاربران هستند که فقط خودشان باید از آنها آگاهی داشته باشد. اما متاسفانه با پیشرفت فناوری، دیگر هیچ محدوده شخصی و خصوصی برای هیچ کاربر آنلاینی باقی نمانده است و با کمی اطلاعات کامپیوتری می توان زاغ سیاه مردم را چوب زد.

کار هکرها را هک کنید!

البته هر چه هکرها و جاسوسان اینترنتی قوی تر می شوند، کاربران هم می توانند امنیت خود را بیشتر حفظ کنند. با رعایت یک سری مسایل امنیتی می توانید کار هکرها را سخت کنید اما دسترسی آنها را نمی توان به طور کامل از بین برد.

برای حفظ امنیت بیشتر، برخی راهکارها را برایتان نام برده ایم که امیدواریم به دردتان بخورند.

رمزدار کردن ایمیل ها

ایمیل ها نیز در اینترنت همچون نامه در دنیای واقعی ارسال می شوند. در برخی موارد، نامه در مسیر ارسال تا دریافت توسط شخص سومی می تواند خوانده شود. این شخص سوم می توانید شرکت وب‌میل شرکت شما یا سرویس ارائه دهنده اینترنت باشد.

به همین دلیل، کارشناسان امنیت توصیه می کنند برای کوتاه کردن دست متجاوزان به مسایل خصوصی شما، بهتر است ایمیل های خود را رمزگذاری کنید. راهکارهای متنوعی برای این منظور وجود دارد. اما رایج ترین آنها استفاده از PGP است.

مشکلات این راهکار: رمزدار کردن ایمیل کمی قدیمی و دشوار است و هر دو طرف ارسال و دریافت کننده باید آن را داشته باشند.

استفاده از TOR

همچون ایمیل، وب‌گردی شما در همه جای اینترنت نیز می تواند توسط شخص سوم های ناشناس مورد ردیابی قرار بگیرند. TOR (روتر پیازی) به شما کمک می کند تا به طور ناشناس و مخفیانه در اینترنت گشت بزنید. هر صفحه ای که با TOR باز می کنید، لایه امنیتی جدیدی ارائه می کند و غیر قابل ردیابی می شوید.

این نرم افزار توسط ارتش آمریکا تهیه و عرضه شده است. TOR برای مخفی کردن ترافیک اینترنتی بسیار مناسب است.

مشکلات این راهکار: سرعت اینترنت با TOR بسیار کاهش پیدا می کند. بسیاری از سرویس ها همچون پروتوکل های به اشتراک گذاری فایل که توسط کاربران اینترنت برای به اشتراک گذاری ویدئو و موسیقی استفاده می کنند، با این نرم افزار سازگار نیستند.

کنار گذاشتن موبایل

موبایلی که هر روز و هر لحظه از آن استفاده می کنید پر از مشکلات امنیتی است. به طور کلی، نرم افزارهای خصوصی، رمزگذاری مشکل دار، اطلاعات یکه به راحتی پاک نمی شوند و دیگران مشکلات امنیتی بدترین وسیله برای نگهداری اطلاعات مهم هستند.

بزرگ ترین مشکل تلفن های همراه این است که محل برقراری همه تماس ها را ثبت می کند که به دولت ها اجازه می دهد تا زندگی روزانه همه کاربران را به راحتی ردیابی کنند. بهترین روش این است که موبایل خود را کنار بگذارید.

مشکلات این راهکار: مسلما تا کسی به موبایل نیاز نداشته باشد از آن استفاده نمی کند. بنابراین نمی توان موبایل را کنار گذاشت.

کار هکرها را هک کنید!

دوری از نرم افزارهای مخرب

جاسوسان یا هکرها اگر نتوانند شما را ردیابی کنند یا اطلاعاتتان را ضبط کنند، به روش ها دیگر شما را هک می کنند و اطلاعاتتان را به سرقت می برند. به طوری که می توان گفت ما همیشه و همه جا مورد حمله هکرها هستیم.

بدافزارهایی که توسط هکرها استفاده می شود را خیلی سخت می توان ردیابی کرد. اما با نصب آنتی ویروس، باز نکردن فایل های پیوست ایمیل های ناشناس، عوض کردن رمز عبور به طور مرتب، باز نکردن سایت های مشکوک، نصب فایروال و اطمینان از اینکه همه نرم افزارها به روز هستند، از جمله کارهایی هستند که برای امنیت خود باید انجام دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شمس الله

      بگو زندگی نکن دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج