جاباما
۵۵۳۹۳۷
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

نامه سرگشاده ۱۲۰ استاد دانشگاه به روحانی

۱۲۰ استاد دانشگاه خطاب به حسن روحانی ضمن انتقاد از وی خواستند که دولت یازدهم خارج شدن سند ۲۰۳۰ را از دستور کار دولت صریحا اعلام کند.

خبرگزاری فارس: ۱۲۰ استاد دانشگاه خطاب به حسن روحانی ضمن انتقاد از وی خواستند که دولت یازدهم خارج شدن سند ۲۰۳۰ را از دستور کار دولت صریحا اعلام کند.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حسن روحانی

رئیس محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلام علیکم

همچنان که استحضار دارید، «تعلل» و «توجیه تراشی» دولت محترم سبب شد تا پس از چندی، رهبر معظم انقلاب به طور مستقیم و عمومی درباره سند۲۰۳۰ اظهارنظر کنند و به صورت «قاطع» و «صریح» خواستار کنار نهادن آن از دستور کار دولت شوند با این حال متأسفانه روند«دلیل تراشی» و «بهانه جویی» ادامه یافت و تلاش شد تا به طرق مختلف این سند از برنامه دولت خارج نشود.

گذشته از این که از تأمل درباره مفاد و مضامین «ضداسلامی» و «اخلاق ستیزانه» این سند غفلت شده و «عجولانه» در «مسیری غیرقانونی» و «بی اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی» دولت آن را به اجرا نهاده «اسرار» و «حساسیت» شخص رئیس جمهور محترم نسبت به اجرای سند یاد شده تعجب برانگیز و سؤال خیز است.

مسأله این است که چرا دولت محترم این «اهتمام» و «جدیت» را در زمینه تحقق «سند بنیادین تحول در نظام آموزشی» که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و به تأیید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است به خرج نداده و از زمان استقرار تا کنون حرکت در راستای آن را به « تعویق» انداخته است اما سندی « بیگانه» و « فرمایشی» این چنین حساسیت دولت را برانگیخته و به «فوریت» و در «خفا»، کارگروه‌های گوناگون برای تحقق آن تشکیل داده است؟!

این اندازه « تعصب» و «حساسیت» نسبت به سند۲۰۳۰ به هیچ رو، موجه و فهم پذیر نیست و در ذهن همه ما، پرسش‌های اساسی و دغدغه آفرینی رویانده است این اصرار کار را به آنجا رساند که حتی در واکنش بی سابقه و ناروا گزارش‌های ارائه شده به رهبر معظم انقلاب درباره این سند، غیرواقعی و نادرست معرفی شد و به این ترتیب اعتبار و حجیت اظهار نظر ایشان نیز به چالش کشیده شد!.

ما می گوییم به دولت محترم حسن ظن داشته با دید اغماض به گفته‌ها و اقدامات یاد شده بنگریم اما اینک پس از آن که نظر «قطعی» و «نهایی» معظم له مشخص شده و صاحب نظران و عالمان بلند مرتبه نیز هم صدا با ایشان به نقد و نفی این سند پرداخته‌اند، انتظار ما از جنابعالی این است که جلسه شورای عالی فرهنگی از دفاع‌های غیر واقعی و توجیه‌های خود ساخته دست کشیده و اعلام کنید که سند یاد شده را برای همیشه از دستور کار دولت خویش کنار نهاده‌اید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقا٬ این بنده خدا میخواد مملکتو دو دستی بده بره. با این رأی که آورده توهم ورش داشته که خبریه. سر قضیه موشک ها که سپاه اساسی ضایعش کرد حالا مونده سند ۲۰۳۰. فقط بجنبید که همین الانشم با وجود امثال شیخ و ظریف و تاجزاده و ... بیچاره شدیم. امروز فیلمائی از یمن دیدم که از بمبائی استفاده کرده بودن که از تجزیه پلوتونیم آب سنگین ساخته شده بود. همون آب سنگینی که آقایون سر برجام به راحتی دادنش رفت. اونم به کی؟ آمریکا. وای به این ملت که به خدا از خیلی چیزا خبر ندارن.

    • محمدرضا بختیار

      کاشکی اسم این 120استاد چاپ می شد که درآینده و در بستر تاریخ قضاوت شوند همانطور که مطلع هستید پادشاه عربستان به دلایل بیماری سخت و به دلیل پیشگیری از بحث جانشین خود در چند روز آینده پسرش را به جای خود می نشاند در کنفراسی وی اجرای سند آموزشی بین الملل 2030را از بزرگترین دستاورد های دوران خود دانسته حال سوال من اینجاست اگر مفاد آن با دیانت تضاد دارد چطوری هستش مدعیان و کلید داران خانه خدا این مسئله را شناسایی نکرده اند

    • دکتر

      اقایون همکارها خیلی پرت هستین از روزگار

    • بدون نام

      به جای سند 2030 ،وضع اقتصاد مهمتره

    • بدون نام

      لطفا گرایش سیاسی این اساتید و دانشگاه آنان هم اعلام شود . اگر چه زمان احمدی نژاد با بورسیه های که با آن شکل به یک عده ای خاص دادند و الان استاد شده اند باید هم چنین اطلاعیه هم صادر کنند

    • ایران

      جالب کشور عزیزمان فقط شما 120 استاد دانشگاه داره.

    • استاد دانشگاه

      حتماً مربی دانشگاه پیام نور هستند که قدر یه بچه مدرسه ای هم بینش اجتماعی ندارند! (گفتم مربی چون تعداد کسانی که در ایران درجه علمی استادی دارند کمتر از یکصد نفر است!)

    • بدون نام

      اینم از بظاهر تحصیل کردهامون

    • بدون نام

      واقعا عجیبه چرا روحانی نسبت به اجرای سند 2030 اینقدر مصمم هست اما سند تحول بنیادین رو اجرا نمیکنه

    • بدون نام

      برن جمع کنن بابا یه مشت بادمجون دور قاب چین

    • بدون نام

      همه چیز درسته فقط سند 20؛30نادرسته چون هقیقت را میگه

    • بدون نام

      کسانی که به این نامه اعتراض کردن یعنی دوست دارن به بچه دبستانی شون چگونه تولدش رو یاد بدن؟؟ بله؟؟.
      این جزء سند 2030 است

    • بدون نام

      شما چرا این قدر تابلو در انتشار نظرات یکسویه عمل میکنید
      یعنی یک نفر هم در تایید این بیانیه نظر نداده؟!!
      واقعا که!!!

    • حمید

      استاد دانشگاه بودن واقعا؟...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج