جاباما
۵۵۴۵۰۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

واردات اروپا از ایران ۵ برابر شد

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۷ با رشد حدود ۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳.۴۱۳ میلیارد یورو رسیده است.

خبرگزاری تسنیم: آمار منتشر شده از سوی اداره اطلاعات اقتصادی اتحادیه اروپا(یورو استات) نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو این اتحادیه در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی رشد ۱۲۷ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش مبادلات دو طرف از ۲.۸۸۷ میلیارد یورو در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۶ به ۶.۵۵۷ میلیارد یورو در ۴ ماهه نخست امسال رسیده است.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه های ژانویه تا آوریل ۲۰۱۷ با رشد ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳.۱۴۴ میلیارد یورو رسیده است. در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۶ صادرات اتحادیه اروپا به ایران ۲.۱۷ میلیارد یورو اعلام شده بود.

واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۷ با رشد حدود ۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳.۴۱۳ میلیارد یورو رسیده است. در ۴ ماهه مشابه سال قبل ۷۱۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد شده بود.

لغو تحریم نفتی و از سرگیری خرید نفت ایران علت رشد قابل توجه واردات اتحادیه اروپا از ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ بوده است.

بر اساس این گزارش آلمان بزرگترین صادرکننده به ایران و ایتالیا بزرگترین واردکننده از ایران در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۷ در میان کشورهای اروپایی شناخته شده اند.

صادرات آلمان به ایران در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۷ با رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۳۲ میلیون یورو رسیده است. آلمان در ماه های ژانویه تا آوریل سال قبل ۶۷۵ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

ایتالیا نیز در سه ماهه نخست سال قبل ۱۲۱ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم با ازسرگیری خرید نفت ایران در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۷ بالغ بر ۸.۲ برابر شده و به یک میلیارد یورو رسیده است .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پسته ونفت..دیگه هیچ..اونم امریکا نفتشو چندبرابر کرد قیمت امد پایین..خیلی خیلی ضربه زده امریکا

    • بدون نام

      بس چرا هیچ گشایش در زندگی مردم حاصل نشده .برعکس شاهد اخراج کارگران هستیم احتمالا صادر میکنن.پول هم میذارن تو حساب خودشون

    • بدون نام

      پس حالا ملت ایران جنسای باکیفیت کم نصیب ملت میشه،خب بهترینها صادرمیشه..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج