۵۵۴۶۹
۱ نظر
۵۰۳۷
۱ نظر
۵۰۳۷
پ

از شفا بخشی كرم حلزون تا معجزه!

آيا رد باقي مانده از حلزون‌ها اين امكان را فراهم مي‌كند تا شركت‌هاي توليد محصولات حلزون بتوانند در حجم انبوه و زياد کرم​ها و لوسيون​هاي حلزون را به مردم کشورهاي مختلف عرضه کنند. آيا اين محصولات تنها براي سودجويي عده‌اي توليد و در بازار عرضه مي‌شوند؟

از شفا بخشی كرم حلزون تا معجزه!

مجله زندگی ایده آل: آيا رد باقي مانده از حلزون‌ها اين امكان را فراهم مي‌كند تا شركت‌هاي توليد محصولات حلزون بتوانند در حجم انبوه و زياد کرم​ها و لوسيون​هاي حلزون را به مردم کشورهاي مختلف عرضه کنند. آيا اين محصولات تنها براي سودجويي عده‌اي توليد و در بازار عرضه مي‌شوند؟

از شفا بخشی كرم حلزون تا معجزه!

حتما تا امروز بارها شاهد پخش تبليغ كرم‌هاي حلزون در شبكه‌هاي ماهواره‌اي و به‌تازگي صدا و سيما بوده‌ايد. كرم‌هايي كه فقط با يك تماس تلفني در منزل به شما تحويل داده مي‌شود و مي‌تواند زيبايي و نشاط پوست شما را در كوتاه‌ترين زمان ممكن تضمين كند. كرم‌هاي معجزه‌گر كه آن واحد مي‌تواند انواع لك، چروك، آسيب‌هاي سلولي، آبرساني و اسكارهاي باقي‌مانده از سوختگي را برطرف كند و با كلاژن رساني به سلول‌هاي پوستي، شما را از شر چين‌وچروك‌هاي مزاحم خلاص كند.

از نسخه حلزوني بقراط چه مي‌دانيد

۴۰۰ سال قبل از ميلاد، بقراط پزشك يوناني در ميان نسخه‌هاي شفابخش خود براي درمان بيماري‌هاي پوستي مراجعانش مرهمي از حلزون تجويز مي‌كرد كه از آن براي تسكين التهاب‌ها و درمان برخي از بيماري‌هاي پوستي استفاده مي‌شود. بقراط اين مرهم را از مخلوط كردن حلزون‌هاي قطعه‌قطعه شده در شيري ترش مزه تهيه مي‌كرد و آن را روي موضع بيمار و التهاب‌هاي پوستي مرهم مي‌كرد. از ديدگاه بقراط اين مرهم از يك طرف به دليل خواص اعجاب انگيزش و از طرفي به دليل خاصيت مرطوب‌كنندگي قوي‌اش خيلي سريع مي‌توانست مناطق ملتهب، قرمز رنگ و تحريك شده پوست را تسكين دهد. ضمن آنكه او در يادداشت‌هايش بارها به اين موضوع اشاره كرده كه استفاده مستمر از اين كرم به منظور درمان موجب مي‌شد تا پوستي كه اين مرهم روي آن گذاشته مي‌شد به مرور روشن‌تر و درخشان‌تر از پوست ساير قسمت‌هاي بدن باشد.

ريسه‌هاي حلزون بر پيشخوان مغازه‌ها چه مي‌كرد؟

بعد از بقراط، پزشكان و درمانگران زيادي از حلزون براي درمان برخي از ناراحتي‌هاي پوستي مانند كنترل آكنه، درمان التهاب‌هاي پوستي و حتي جوانسازي پوست استفاده مي‌كردند و از خواص بي‌نظير حلزون‌ها براي درمان بيماري‌هاي پوستي بهره مي‌بردند. حتي در برخي از متون طبي به اين نكته اشاره شده كه ۱۵۰ سال پيش ريسه‌هايي از حلزون از پيشخوان فروشگاه‌هاي عرضه دارو‌هاي طبيعي و پنجره داروخانه‌ها آويزان بود و به عنوان يك داروي طبيعي به مردم عرضه مي‌شد. آن روزها افراد زيادي براي جمع‌آوري حلزون به بيشه‌زارها، مزارع و باغ‌هاي بزرگ مي‌رفتند و حلزون‌هاي جمع‌آوري شده خود را به قيمت خوبي به درمانگران و پزشكان مي‌فروختند تا آنها با ساختن مرهم‌هايي از حلزون‌هاي قطعه‌قطعه شده براي درمان بيماران‌شان از آنها استفاده كنند.

كرم‌هاي حلزون صنعتي؛ شفابخش يا كلاهبرداري؟

امروزه لابراتوارها و كارخانه‌هاي سازنده كرم حلزون به جاي استفاده از حلزون‌هاي قطعه‌قطعه شده براي تهيه دارو و كرم‌هايي كه با نام كرم يا مرهم حلزون در سراسر دنيا تبليغ مي‌شود از عصاره به‌جاي‌مانده از حلزون در مسير حركتش براي تهيه كرم‌، ژل و لوسيون حلزون استفاده مي‌كنند و مدعي‌اند كه محصولات‌شان علاوه بر درمان آكنه مي‌تواند به جوانسازي پوست، برطرف كردن چين و چروك، از بين بردن لك‌، برطرف كردن جاي جوش، ترميم سلول‌هاي آسيب‌ديده پوستي و شفاف شدن پوست كمك كند. در حقيقت آنها مدعي اند كه اين كرم مي‌تواند جميع مشكلات پوستي را برطرف كند. اين در حالي است كه به گفته متخصصان و پزشكان پوست و مو اين امكان وجود ندارد كه يك محصول بتواند به طور همزمان اثربخشي مفيد بر چند اختلال يا بيماري را داشته باشد و مشخص نيست كه توليدكنندگان اين محصول با اين گستردگي و وسعت چگونه مي‌توانند دسترسي به تعداد بي‌شماري حلزون داشته باشند. آيا آنها حلزون پرورش مي‌دهند؟

حلزون چه ويژگي‌هايي دارد؟

حلزون به‌واسطه نوع خلقتــش موجــودي آسيب‌پذير است اما توانايي‌هايي دارد كه مي‌تواند در سريع‌ترين زمان ممكن آسيب‌هاي وارد شده به صدف و بدنش را ترميم كند و به زندگي عادي برگردد. در حقيقت وقتي پوست يا صدف حلزون آسيب مي‌بيند بدن حلزون به طور طبيعي ماده‌اي را ترشح مي‌کند كه اين ماده سرشار از آنتي‌اكسيدان‌هاي مفيد، مواد ضدالتهابي، كوآنزيم‌ها و پروتئين‌هايي است كه مي‌تواند در كوتاه‌ترين زمان ممكن آسيب‌ديدگي حلزون را برطرف كند. اين موجود علاوه بر اين، در بدن خود ماده‌اي ترشح مي‌كند كه مي‌تواند علاوه بر پيشگيري از بروز التهاب در بدنش از ايجاد عفونت نیز در بدنش پيشگيري كند. در حقيقت همين خاصيت حلزون است كه موجب شده تا پزشكان و درمانگران به او علاقه‌مند شوند و براي درمان بسياري از بيماري‌ها از آن بهره بگيرند. ‌

از شفا بخشی كرم حلزون تا معجزه!

كرم‌هايي كه تنها در كشورهاي آسيايي مشتري دارند

به اعتراف توليدكنندگان محصولات آرايشي و زيبايي حلزون در كره عمده محصولاتي كه تحت عنوان محصولات حلزون به مردم عرضه مي‌شوند توسط لابراتوارها و كارخانه‌هاي كره‌اي توليد مي‌شوند و اين كارخانه‌ها بيش از ۸۰ درصد مشتريان خود را در كشورهاي آسيايي جست و جو مي‌كنند. محصولاتي كه توليدكنندگان آن مصرف مداوم و روزي دو‌بار -دست‌كم ۲ ماه پي‌در‌پي-آن را براي اثر بخشي ضروري مي‌دانند. محصولاتي كه يك قوطي كوچك ۱۰ ميلي‌ليتري آن بيش از ۳۵ دلار عرضه مي‌شود و استفاده مستمر و مداوم روزانه آن در ماه، مشتري را ملزم به تهيه ۲ تا ۳ بسته از اين محصول مي‌كند و به نظر مي‌رسد اين رقم، عدد بزرگي براي تهيه كرمي است كه هنوز اثربخشي آن در دوره زماني مشخص شده توسط هيچ يك از تحقيق‌ها و مطالعات پزشكي هنوز به اثبات نرسيده و تنها دلخوشي توليدكنندگان آن استناد به تجربياتي است كه بقراط ۴۰۰ سال پيش از ميلاد مسيح درباره حلزون و كاركردهايش مطرح كرده است. ادعايي كه هنوز صحت و سقم آن مورد تاييد نيست و نمي‌توان به درستي درباره آن قضاوت و داوري كرد.

كرم حلزون تقلبي؛ دعواي توليدكنندگان خارجي

به تازگي توليدكنندگان كره‌اي محصول زيبايي و بهداشتي كرم حلزون از توليد انبوه كرم‌هاي تقلبي حلزون توسط لابراتوارهاي شيلي خبر مي‌دهند كه ميزان عصاره حلزون استفاده شده در آنها از حد اثربخشي بسيار پايين‌تراست. آنها توليدكنندگان شيلايي را متهم به توليد انواع محصولات حلزون تقلبي مي‌كنند كه با قيمت زياد به دست مشتري مي‌رسد و هيچ اثربخشي و فايده‌اي براي او ندارد. اين در حالي است كه توليد‌كنندگان كرم حلزون در شيلي و برخي از كشورهاي آمريكاي جنوبي كه به تازگي توليد اين محصول را آغاز كرده‌اند مدعي اند كه امروزه كمتر كسي است كه نداند بزرگ‌ترين مزرعه‌هاي پرورش حلزون در شيلي مستقر است و همين دليل براي مردم كفايت مي‌كند كه انتخاب كنند كدام يك از كارخانه‌هاي توليد كرم حلزون در كره يا شيلي قادرند كرم حلزون اصل را به بازار محصولات زيبايي و آرايشي عرضه كنند.

كرم حلزون معجزه نمي‌كند

دكتر عليرضا واعظ شوشتري، متخصص پوست، مو و زيبايي
يكي از مهم‌ترين نكاتي كه در تبليغات كرم‌هاي حلزون ديده مي‌شود طيف گسترده اثرات اين كرم‌هاست. در كاتالوگ اين محصولات آمده كه اين كرم توانايي درمان آكنه، جوش‌هاي سرسياه و زگيل را دارد و مصرف دراز مدت آن موجب تسريع درمان ضايعاتي همچون حساسيت‌هاي پوستي، سوختگي‌ها و آسيب‌هاي پوستي مثل ساييدگي‌ها در كنار محو ترك‌هاي بعد از زايمان، لك‌هاي صورت، بدن و چين و چروك مي‌شود. واقعيت اين است كه مكانيسم هر يك از اين بيماري‌ها و اختلال‌هاي پوستي با يكديگر متفاوت است. بنابراين نمي‌توان يك محصول را آماده كرد و گفت اين محصول مي‌تواند تمامي اين اختلال‌ها را درمان كند. نكته دومی که علاقمندان به استفاده از اين كرم‌ها بايد در نظر داشته‌باشند گستردگي طيف سني و جنسي آنهاست. بر اساس آنچه در تبليغات اين كرم‌ها آمده كرم حلزون براي انواع مختلف پوست و طيف سنتي گسترده از كودك تا بزرگسال قابليت استفاده دارد در حالي كه به لحاظ علمي اين امر نشدني است و در نهايت هنوز آزمايش‌هاي علمي درباره اثرگذاري عصاره حلزون انجام نشده و لزوما نمي‌توان به اين اكتفا كرد كه چون يك حيوان ويژگي‌ها و قابليت‌هاي زيادي براي ترميم دارد عصاره آن هم مي‌تواند همين قابليت‌ها را داشته باشد. توصيه من به مردم اين است كه همواره پيش از خريد كرم‌ها و محصولات زيبايي و درماني با متخصص پوست مشورت كنند و از استفاده سرخود از اين محصولات پرهيز كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تن تن

      سودشونو تو این مدت کردن دیگه
      کلا تبلیغات تلویزیون عین تبلیغات ماهواره شده یه وقتایی قاطی میکنم که این تلویزیونه یا ماهواره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج