۵۵۴۷۳۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ایران، برنج تایلندی را گران کرد

قیمت بین المللی برنج تایلند به دلیل رشد تقاضای فصلی در حال افزایش است و افزایش تقاضا از سوی ایران نیز مزید بر علت شده تا قیمت برنج تایلندی به بالاترین رقم در حدود ۳ سال گذشته برسد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری آسین ریویو، بر اساس اعلام کمیسیون تجارت تایلند، قیمت صادراتی برنج درجه یک سفید تایلند در اواسط ماه ژوئن به ۴۹۲ دلار در هر تن رسیده که نسبت به یک ماه قبل ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد و بالاترین رقم از اوت ۲۰۱۴ تاکنون است.

یکی از خریداران بزرگ این نوع برنج ایران است که بعد از توافق هسته ای و لغو تحریم های غرب مجددا به بازار باز گشته است.

به گفته منابع تجاری، دولت ایران و شرکت های ایرانی اخیرا به ترتیب ۴۰ و ۵۰ هزار تن برنج جاسمین و برنج سفید درجه ۲ از تایلند خریداری کرده اند. بر اساس تحلیل وزارت کشاورزی آمریکا، صادر کنندگان برنج تایلندی مشتاقانه مشغول تامین برنج صادراتی به ایران هستند.

تایلند یکی از بزرگترین صادر کنندگان برنج جهان است و تقریبا سالانه ۱۰ میلیون تن برنج به سایر کشورها صادر می کند. عامل فصلی نیز در رشد قیمت برنج تایلند موثر بوده است. به گفته یک مقام شرکت کیتوکو شینریوی ژاپن، اکنون زمانی است که محصول برنج جدید پاکستان در بازار موجود نیس ت و بنابراین خریداران به برنج تایلندی روی خوش نشان می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برنج تایلندی از برنج ایرانی بدتر هست برای پخت به هر شیوه ای هم که بپزی فقط برای آش و کته میشه استفاده کرد برنجی که بشه جلو مهمون مخصوصا گذاشت نیست اگر برنجهای هندی و پاکستانی میگفتین آلوده هست پس اولین نفراتی که باید جدار عارضه میشدن خودشون بودن پس چرا هیچیشون نمیشه ولی خداییش پخت خوبی دارن البته برنج ایرانی هم اگر اصل گیر بیاد مثل دم سیاه قدیم که گیر نمیاد خوب بود همه اش قلابی شده

    • بی نام

      ایا این هم نمیتواند یکی دیگر از علتهای شعار دادن بر ضد روحانی باشد چرا هیچ کس در این مورد حساسیت نشان نمی دهد واز مظلومیت مردم وحمایت از مردم سخن نمی گوید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج