جاباما
۵۵۵۱۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (۱)

در این مطلب می توانید ایده هایی برای تغییرات کوچک و جزئی در خانه در یک روز تعطیل آخر هفته به دست بیاورید.

پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)





برترین ها: در این مطلب می توانید ایده هایی برای تغییرات کوچک و جزئی در خانه در یک روز تعطیل آخر هفته به دست بیاورید.

پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۱. رنگ کردن وسایل

وقتی می توان با رنگ زدن ساده به وسایل خانه جان تازه ای بخشید، چرا این کار را انجام نمی دهید؟ کمد، کتابخانه، بوفه، صندلی یا هر وسیله و مبلمانی را می توان رنگ کرد. با کمی سلیقه و داشتن قلم موهای مناسب، می توانید روی رنگ زمینه طرح های زیبایی نیز بکشید و به آن وسیله هویت جدیدی ببخشید.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۲. ساخت میز برای ورودی خانه

با کمک تنه های درخت می توان یک میز خاص و زیبا برای ورودی خانه خود تهیه کرد. برای این منظور تنه ها را به ارتفاع موردنیاز برش دهید. روی آنها اسپری براق کننده بزنید تا از چوب محافظت کند. پس از خشک شدن آنها را در ورودی خانه قرار دهید.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۳. وسایل دکوری

از سمساری ها و وسایل دست دوم فروشی ها می توانید انواع وسایل چوبی و آثار هنری زیبایی پیدا کنید. به طور مثال، قاب عکس های زیادی در این نوع فروشگاه ها وجود دارند. اگر از خود نقاشی و طرح و رنگ آن خوشتان نیامد، آن را بخرید و از قاب خالی آن برای دکور دیوارهای خانه استفاده کنید. می توانید این قاب ها را به سلیقه شخصی خود رنگ و در کنار هم روی دیوار نصب کنید.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۴. طراحی با آبرنگ

آباژور ساده و بی طرح خانه را می توانید با آبرنگ و کمی سلیقه به یک آباژور شیک و جدید تبدیل کنید. برای این منظور، یک قلم موی بزرگ آبرنگ را داخل آب فرو کنید و به صورت موج روی لبه های آن بکشید. سپس قلم را داخل رنگ دلخواه فرو کنید و قلم را روی قسمت خیس پارچه بگذارید و بردارید. البته از این ایده فقط برای ساخت آباژورهای کاغذی یا پارچه ای می توانید استفاده کنید. پس از خشک شدن رنگ، همین کار را با رنگ های دیگر تکرار کنید تا زمانی که به بافت و شکل دلخواه دست پیدا کنید.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۵. ساخت گلدان

برای ساخت یک گلدان جهانی، یک کره زمین بخرید و آن را با چاقوی مناسب از وسط دو نیم کنید. کف آن را پلاستیک بگذارید و با خاک و گل مورد علاقه پر کنید. زیر نیمه کره زمین ظرفی بگذارید که آبی که به گلدان می دهید و از آن خارج می شود، درون آن جمع شوند.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۶. ساخت تابلوی خاطرات

این تابلوی پیچ در پیچ را می توانید با نوارهای پارچه ای و روبان، پونز و تعدادی وسایل ابتدایی درست کنید.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۷. طراحی ابر و باد

ایجاد رگه های مرمری یا ابر وباد بسیار شیک و جالب توجه است. برای تهیه این نوع تابلوها باید ابتدا روی کاغذ طرح ابر و باد ایجاد، پس از خشک شدن آن را اسکن و در نرم افزار فتوشاپ درستش کنید. سپس آن را چاپ کنید و روی بوم یا تخته شاسی بچسبانید.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۸. طرح دار کردن دیوار

با کمک شابلون می توانید یکی از دیوارهای خانه را طرح‌دار کنید. این کار بسیار سریع تر از کاغذدیواری یا نقاشی کردن کل خانه است. بعلاوه، رنگ کمتری نیز مصرف می کند. برای اینکه کنتراست خوبی داشته باشد از رنگی استفاده کنید که چند درجه تیره تر یا روشن تر از رنگ زمینه است.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۹. بازسازی بوفه

با برچسب کاغذی و رنگ، به بوفه پذیرایی روح تازه ای ببخشید. برای شروع کار همه وسایل و تخته های بوفه را خارج کنید. سطح آن را بتونه و سنباده بزنید تا رنگ به خوبی روی آن بنشیند. همه کشوها، درها و شیشه ها را جدا کنید. یک می توانید روی شیشه های ثابت روزنامه بچسبانید تا رنگ روی آنها نریزد. همه قسمت های داخلی و خارجی بوفه را رنگ کنید. پس از خشک شدن اسپری براق کننده بزنید. برای زیباتر شدن، دیوار داخلی کمد را با برچسب های کاغذی تزئین کنید. از آینه نیز می توانید استفاده کنید. پس از پایان نقاشی و کاغذ کردن، درها و کشوها را دوباره نصب کنید.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۱۰. یکدست کردن همه وسایل

کمد و میز و تابلوهایی که در یک طرف خانه هستند و هر کدام ساز خود را می زنند را می توان یکدست و سِت کرد. برای این منظور، کمد، قاب ها و میز را سفید رنگ کنید. از یک طرح مشترک در اندازه های مختلف بزرگ و کوچک برای ست کردن این وسایل استفاده کنید. اجازه دهید این کاغذهای طرح دار ستاره درخشان این بخش از دکوراسیون باشند. در کنار آنها، عکس، کتاب یا هر وسیله ای که دوست دارید را قرار دهید.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۱۱. مبل کوسنی

از این مبل های کوسنی برای نشستن یا قرار دادن پاها روی آن می توان استفاده کرد. این مبل ها قیمت ها بالایی دارند اما خودتان در خانه می توانید نمونه ای از آنها را تهیه کنید. در بخش دکوراسیون سایت مطلبی به نام «مبل کوسنی را نخرید، خودتان درست کنید!» داریم که روش ساخت کوسن را مرحله به مرحله برایتان آموزش داده ایم.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)

۱۲. میز دیواری

در انتهای یک راهرو یا گوشه ای از هال می توان میز گذاشت و گوشه ای زیبا درست کرد. برای روی میز لازم نیست از سنگ مرمر واقعی استفاده کنید. فقط کافیست برچسبی با طرح سنگ مرمر طبیعی خریداری کنید و بسیار تمیز و با دقت روی میز بچسبانید. با کمک روبان های چسبی مخصوص دیوار نیز یک پاپیون بالای آینه در بالای میز بچسبانید. می توانید در بالای میز از مجموعه ای از قاب عکس ها یا آینه استفاده کنید.


پروژه های دکوراسیونی آخر هفته (1)
13. القای حس دایره ای

با نصب دایره های بزرگ و کوچک روی دیوار، دیوار را از حالت ساده و صاف بودن بیرون بیاورید. ابتدا وسایلی را که دوست دارید در وسط دیوار کار کنید و وسایل گرد دیگر را در اطراف نقطه مرکزی کار کنید. این قاب های گرد می تواند شامل آینه، کارگاه های گلدوزی، قاب های پارچه ای یا ... باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج