جاباما
۵۵۵۶۷۵
۳ نظر
۶۰۱۷
۳ نظر
۶۰۱۷
پ

خورش فسنجان خوش عطر و طعم

با اینکه خورش فسنجان یکی از غذاهای معروف است که همه با پخت آن آشنا هستند، اما با این حال هرچقدر هم از دستور تهیه این غذا برایتان بگوییم باز هم کم است. در این مطلب طرز تهیه یک خورش فسنجان خوشمزه و ملس را به شما آموزش داده ایم.

وب سایت دلگرم: با اینکه خورش فسنجان یکی از غذاهای معروف است که همه با پخت آن آشنا هستند، اما با این حال هرچقدر هم از دستور تهیه این غذا برایتان بگوییم باز هم کم است. در این مطلب طرز تهیه یک خورش فسنجان خوشمزه و ملس را به شما آموزش داده ایم.
مواد لازم:

  • گردو دويست و پنجاه گرم
  • رب انار يك و نيم قاشق غذاخورى
  • مرغ دو تكه
  • نمك فلفل به مقدار لازم
  • پياز كوچك يك عدد
  • رب گوجه فرنگى يك قاشق مرباخورى
  • روغن (زيتون يا هسته انگور) يك قاشق چاى خورى
خورش فسنجان خوش عطر و طعم
طرز تهيه:
۱- ابتدا پياز را رنده كردن با يك قاشق مربا خورى روغن داخل قابلمه مناسب كه گنجايش خورش را داشته باشد تفت ميدهيم،سپس گردو آسياب شده را اضافه كرده تفت مختصرى ميدهيم

۲- و سه ليوان آب سرد اضافه كرده بعد از جوش امدن شعله را كم كرده و اجازه ميدهيم حدود سه ساعت بپزد تا خوب جا بيوفتد،سپس مرغ ها را با نصف ليوان اب و نمك و فلفل و يك عدد پياز نيم پز كرد. (هدف گرفتن كف مرغ است)

۳- بعد از ان مرغ را همراه اب اندكى كه دارد به گردو در حال پخت اضافه ميكنيم،رب ها را در كمى اب مرغ حل كرده يا با اندكى روغن تفت داده به باقى مواد اضافه ميكنيم،نيم ساعت ديگر زمان ميدهيم.

۴- تا خوب جا بيوفتد نمك فلفل را اندازه ميكنيم اگر مايل بودين فنسنجون شيرينى داشته باشيد شكر و كمى ابليمو را مخلوط كردن به خورش اضافه ميكنيم. (دليل حل كردن با آبليمو اين است كه رنگ خورش را عوض نميكند اگر به تنهايى شكر اضافه كنيم رنگ خورش تغيير ميكند)

۵- اگر مايل هستيد به جاى مرغ از گوشت چرخ كرده استفاده كنيد گوشت رابا يك عدد پياز رنده شده و نمك و فلفل و زردچوبه مخلوط كنيد كوفته ريزهاى اماده شده را با ربها به خورش در نيم يا يك ساعت اخر پخت اضافه كنيد.

نكته :ميزان ترشى و يا شيرينى اين خورش كاملا سليقه اى ميباشد.هرچقدر زمان پخت گردو طولانى تر باشد خورش خوشمزه ترى خواهيد داشت.

نکات خوشمزگی فسنجان:

۱- می خواهیم فوت کوزه گری یک خورشت فسنجان بسیار خوشمزه و البته خوشرنگ را بر ملا کنیم که با شیوه ای بسیار ساده وباور نکردنی امکان پذیر است پس با ما همراه باشید:

۲- برای اینکه بدانید چطور می توانید یک خورشت فسنجان خوشمزه و لذیذ و البته بسیار خوشرنگ داشته باشید بهتر است به جز مواد لازمی که برای پخت یک خورشت فسنجان لازم است دو ماده ی مقوی دیگر را نیز اضافه کنید:

اول:
برای خوش طعم شدن آن به نسبت مقدار مغز گردوی خورشت، یک سوم هم مغز پسته ی آسیاب شده بیفزایید که با این ماده ی مغذی طعم خورشتتان لذیذ تر شود.
دوم:
جهت خوشرنگ تر شدن (که البته در بهبود طعم هم بی تاثیر نیست) باز هم به نسبت میزان خورشت مثلا برای چهار نفر دوعدد شکلات تمام کاکائویی را بعداز اضافه کردن رب انار در خورشت بیندازید و پس از حل شدن، خوب با مواد مخلوط کنید و بعد بگذارید خورشتتان خوب جا بیفتد با این روش شما هم طعم خیلی خوبی به خورشتتان داده اید و هم در کنار بعضی از رب انارهایی که زیاد خورشت را خوشرنگ نمی کنند می توانید رنگ قهوه ای خوشرنگی به خورشتتان بدهید کما اینکه شیرینی این شکلاتها می تواند در ملس کردن مزه ی این غذا تاثیر داشته باشد.
نکته:

به جای شکلاتهای بسته بندی شده می توانید از شکلاتهای تخته ای که در تمام لوازم قنادی یافت می شود استفاده نمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من واقعا موندم این دستوراتو از کجا میارید
      یه فسنجون با پخت اصیل جز گردو رب انار و مرغ مواد دیگه ای نداره فوت گوزه گری اینه که قدیما برای اینکه رنگ فسنجون تیره بشه یه قاشق فلزی رو داغ میکردن داخل خورشت فسنجون میزاشتن تا رنگ تیره بدست بیاد
      برای مزه دار کردن مرغ کمی با رب انار و رب گوجه مقداری نمک میزاریم بمونه خورشت فسنجون که حسابی روغن انداخت مرغ را داخلش ریخته تا پخته شود
      جدا پختن مرغ اصلا مزه نداره

    • نادیا

      خانم هایی که این غذار و درست ومیل کردید میشه بگید طعمش چه جوری یود؟؟؟؟

    • بدون نام

      شکلات ؟؟؟ مگه قدیما شکلات بود ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج