۵۵۵۷۱۶
۲۱ نظر
۵۰۱۵
۲۱ نظر
۵۰۱۵
پ

وضعیت نامناسب «پردیس افکاری» در ترکیه

بازیگری که با رویای اقامت و کار و با وعده‌های رنگارنگ کریمیان، مدیرعامل کشته شده شبکه جم تی وی راهی این شبکه شده بود، این روزها در حال تحمل شرایط اسف‌بار اقامت در ترکیه از طریق سازمان ملل است.

خبرگزاری فارس: بازیگری که با رویای اقامت و کار و با وعده‌های رنگارنگ کریمیان، مدیرعامل کشته شده شبکه جم تی وی راهی این شبکه شده بود، این روزها در حال تحمل شرایط اسف‌بار اقامت در ترکیه از طریق سازمان ملل است.

درست یکسال پیش بود که خبر رفتنش در کنار خبر رفتن چند همکار دیگرش به ترکیه منتشر شد؛ خبری که در آن روزهای اوج پیوستن بازیگران ایرانی به یک شبکه فارسی زبان، چندان عجیب نبود.

جم تی وی با مدیریت سعید کریمیان آن روزها آرزوی برخی از بازیگران زن و مرد کم کار ایرانی بود که می خواستند با پیوستن به یک شبکه به ظاهر پربیننده، هم درآمد مناسبی کسب کنند و هم بیشتر دیده شوند.

اما همه آنها بعد از چندماه به یک نقطه مشترک می رسیدند؛ «تحقیر...» این تنها چیزی بود که بعد از چندماه بازی در سریال های دست چندم شبکه جم تی وی نصیبشان می شد؛ رویای درآمد میلیونی، بازیگری حرفه ای، رفتن به آمریکا و خیلی وعده های دیگر جای خود را به عدم ثبت قرار داد، جای خواب نامناسب و گاها گروهی و چیزهایی از این قبیل می داد.

طی چندماه گذشته برخی بازیگرانی که سراسیمه خود را جم تی وی رسانده بودند، سودای بازگشت سردادند و حتی برخی از آنان راهی ایران شدند؛ اما تعدادی از همین بازیگران که عمدتا از بازیگران زن هستند، تقریبا نه راه پس دارند و نه راه پیش.

یکی از این بازیگران پردیس افکاری است؛ بازیگر 51 ساله ای که حضورش در نقش های مکمل زن در بسیاری از سریال ها و فیلم های سینمایی دیده شده است؛ ولی تیرماه سال قبل ناگهان خبر پیوستن او به شبکه جم تی وی به همراه عکس های بی حجابش، منتشر شد.
وضعیت نامناسب «پردیس افکاری» در ترکیه

وضعیت زندگی این بازیگر شاید نمودی از وضعیت دیگر بازیگران پیوسته به شبکه جم تی وی باشد؛ وضعیتی که محصول بی تدبیری و اعتماد به مدیر کشته شده شبکه جم یعنی سعید کریمیان است.

حضور بازیگران در این شبکه کاملا بر اساس وعده های رنگی شکل گرفته است؛ وعده اقامت در ترکیه و درآمد میلیونی، اما این وعده های خیلی زود برای امثال افکاری و همسرش رنگ باخت.

بر اساس اخبار رسیده، بعد از حضور افکاری و همسرش در ترکیه، بر خلاف وعده داده شده از سوی کریمیان برای گرفتن اقامت این کشور، هیچ گونه اقدامی برای گرفتن اقامت آنان انجام نشده است.

ظاهرا سعید کریمیان همین معامله را با دیگر بازیگران فراخوانده شده به شبکه اش هم انجام داده و به جای معرفی آنها به اداره اقامت ترکیه، آنها از ماموران این اداره، با روش هایی پنهان کرده است.

افکاری و همسرش نیز که فقط یکی از قربانیان وعده های کریمیان هستند، به همین سرنوشت دچار شدند و برای گرفتن اقامت مجبور شدند تن به شرایط سخت و طاقت فرسای کمیسریای سازمان ملل در ترکیه بدهند.

این در حالی است که شرایط گرفتن اقامت از طریق سازمان ملل آنقدر سخت است که برخی عطای آنرا به لقایش می بخشند.

بر اساس قانون سازمان ملل و کشور ترکیه، حداقل زمان گرفتن اقامت در ترکیه از سوی سازمان ملل حداقل یک سال و حتی تا دو سال ممکن است ادامه پیدا کند و فرد درخواست کننده نیز در این مدت با شرایطی مانند امکان توقیف توسط پلیس مهاجرت ترکیه و کمبود منابع مالی روبرو خواهد شد.
وضعیت نامناسب «پردیس افکاری» در ترکیه

همچنین بعد از اخذ مجوز اقامت، این دولت ترکیه است که تعیین می کند فرد مورد نظر در کدام شهر ترکیه اقامت داشته باشد و برای رفتن به شهر دیگر، حتما باید از پلیس این کشور مجوز های لازم اخذ شود؛ البته ممکن است دولت ترکیه به دلایل مختلف از جمله مبارزه با تروریسم هیچگاه با این درخواست موافقت نکند و در واقع فرد حتی پس از اخذ مجوز اقامت نیز حس زندانی بودن را در شهر محل اقامت خود خواهد داشت.

نکته دردناک تر اینکه افرادی که مجوز اقامت کمیسریای سازمان ملل را دریافت می کنند، باید در هفته از یک تا سه بار خود را به مقر پلیس محل اقامت خود معرفی کنند و اگر این اقدام در طول یک هفته انجام نشود، پلیس می تواند ضمن دستگیری فرد، وی را به کشور مبدا عودت دهد.

پردیس افکاری و همسرش ظاهرا بعد از مدت ها موفق به اخذ اقامت در ترکیه از کانال سازمان ملل شده اند، اما شرایط سخت و طاقت فرسای کار در شبکه جم و همچنین شرایط اقامت شدیدا باعث آزار آنها شده است؛ وضعیتی که بسیاری از بازیگران پیوسته به شبکه جم، در آشکار و نهان به آن گرفتار شده و حتی علنا درباره اش صحبت کرده اند.

حال باید دید آیا این بازیگر زن و دیگر چهره هایی که با وعده های مدیرعامل کشته شده جم تی وی به این شبکه پیوسته اند، برای آینده خود چه تصمیمی خواهند گرفت؛ آیا راه بازگشت به وطن و هزینه قبول کرده و یا شرایط تلخ حضور ماندن در غربت را تحمل خواهند کرد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      باید دید کی مجبورشون کرد که برن. مسلما وقتی یک جامعه را بخواهیم بگوییم به میل ما و به روشی که ما میگیم زندگی کنین، از هر سوراخیش یک عده در میرن.

    • بدون نام

      نکته دردناک تر اینکه افرادی که مجوز اقامت کمیسریای سازمان ...
      نکته دردناک تر اینکه راه بازگشتی برای کشور خودشون ندارن.

    • بدون نام

      خو بیان ایران مگه مجبورن اونجا بمونن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکم فکر کن جوابتو می گیری خودت

    • توتو

      جالبه ایرانی رو تو کشور خودش راه نمیدن

    • بدون نام

      حالا باید بری از خودشون بپرسی که کدوم حقیقته. اینا رو نویسنده از روی حدس و گمانش گفته.

    • مصطفی

      کم از این تیترهای منفی بزنین ...دوره احساسی کردن مردم با این گونه صحبت ها گذشته...ایشالا ایشون مشکلی اگه داره حل شه...فقط دوست دارین یه نفر بخوره زمین

    • فرناز

      من نمیگم حرفاتون دروغه .. ولی این گزارش اصلا ارزش ژورنالیستی نداره..یکسری حدس و گمان بدون مدرک و شاهد..متاسفم برای این رویه

    • صوری

      من نمیدونم چرا این حرفا رو میزنن. ترکیه نیازی به اقامت نداری(البته من راجع به کار کردنش نمیدونم). وقتی وارد خاک ترکیه میشی٬برات ویزای سه ماهه صادر میشه. هر وقت تموم شد میتونی بری تمدیدش کنی. دیگه این حرفا رو نمیدونم فارس از کجاش در میاره. کلا میخوان بگی هر کی در خدمت ما نباشه٬بدبخته این دنیا رو که داره هیچ٬اون دنیام ته جهنم براش جا رزرو کردن.

    • شقایق

      بازیگری تو ایران ارزشی نداره همشون بیکارن ومشکل مالی دارن البته
      چند نفر استثنا هستن
      نیوشا ضیغمی
      الناز شاکر دوست
      مهناز افشار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خاطر بازی ها و فیلم های داغون خودشونه

      • بدون نام

        کی میگه بیکارن بیکار من و توییم

    • بابک اردبیلی

      واقعا حیف ترکیه است که ایرانیا برن اونجا.
      همون بهتر برگرده به ایران.
      ترکیه جای همچین کسایی نیست....

      پاسخ ها

      • فاطمه

        من دلم میگیره میبینم یکی یکی میرن بخدا هیجا مثه خونه خود ادم نمیشه چه لزومی داره خودشونو درگیر کنن راهی برن که معلوم نیست تهش به کجاست ماجراشون مثه راه صدساله رو تو یه شب رفتنه نیجه عمل اینا مثه یه بقچه بسته میمونه که توش معلوم نیست و تو همش استرس داری که چه میشود؟قربون کشورم برم با همه مشکلاتش من راحتم.

    • بابک اردبیلی

      حیف ترکیست که ایرانیا برن اونجا
      جای همچین افرادی ترکیه نیست
      همون بهتر برگرده ایران

    • بدون نام

      بابک اردبیلی حیف ایران که تو توش نفس میکشی.
      میدونی اختلال شخصیت ضد اجتماع چیه میدونی کسایی که میخوان جلب توجه کنن چه اختلالی دارن.

    • بدون نام

      خوب اینجا هم وضعیتشون مناسب نیست که میرن
      حداقل اونجا برای سیاه نمایی هم که شده ، هی خبرشون رو میدین بیرون
      ولی اینجا از گرسنگی هم بمیرن ، خبری ازشون نمیذارین

    • جواد

      حتما برمیگرده
      تازه رفته بهشت
      مگه دیوونست

    • جواد

      حتما برمیگرده
      تازه رفته بهشت
      مگه دیوونست

    • بدون نام

      وضعشون بدتر از اینجا نیست که

    • بدون نام

      توکل بر خدا خدا خودش میدونه ما از کجا بدونیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج