۵۵۵۷۲۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

وقتی کارآفرینی، شغل رویاییِ شما نیست...

خیلی پیش می‌آید که فردی وارد کسب و کار خود می‌شود و در اول کار انرژی و اشتیاق دارد. چند ماه یا حتی چند سال به دنبال رویاهایش می‌رود و هزینه می‌کند، اما سپس متوجه می‌شود که کارآفرینی شغل رویایی او نبوده است.

وب‌سایت شنبه: خیلی پیش می‌آید که فردی وارد کسب و کار خود می‌شود و در اول کار انرژی و اشتیاق دارد. چند ماه یا حتی چند سال به دنبال رویاهایش می‌رود و هزینه می‌کند، اما سپس متوجه می‌شود که کارآفرینی شغل رویایی او نبوده است. اگر این برای شما نیز پیش آمده است، در این شرایط باید چه کار کنید؟
وقتی کارآفرینی، شغل رویاییِ شما نیست...

مرحله ۱. تجزیه و تحلیل.

ابتدا، شرایط را تجزیه و تحلیل کنید. کارآفرینان به سرعت فکر و حرکت می‌کنند، بنابراین احتمال دارد که شما از خودتان جلوتر پیش رفته باشید. آیا واقعاً در کل از کارآفرینی ناراضی هستید، یا آیا یک دوره استرس موقت را پشت سر می‌گذارید؟ آیا این نتیجۀ تجربه ناب است یا آیا شما قبل از شروع کار انتظارات بیش از حدی داشته اید؟

شما باید علل اصلی این احساس را تحلیل کنید. کارآفرینی مسئولیت‌های زیادی در بر دارد بنابراین نمی‌توان آن را یکدفعه حذف کرد. آیا یک مسئولیت یا یک ویژگی کارآفرینی شما را آزار می‌دهد؟ آیا می‌توانید خود را به عنوان یک کارآفرین با یک شرکت دیگر خوشحال تصویر کنید؟ به عنوان یک کارمند شرکت دیگر چطور؟

وقتی این پرسش‌ها را پاسخ دهید، می‌توانید گزینه‌های خود را در نظر بگیرید.

مرحله ۲. تحول.

شما این قدرت را دارید که این شرکت و جایگاه خود را هر طور که می‌خواهید متحول کنید. با اینکه تغییر برایتان دشوار است اما اگر این تغییر محیط بهتری را برایتان ایجاد کند، ارزش ریسک کردن را خواهد داشت.

مرحله ۳. انطباق.

بعد از اینکه تا حد امکان تغییر ایجاد کردید، ممکن است هنوز از جایگاه خود به عنوان یک کارآفرین ناراضی باشید. اگر اینگونه است، می‌توانید راهبردهای جدیدی را برای کنار آمدن با استرس و نارضایتی خود آزمایش کنید. باید مراقب جسم و ذهن خود باشید.

مرحله ۴. یک نقش جدید را امتحان کنید.

اگر هنوز راضی نیستید، اما می‌خواهید این شرکت را حفظ کنید، بهتر است یک نقش جدید را امتحان کنید مانند:

شریک: می‌توانید یک فرد دیگر را برای کمک به مدیریت مسئولیت‌ها انتخاب کنید و مالکیت شرکت را با او تقسیم کنید.

مشاور: می‌توانید نقش مشاور داشته باشید و به فردی که جانشین شما می‌شود، در خصوص بازاریابی یا برنامه‌ریزی مشاوره ارائه دهید.

کارگر: اگر می‌خواهید در یک حوزه جدید کار کنید، سعی کنید ابتدا در شرکت خود کارگر باشید. در این صورت نیز احترام شما حفظ می‌شود و فقط مسئولیت‌ها و فشار کمتری را تجربه می‌کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج