۵۵۵۷۷۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ناگفته‌های نویسندگان مشهور درباره «جین آستین»

«مارگارت اتوود»، «کازو ایشی‌گورو» و «تریسی شوالیه» ناگفته‌های خود را درباره اولین تجربه‌ها از خوانش رمان‌های «جین آستین» برملا کردند.

خبرگزاری ایسنا: «مارگارت اتوود»، «کازو ایشی‌گورو» و «تریسی شوالیه» ناگفته‌های خود را درباره اولین تجربه‌ها از خوانش رمان‌های «جین آستین» برملا کردند.

«گاردین» نوشت: نویسندگان سرشناسی چون «مارگارت اتوود»، «کازو ایشی‌گورو» و «تریسی شوالیه» به منظور کمک به بودجه انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان، دست‌نوشته‌های دیده‌نشده خود درباره رمان‌های «جین آستین» ـ رمان‌نویس کلاسیک انگلیسی ـ را در یک حراجی عرضه می‌کنند.

«اتوود» که سال ۲۰۰۰ با رمان «آدمکش کور» جایزه «من بوکر» را به خود اختصاص داد، درباره «غرور و تعصب» شاهکار ادبی «آستین» نوشته است: رمان «غرور و تعصب» برای من که دختر ۱۲ ساله بودم، نمونه بدی بود. «الیزابت» شخصیت مناسبی به عنوان قهرمان زن نبود، اما بعدها نه تنها برایم دوست‌داشتنی شد، بلکه به نظرم شخصیتی عمیق آمد و به شدت عاشقش شدم ... من به ویژه صحنه‌ای را دوست داشتم که در آن الیزابت بنت، لیدی دو برگ را سر جایش می‌نشاند. آرزو داشتم چنین کاری را با معلم ورزش‌مان انجام دهم، اما موقعیتش هیچ وقت پیش نیامد.
ناگفته‌های نویسندگان مشهور درباره «جین آستین»
مارگارت اتوود

«کازو ایشی‌گورو» نویسنده رمان ماندگار «بازمانده روز» به صحنه‌ای از کتاب «منسفیلد پارک» اشاره می‌کند که در آن «فانی پرایس» از کوره درمی‌رود: من چیزهای زیادی درباره جزییات، کم‌بینی، تکنیک و ... از این رمان‌نویس حرفه‌ای یاد گرفتم. مساله تکان‌دهنده این است که اوایل قرن نوزدهم، پیش از این که راه‌آهن کشور را متحول کند، خیلی پیش از تلگراف، این صحنه دنیایی را فرامی‌خواند که خیلی به فضای رمان نزدیک و مرتبط است.

ناگفته‌های نویسندگان مشهور درباره «جین آستین»
کازو ایشی‌گورو

«تریسی شوالیه» نویسنده رمان معروف «دختری با گوشواره مروارید» در متنی که درباره کارهای «آستین» نوشته است، توضیح می‌دهد که آشنایی «آستین» با یک کابینت‌ساز چطور زمینه نگارش «مخلوقات عالی» را در سال ۲۰۰۹ فراهم کرد. او سپس می‌نویسد: «کلیسای نورتنگر» جین آستین به شدت بر رمان «تاوان» من تاثیر گذاشت.

علاوه بر این یادداشت‌ها، چندین مطلب دیگر از جمله داستان کوتاهی از «هیلاری منتل»، طراحی‌هایی از «سارا واترز»، «کوئنتین بلیک»، ‍«پوزی سیموندز» و «گریسون پری»، فیلمنامه «غرور و تعصب» با حاشیه‌نویسی‌های «دبورا ماگوچ» و ... در این حراجی به نفع یک موسسه ادبی به فروش گذاشته می‌شوند.

ناگفته‌های نویسندگان مشهور درباره «جین آستین»
نمایی از سریال اقتباسی «غرور و تعصب»

«جین آستین» نویسنده‌ انگلیسی است که روز شانزدهم دسامبر سال ۱۷۷۵ به ‌دنیا آمد. آثار او ادبیات غرب را بسیار مورد تأثیر قرار داده ‌است. شناخت «آستین» از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرد. او از سال ۱۸۱۱ تا ۱۸۱۶، با نگارش چهار رمان ‌«عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، ‌«منسفیلد پارک» و «اما» اعتبار یک نویسنده‌ شناخته‌شده را به ‌دست آورد.

«جین آستین» که هیچ‌گاه ازدواج نکرد، دو رمان دیگر به نام‌های «کلیسای نورث‌انگر» و «ترغیب» نیز نوشت که هر دو در سال ۱۸۱۸ پس از مرگش به چاپ رسیدند. او کار نگارش اثری دیگر با عنوان «سندیشن» را نیز آغاز کرد،‌ اما عمرش به اتمام آن کفاف نداد.

کتاب‌های او در زمان زندگی‌اش شهرت مختصری نصیبش کرد، ‌اما با انتشار «خاطرات جین آستین»، ‌کتاب خواهرزاده‌ «جین» درباره‌ او در سال ۱۸۶۹، این نویسنده‌ بزرگ به مخاطبان بیشتری معرفی شد و تا دهه‌ ۱۹۴۰ در جوامع دانشگاهی و ادبی به ‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان کشورش شناخته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج