جاباما
۵۵۶۲۸۰
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

درخواست ظریف از اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مساله هسته‌ای ما درگیر یک بازی باخت - باخت با آمریکا بودیم تا این‌که با مشارکت فعال اروپا توانستیم مشکل را باز تعریف کنیم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مساله هسته‌ای ما درگیر یک بازی باخت - باخت با آمریکا بودیم تا این‌که با مشارکت فعال اروپا توانستیم مشکل را باز تعریف کنیم.
محمدجواد ظریف که برای شرکت در نشست شورای اروپائی روابط خارجی به آلمان سفر کرد و ظهر امروز وارد برلین شد، طی سخنانی در نشست سالانه شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) با تاکید بر این‌که «امنیت قابل خریداری نیست» در بخشی از سخنانش اظهار داشت: نیازمند یک مجمع امنیتی منطقه‌ای در خلیج فارس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا از قابلیت‌ها و ارزش‌های لازم برای کمک به مناقشه‌های منطقه خلیج فارس برخوردار است. اتحادیه اروپا نمی‌تواند به بهای شکست دیگران به فکر پیروزی باشد و این مساله ای است که ایران بخوبی از آن آگاه است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «در مساله هسته‌ای ما درگیر یک بازی باخت - باخت با آمریکا بودیم تا این‌که با مشارکت فعال اروپا توانستیم مشکل را باز تعریف کنیم» در بخش دیگری از سخنانش گفت: توافق هسته‌ای ایران به این علت موفق شد که برای همه یک پیروزی بود و ما باید اهمیت طرز تفکر مبنی بر حاصل جمع مثبت را به یاد داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: امیدواری شخصی یکی از اجزای مهم ثبات اجتماعی و بین المللی است و ناامیدی منجر به نفرت می‌شود.

وی ادامه داد: گفتمان نفرت و حذف در منطقه ما می تواند به سراسر جهان صادر شود و فجایعی فراتر از تصورات شما ایجاد کند. این منطقه گرفتار مشکلات ساختاری؛ عدم تقارن در اندازه، ثروت و جمعیت است و عدم توانایی کشورهای منطقه در پرداختن به نیاز مردم برای مشارکت در زندگی ملی منجر به واکنش های خشونت آمیز جوانان می شود.

وی تاکید کرد: قراردادهای تسلیحاتی به معنای مشارکت نیست.

ظریف همچنین با رد گفتمان ترویج شده از سوی عربستان سعودی مبنی بر مقصر جلوه دادن دیگران، گفت: این نوع برخورد شبیه گفتمان داعش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدمهدی

      درود بر ظریف
      " گفتمان نفرت و حذف در منطقه ما می تواند به سراسر جهان صادر شود و فجایعی فراتر از تصورات شما ایجاد کند."

    • بدون نام

      دست از تکبر بردارید..اصل مطلب دم اروپا گرم که تا حالا هوای ایران رو داشته..اروپا بهترین گزینه سرمایه گذاری ایران میباشد که حامی جمع کنه

    • محمد

      آقای ظریف از خودتان نگویید ما پیروز شدیم اگر واقعا برد نصیب شما شد به مقام معظم رهبری بگویید ویا به مجلس بگویید اعلام کنند تا ما قبول کنیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج