جاباما
۵۵۶۸۵
۱۷ نظر
۵۰۲۲
۱۷ نظر
۵۰۲۲
پ

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

بدون شک میوه ها مواد غذایی لازم برای بدن را تأمین می کنند و همه ما حتماً باید میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. ولی بعضی میوه ها برای بسیاری از مردم دنیا ناشناخته مانده اند.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید




برترین ها: بدون شک میوه ها مواد غذایی لازم برای بدن را تأمین می کنند و همه ما حتماً باید میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. ولی بعضی میوه ها برای بسیاری از مردم دنیا ناشناخته مانده اند. در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

1. میوه بائوباب ( Baobab Fruit )

این میوه شبیه نارگیل است و دوبرابر شیر کلسیم دارد و آنتی اکسیدان و پتاسیم فراوانی داشته و 6 برابر پرتقال ویتامین ث دارد. بخاطر پوست سخت آنها، میوه کامل آنها به فروش نمی رسد، بلکه به شکل اسموتی و ... فروخته می شود.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

2. میوه نان ( Breadfruit )

این میوه معمولاً در جنوب شرقی آسیا و در جزایر اقیانوس آرام دیده شده است. این میوه را می توان پخت یا با میوه ها دیگر ترکیب کرد و خورد. می شود آن را با شیر نارگیل، کره، گوشت پخته و میوه های دیگر مخلوط کرد. میوه نان دارای کربوهیدرات است و از 70 درصد آب درست شده است. همچنین منبع خوبی از ویتامین ث و تیامین و پتاسیم است.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

3. چری مویا ( Cherimoya )

چری مویا اولین بار در سال 1871 در کالیفرنیا و هاوایی معرفی شد و سپس به ایتالیا و پرتقال برده شد. طعم چری مویا به نوع آن بستگی دارد. بعضی از انواع چری مویا طعمی شبیه به آناناس دارند و بعضی از آنها شیرینی گلابی یا سیب را دارند. وقتی پوست آن قهوه ای شد دیگر نباید آن را خورد. چری مویا 15 درصد شکر و ویتامین ث دارد. دانه های چری مویا را هرگز نباید خرد یا له کرد زیرا سمی است و اگر در بدن هضم شود بدن را فلج می کند.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

4. مونسترا دلیسیوسا ( Monstera deliciosa )

گوشت این میوه شبیه آناناس است. پوست فلس مانند آن را باید کند. البته یک سال طول می کشد این میوه برسد و آماده خوردن شود. اگر نرسیده باشد می تواند برای بدن سمی باشد. این میوه بومی جنگل های بارانی آمریکای مرکزی است و شبیه ذرت است. مزه آن شبیه ترکیبی از موز و آناناس است و پر از ویتامین ث است. انرژی و نیرویی که می دهد بسیار فوری است.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

5. کوپواکو ( Cupuacu )

این میوه اغلب در آبگیر آمازون یافت می شود. گوشت این میوه در آبنبات و دسر استفاده می شود زیرا طعم آناناس و شکلات می دهد و بوی خوبی دارد. این میوه شیرین است و دارای ویتامین های ب1، ب2، ب3 و اسید چرب، آمینو اسید، 9 آنتی اکسیدان، کلسیم، سلنیوم، ویتامین آ و ث است.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

6. پپینو ( Pepino )

این میوه شبیه چیزی بین گلابی و هندوانه است. شیرین است ولی اغلب با گوجه فرنگی و بادنجان مقایسه می شود. پپینو بومی آفریقای جنوبی است و به نیوزیلند و ترکیه صادر می شود. پپینو برای افرادی که دیابت، بیماری قلبی، سکته و فشار خون بالا دارند مفید است. مصرف دائم این میوه بنیه بدن را افزایش می دهد.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

7. آکه ( Ackee )

این میوه پر از اسیدهای چرب مانند اسید استئاریک، پالمیتیک و اسید لینولئیک و روغن های امگا 6 است. همچنین جایگزین خوبی برای روغن های امگا 6 در ماهی است. این میوه اسیدهای اشباع شده یا کلسترول ندارد و پروتئین زیادی دارد و پر از انرژی است. آکه برای بدن کربوهیدرات، ویتامین ب، ویتامین ث و روی، پتاسیم، کلسیم و فیبر فراهم می کند.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

8. فیسالیس ( Physalis )

این میوه بخشی از خانواده تاجریزی ها است و غلافی فانوسی شکل دارد. بخاطر اسیدیته ملایمی که دارد آن را به گوجه فرنگی ربط می دهند. می توان آن را خام خورد یا در دسر، سالاد، سس، مربا، ژله یا به صورت خشک مصرف کرد.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

9. لنگست ( Langsat )

این میوه کروی شکل اغلب در جنوب شرق آسیا، بوتان و هندوستان یافت می شود و حالا به سواحل هاوایی هم رسیده است. میوه نرسیده آن ترش است و وقتی می رسد شیرین می شود و مزه ای شبیه به گریپفروت ترش و شیرین دارد. این میوه عجیب دارای پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، کلسیم، ویتامین آ، تیامین، ریبوفلاوین و اسید اسکوربیک است.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

10. نونی ( Noni )

زمانی بود که در بازار همه به دنبال نونی بودند زیرا مزایای زیادی برای سلامت بدن داشت. کشورهایی همچون ایالات متحده، استرالیا، فیلیپین و کشورهای دیگر جنوب شرقی آسیا تقاضای زیادی برای نونی داشتند. این میوه غنی از فیبر، ویتامین آ، آهن و کلسیم است و در وعده های غذایی بسیاری از اهالی جزایر اقیانوس آرام قرار دارد. می توان آن را در سوپ خورد، یا به صورت خام با نمک خورد. حتی می توان آب آن را گرفت یا در طب گیاهی مورد استفاده قرار داد.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

11. لوکوما ( Lucuma )

می گویند میوه لوکوما سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان های زیادی برای بدن فراهم می کند. بعضی ها هم پودر آن را برای پختن کیک، بستنی و اسموتی استفاده می کنند. این میوه خواصی عالی دارد و می تواند جانشینی برای مواد شیمیایی باشد. فیبر، ویتامین های ب1، ب2 و ب3 در این میوه فراوان است و برای افرادی که دیابت دارند مفید است.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

12. گلابی کاکتوسی یا تیغ دار ( Cactus or Prickly Pear )

این مویه گونه ای از کاکتوس است و بافت شیرینی دارد. مزه هندوانه می دهد و چند عدد دانه سیاه سخت دارد. برای بدن مفید است زیرا فیبر، ویتامین ث و پتاسیم دارد. وقتی خوب رسید می توان آن را تا یک هفته در یخچال نگهداری کرد.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

13. تاماریلو ( Tamarillo )

تاماریلو منبع خوبی از ویتامین ث است و می توان میوه خام آن را در سالاد استفاده کرد. میوه آن شبیه تخم مرغ است و 4 تا 10 سانتیمتر طول دارد. رنگ آن از زرد و بنفش تا قرمز و بنفش متغیر است. بعضی از آنها راه های بلندی رویشان دارند. میوه های قرمز ترش تر هستند و میوه های زرد و نارنجی شیرین تر هستند. ویتامین و آهن این میوه بالاست و هر عدد از آن حدود 40 کالری انرژی دارد.

میوه هایی که احتمالاً تابحال نخورده اید

14. فیجوا ( Feijoa )

این میوه بیضی شکل پوست سبز نازکی دارد و گوشت آن نرم است و منبع خوبی از ویتامین ث است. همچنین مقادیر کمی از ویتامین ب در آن وجود دارد و وقتی پخته شود خیلی خوشمزه می شود. این میوه بوی خوبی دارد و می توان چند روز آن را در دمای اتاق نگه داشت. فقط وقتی رسید می توان آن را خورد زیرا در حالت نرسیده طعم تلخی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • behnamarmy

      ''این میوه شبیه چیزی بین گلابی و هندوانه است. شیرین است ولی اغلب با گوجه فرنگی و بادنجان مقایسه می شود.'' این چهار تا چه ربطی به هم داشت؟!!

    • احسان پ

      چه میوه های جالبی . مطلب جالبی بود

    • الهه

      این مویه گونه ای از کاکتوس است!!!!!!! لطفا اصلاح کنین

    • بدون نام

      من گلابی کاکتوسی رو خوردم
      خیلی خیلی خیلی خوشمزس

    • مریم سراوانی

      منم همشونو تو خارجه نوش جانتان کردم خیلی خوشمزه هستن

      پاسخ ها

      • dalton

        @};- عاشقتم

      • پری

        اگه Ackee رو کال میخوردی ما از نظرتت راحت می شدیم:))))))))))))))

      • بی تو

        مبارکت باشه دالتون جان به پای هم پیر شوید

    • بدون نام

      یسالیس (Physalis) و میوه کاکتوس تو ایران هم هست. یه سر به بازار تجریش بزنید پیدا می کنین

      پاسخ ها

      • eli

        و طعمش؟؟؟

    • علی ق

      اون میوه آخریه رو من 5-6 سال پیش خوردم میوه فروشه میگفت اسمش فوجیه!البته خیلی بدمزه بود مزه پماد سالیسیلات میداد!!!

    • افشین

      دو تای اولی خیلی نوستالژیک بودن.اولی «میوه بائو باب»کابوس شازده کوچولو بود که نکنه خیلی رشد کنه و ستارش رو منفجرکنه.دومی«میوه درخت نان»هم که خوراک هر روز فلون بود تو خانواده دکتر ارنست.

      پاسخ ها

      • استار

        نه باباووووووووووووووووو؟

    • استار

      جل الخالق!

    • سایه

      منم میوه کاکتوس خوردم خوشمزه بود(البته با اعمال شاقه چون روش پره خار ریز بود)،ولی دلم داره برای بقیه میوه ها ضعف میرهههههههه ... چقد خوشکلن ...دورو بر ما که گیر نمیاد :(

    • صبا

      منم توباغچمون کلی کاکتوس پرورش دادم اتفاقاچندروزپیش همه میوهاشو ب بدبختی برداشت کردم تاطبق گفته ی دوستان مربا یاترشی درست کنم!ولی اصلا به این خوشمزگی که شما تعریف میکنید نبودااااااااا

    • بدون نام

      چه میوه هایی.دلم ضعف رفت براشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج