جاباما
۵۵۷۱۴۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

پیگیری بازگرداندن الواح هخامنشی از آمریکا

معاون حقوقی، مجلس و استان‌ها گفت: اموال تاریخی و فرهنگی از اجرای احکام مربوط به توقیف اموال مستثنی هستند و تلاش سازمان میراث‌فرهنگی و معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری برای بازگرداندن اشیاء تاریخی کشورمان از آمریکا با جدیت ادامه دارد.

خبرگزاری ایسنا: معاون حقوقی، مجلس و استان‌ها گفت: اموال تاریخی و فرهنگی از اجرای احکام مربوط به توقیف اموال مستثنی هستند و تلاش سازمان میراث‌فرهنگی و معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری برای بازگرداندن اشیاء تاریخی کشورمان از آمریکا با جدیت ادامه دارد.

به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری؛ میرهادی قره‌سید رومیانی در واکنش به خبر برگزاری جلسه بررسی مصادره اشیای تاریخی در دادگاه دیوان عالی آمریکا گفت: ما دو پرونده حقوقی در آمریکا داشتیم، یکی از این پرونده‌ها که با تدبیر حقوقدانان کشور و در دولت تدبیر و امید به ثمر نشست مربوط به اشیای چُغامیش بود که خوشبختانه به کشورمان بازگردانده شد.

او با بیان این‌که پرونده مربوط به پرداخت خسارت‌های دادرسی و حق‌الوکاله پرونده اشیای چغامیش هم از طرف ایران تنظیم و به دادگاه لاهه ارجاع داده شده، بیان کرد: پرونده مهمی که از اولویت‌های سازمان میراث‌فرهنگی است، مربوط به الواح هخامنشی است که حدود ۶۰ سال پیش برای بررسی و مطالعه به‌صورت امانی به موسسه شرق‌شناسی شیکاگو ارسال شده است.

وی با اشاره به تجربیات خود در پرونده‌های بین‌المللی گفت: در دادگاه بدوی این پرونده اعلام شد که براساس قوانین داخلی آمریکا، اموال فرهنگی و تاریخی یک کشور از سایر اموال مستثناست و اجرای حکم توقیف شامل این اموال نمی‌شود، هرچند شاکیان پرونده به این حکم اعتراض کردند اما دادگاه بعدی هم این حکم را پذیرفت و در دو مرحله، حکم دادگاه به‌نفع جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

معاون حقوقی، مجلس و استان‌ها سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه مدعیان این پرونده، دوباره به رأی صادره اعتراض کرده‌اند، ادامه داد: سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و هم دولت آمریکا بر این موضوع که اموال تاریخی و فرهنگی از اجرای حکم توقیف اموال مستثناست، صحه گذاشته‌اند.

قره‌سید رومیانی در ادامه با تاکید بر این‌که اموال فرهنگی و تاریخی مصونیت قضایی و اجرایی از لحاظ اجرای احکام دارند، افزود: پرونده مربوط به الواح هخامنشی با جدیت از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری در حال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی درست و تلاش صبورانه، شاهد بازگشت این اشیای تاریخی به کشور باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      همونجا باشه بهتره...حالا یاد هخامنشی افتادین؟

    • بدون نام

      ممکنه خواهش کنم درخبربعدی تصاویری ازاین لوح های هخامنشی که درامریکاست چاپ کنید . باسپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج