۵۵۷۲۳۲
۳۹ نظر
۵۰۰۵
۳۹ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقاد شدید از استندآپ کمدی‌های «خندوانه»

روزنامه جوان نوشت: قسمتی از برنامه «خندوانه» که از تلویزیون پخش شد با اعتراض‌های زیادی از سوی مخاطبان تلویزیون روبه‌رو شد.

روزنامه جوان نوشت: قسمتی از برنامه «خندوانه» که از تلویزیون پخش شد با اعتراض‌های زیادی از سوی مخاطبان تلویزیون روبه‌رو شد.

به کارگيری الفاظ نامناسب، توهين‌آميز و دستاويز قرار دادن هر چيزی حتي محتويات توالت برای خنداندن باعث شد کاربران شبکه‌هاي اجتماعی نسبت به اين برنامه واکنش نشان دهند.

تلاش روزنامه جوان برای پاسخگويی مدير شبکه نسيم درباره محتوای نامناسب برنامه خندوانه با پاسخگو نبودن وی همراه بود. در عوض يکي از افراد مطلع، اطلاعاتی را درباره اين برنامه در اختيار ما قرار داد. از جمله اين‌که شنيده شده حامی اصلي پخش برنامه «خندوانه» خود شخص رئيس رسانه ملی است و همين موضوع حاشيه امنی را براي اين برنامه به وجود آورده است و با وجود مميزی‌هاي زياد هنوز هم «خندوانه» به خاطر اسپانسري که دارد از شبکه نسيم پخش می‌شود، اما هيچ‌کس زمان پايان پخش آن را به خوبی نمی‌داند!
انتقاد شدید از استندآپ کمدی‌های «خندوانه»

خنداننده‌شو و توهين به بازيکن تيم ملی

مسابقه استندآپ کمدی برنامه «خندوانه» اين شب‌ها وارد مرحله دوم اجرا شده است. سه‌شنبه شب چند اجراکننده به روي استيج خندوانه رفتند و اجرای برنامه کردند. دو نفر از چهره‌های حاضر در اين بخش پيش از اين نام‌های امپراتور کوزکو و شيخ حسين در فضاي شبکه‌های مجازی مانند اينستاگرام فعاليت داشته‌اند و استندآپ‌های‌شان را منتشر می‌کردند که اغلب موارد دارای کلمات رکيک و نامناسب براي رده سنی غيربزرگسال بود. حالا اين دو نفر با نام‌های اصلي‌شان يعني سيده‌زينب موسوی و حسين شاهرخ‌نيا در برنامه حاضرند. در اجرای سه‌شنبه، موسوی درباره نامگذاری گفت و به نام‌های مشهوری که با هم می‌آيند، اشاره کرد و مصداق آن را نام شيث و نصرتی گفت که يادآور اتفاق غيراخلاقی در زمين فوتبال است.

وي در بخش انتهايی به نام‌هايي که برگرفته از شغل افراد است، اشاره كرد: «شما يک نفر را ببينيد فاميلي‌اش آهنگر باشد، يعني پدربزرگش آهنگر بوده يا اگر کسي را ببينيد که فاميلي‌اش قناد است يعنی پدربزرگش قناد بوده، فقط من نمي‌دانم پدربزرگ سوشا مکانی چه کاره بوده؟» رامبد جوان هم که به عنوان داور خنداننده‌شو حضور داشت، گفت هيچ مشکلي با اين اجرا ندارد! توجه كنيد كه اين ادبيات از تلويزيون جمهوری اسلامی در حال پخش بوده نه خدايی نكرده شبكه‌های ماهواره‌اي!

جالب اينجاست كه شقايق دهقان، داور و مربی زينب موسوی هم گفت که بسياری از بخش‌ها برای اينکه به کسی بر نخورد حذف شده است!

يکی ديگر از استندآپ‌هايی که در ششم تير برگزار شد، اجرای بهزاد قديانلو بود که در آن از زبان يک گوسفند به اجراي برنامه پرداخت و اداي برخی از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوری را درآورد و بعد از سؤال کردن از حضار يکی گفت اينو چی می‌گی؟! در اينجا به وضوح به يكی از كانديداهای رياست جمهوری توهين شد و همه هم خنديدند!

فرهان معين هم ديگر شرکت‌کننده‌ای بود که درباره قطعی آب صحبت کرد و در آن خواست که اگر آب قطع بود مردم توالت نرن و تکرار کرد که با گوشی موبايل توالت نرين، آقا نرين!

متأسفانه الفاظی از اين دست در اجراهای خنداننده‌شو برنامه «خندوانه» زياد است. روزنامه جوان تلاش کرد درباره اين حجم از به کار‌گيری الفاظ نامناسب در برنامه «خندوانه» با محمد احسانی، مدير شبکه نسيم گفت‌و‌گو کند که به‌رغم تلاش زياد احساني حاضر به پاسخگويی نشد، اما منابع خبري رزونامه جوان درباره حجم بالای مميزی برنامه «خندوانه» می‌گويند که در حد خيلي زياد است. برخی از تفاوت‌های پخش اصلی برنامه «خندوانه» و پخش تکرار آن اين است که مميزان شبکه علاوه بر چک کردن متن‌ها و اجراها گاهی اوقات متوجه می‌شوند که اجراکننده استندآپ کمدی بخش‌هايی را در زمان اجرا اضافه کرده‌اند. از سوي شبکه نسيم هم يک ناظر در محل پخش برنامه حضور دارد و بسياری از موارد را وی با مميزی که در سر صحنه انجام می‌دهد اجازه انتشار نمی‌دهد! و پيش آمده که علاوه بر حذف دستور ضبط مجدد بخش‌هايی از برنامه توسط ناظر شبکه داده می‌شود.

با وجود اين هنوز هم شاهد اصرار شرکت‌کنندگان به استفاده از الفاظ نامناسب در اجرای برنامه هستيم. از جمله دلايلی که اجراهای مسابقه خنداننده‌شو با وجود ايرادات زياد هنوز پخش می‌شود اين است که اين برنامه به صورت مسابقه‌ای اجرا می‌شود و شبکه نمی‌تواند اجرای يک استندآپ کمدی را به طور کامل حذف کند! با وجود اين در هر جلسه بيش از چند دقيقه از برنامه به دليل محتوای نامناسب اجازه پخش پيدا نمی‌کند!

بعد از جناب‌خان خندوانه يک شوخي بود!

اگر قرار بود موفقيت برنامه خندوانه به «ما خيلي خوبيم» گفتن‌هاي رامبد جوان باشد، پس تا امروز هم بايد اين موفقيت ادامه داشت چون رامبد عادت کرده که در طول برنامه چندين بار از حضار برنامه بخواهد بي‌دليل بگويند که «ما خيلي خوبيم»، «ماشاءالله به ما...» و از اين نوع جملات که به بخشي از شناسنامه «خندوانه» تبديل شده است يا اگر قرار بود برنامه خندوانه با حضور نيما شعبان‌نژاد که در حضور جناب خان کاملاً محو شده بود، موفق مي‌شد که پيش از آمدن جناب‌خان بايد اين اتفاق مي‌افتاد. نيما در سري جديد چند کاراکتر را در برنامه اجرا مي‌کند که هيچ‌کدام هم موفق نيستند! رامبد براي جبران شکست نداشتن «جناب خان»، چهار عروسک را به برنامه آورد که تنها موفقيت‌شان بازسازي يک کليپ در فضاي مجازي بود که به «عروس خجالتي» يا «عروس جنجالي» معروف شده است. اين عروس‌ها که مسئوليت صداپيشگي مدام از آنها با يکي از موفق‌ترين صداپيشه‌هاي صداوسيما بود، خيلي زود به عنوان پروژه‌اي شکست خورده از برنامه حذف شدند.

برنامه‌اي با تهيه‌کننده چند شغله!

زماني محمدرضا شهيدي‌فر، مجري و برنامه‌ساز موفق تلويزيون در پشت صحنه خندوانه حضور داشت، ايده مي‌داد و برنامه را سرپا نگه داشته بود. مدتي است شهيدي‌فر ارتباط خود را با خندوانه قطع کرده، از فصل چهارم هم تهيه‌کننده برنامه عوض شد و سيدعلي احمدي مديرعامل مؤسسه تصوير شهر که همزمان دبيري جشنواره فيلم شهر را نيز بر عهده دارد تهيه‌کننده برنامه خندوانه شده است. تهيه‌کننده چندشغله خندوانه چقدر مي‌تواند بر آنچه در اين برنامه مي‌گذرد، نظارت داشته باشد؟!

استفاده شخصي از رسانه ملي!
رامبد جوان چند روز بعد از توهين به خبرنگاران و صفر کشکولي، بازيگر پيشکسوت سينما و تلويزيون وي را به برنامه خندوانه دعوت کرد. جالب اينجاست که دعوت از صفر کشکولي با اطلاع شبکه نسيم نبوده و بعد که مديران شبکه دليل اين دعوت را جويا مي‌شوند رامبد جوان برايشان از دليل دعوت و عذرخواهي مي‌گويد و شبکه نسيم هم به دليل اينکه عذرخواهي کردن فرهنگ پسنديده‌اي است! با اين کار موافقت کرده‌اند.

جالب اينجاست که رامبد جوان پيش از دعوت از صفر کشکولي و در برنامه‌اي که به مناسبت عذرخواهي از اين بازيگر اجرا شده بود، از اينکه خبرنگاران به بهناز جعفري گفته‌اند اگر ما نبوديم بهناز جعفري، بهناز جعفري نمي‌شد، انتقاد کرد اما در روزي که مجريان راديو و تلويزيون به ديدار رئيس رسانه ملي رفته بودند در حضور علي‌عسگري گفت: اگر ما نباشيم اين سازمان به جز يک ساختمان ارزش ديگري ندارد! بعد هم براي نشان دادن ارادتش به رئيس سازمان صداوسيما با وي يک عکس سلفي گرفت و رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پریسا

      دلواپس...

    • بدون نام

      واقعا شما چشم ندارید خنده ی مردم رو ببینید با این روزنامه های مزخرفتون!

    • بدون نام

      البته این نکته رو باید متذکر شد که " جوان" این متن رو نوشته

    • بدون نام

      ادم قسم روباهو باور کنه یا دم خروس؟!!!!اگه انقدر پول دارن که به کمدین ها و هنرمندایی که صداپیشگی میکنن و برای دکور بدن پس چرا با سازنده جناب خان به توافق مالی نرسیدن؟!.........چطور وقتی موقع ایده دادن برای بهبود برنامه میشه میگن خیلی نقشه داریم ولی محدودیت صدا و سیما نمیذاره ولی سرگروها موقع تمرین کردن متن های بی ادبانه و مسخره ی شرکت کننده ها این محدودیته رو یادشون میره نمیتونن به طرف گوشزد کنن که اینو تغییر بده!؟ همش فیلم و جنجاله برای معروف موندن

    • ناشناس

      کدوم نامزد گفته اینو چی میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • شهرام

      از رامبد جوان خوشم نمیاد ولی چون روزنامه جوان ازش انتقاد کرده از این به بعد هر شب برنامه شو می بینم و از ته دل ازش خوشم میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماها دیگ کی هستین بخدا

    • بدون نام

      متاسفانه برخی هنرمندان مطرح شدن خود را در قالب تخریب دیگران انجام کارهایی می بینند که بیشتر در خود نمایی خود باشد تا در خدمت مردم
      وقتی شهرت تا حدی برسد که فرد تحمل حمل و کشیدن انرا نداشته باشد مبدل می شود به آفت
      این آفت هم در همه جا دیده میشود و کاش قبل از رسیدن به پول و مقام اول مردم لیاقت انها را بدست می اوردند

    • بدون نام

      توجه کردید که فقط رسانه ملی برنامه دورهم و خندوانه را دارد که پربیننده و موفق است
      مردم حق دارند برنامه مورد علاقه خود را ببینید
      نباید که فقط هرچیزی که افراطیون و.مذهبی ها و اصول گراها می خواهند ساخته بشه
      2 ساعت در 24 ساعت شبانه روز فقط از یکی ازشبکه ها را هم بر نمیتابید
      دوست ندارید نگاه نکنید
      به مردم احترام بگذارید

    • حسن

      کلا رسانه ها در خدمت بچه های تهران است از هر منظر صحبت کنید حق با شما تهرانی هاست ، جناب خان موفقیتش به خاطر بیان نظرات طنز از دید یک شهرستانی بود و رامبد اوج لوسبازی یک تهرانی است!!؟

    • بی نام

      توروخدا جنبه داشته باشین

    • مسعود

      ما که نفهمیدیم چی میگی
      داداچ اشتباه حرص میخوری

    • آرمین

      من که دیگه خیلی وقته نمیبینمش ..... حالم بهم میخوره از بی ادبی و توهین که میکنن بعد همه میخندن.....حیف بودجه

    • بدون نام

      رامبد دلقک

      پاسخ ها

      • پیام

        بشدت متاسفم برات

    • بدون نام

      اوف ،بابا رامبد وبرنامش بد ،شما خبر نگارا،منتقدین واصحاب رسانه همه خوب ،دست از سر این برنامه واین رامبد بد بخت بر دارین دیگه ،،حالمون به هم خورد تو این چهار سال هر وقت سوژه کم میارین میچسبین به این برنامه و انواع و اقسام انتقادها رو شروع میکنین ،،اینم تموم میشه دل همه تون خنک میشه ،،اون احسان برنامه غمگین میسازه همه بهش حمله میکنند ،این یکی شاد میسازه همه می خوان بزننش،خوب حداقل تکلیفتونو با خودتون مشخص کنین

    • ناصر

      نه به كسي برخورده نه كسي با اين قضايا مشكل داره
      هر كسي هم مشكلي داره نگاه نكنه
      تلوزيونو بكنيم تو قوطي كه آقايون ناراحت ميشن
      هيچ كجاي دنيا اينطور نيست
      شما راديكال هاي افراطي كه جنبه ي طنز ندارين فقط تو ايران هستين

    • بدون نام

      ما داریم میریم ماهواره ببینیم برنامه های تلوزیون مناسب سن ما نیست خخخ حالا شوخی با شخصیت های سیاسی و ورزشی و فرهنگی و ازاینا مشکل نداره یخورده جنبه داشته باشیم ولی سوشا مکانی دیگه دور از ادب بود

    • بدون نام

      والا مردم ک خندیدن کامنت ابنستاگرام هم اینو میگه
      شما دوست نداری به شرایط معدت نساخت ربطی به مردم نداره

    • بدون نام

      باز هم گیرهای بی‌خود و ا لکی بعضی از این مثلاً رسانه‌ها شروع شد.
      اصلاً اینا با همه چی مشکل دارن، خصوصاً شادی مردم.
      هیچ اطلاعی هم از واقعیت‌های جامعه ندارن.

    • بدون نام

      به صورت بچگانه در راستای تخریب خندوانه خوب عمل نمیکنید!

    • بدون نام

      به نظر من هم چندان مناسب نبود

    • ارسلان

      خنداندن مردم خیلی کار خوبی است اما نه به هر وسیله‌ای وباهر دستاویزی بازی با آبروی مردم درست نیست هیچکس دوست ندارد بهش بخندن وموردتمسخر قراربگیره بخاطر اشتباهاتش باهم خندیدن بهتراز به هم خندیدن هست مسخره کردن مکانی و شیث وصفر کشکولی و... در هیچ فرهنگی پسندیده نیست

    • بدون نام

      تو اجراهای بقیه ی استندآپها نمیدونم ولی تو کشور ما بعضی چیزها فرهنگه و خوب هم هست اینکه یه خانم باید وقار وشخصیتش بیشتر از یه آقا باشه ...اگه این شوخی ها تو استندآپ یه آقا بود موردی نبود ولی برای استندآپ یه خانم زشت بود به نظرم ...شیث و رضایی و مکانی برای شکل حرف زدن یه خانم حتی برای شوخی زشت و بدور از وقار ومتانت هست

    • بدون نام

      با اقای شهرام موافقم دروو

    • بدون نام

      اگه برنامه گریه دار بود ازش تجلیل میشد ولی برنامه سرگرم کننده و شاد انتقاد میشه. دیگه از اینهمه غم و خبرهای بد و یکنواختی خسته شدیم دم رامبد گرم هرچند میدونم برترینها نظر منو سانسور میکنه مثل همیشه …!!!

    • بدون نام

      ایرانیها بی تربیت و وقیح شدن به خاطر همین اگه بگن این برنامه ها بی ادبیه بهشون بر می خوره

    • بدون نام

      چطور فقط روزنامه جوان فقط این همه اعتراض رو میبینه
      و بقیه اطلاعی ندارن

    • بدون نام

      ببین کار ملتمون به کجا کشیده که دارن از سوشا مکانی طرفداری میکنن. سوشا مکانی مایه ننگ همه ماست با اون ریخت و قیافش

    • بدون نام

      اگه چند تا برنامه مثل دورهمی وخندوانه نباشه مردم ماهی یه بار هم شبکه های ملی رو نگاه نمیکنن،اینقدر سخت نگیرین،بعضی از این سرو صدا ها کار دشمناس که رابطه مردم با رسانه ملی کاملا قطع بشه ،این روزنامه جوان کدوم طرفیه

    • بدون نام

      اتفاقا خیلی خوبه برنامه خندوانه.نظر شخصی خودتان را به کل ملت تعمیم ندهید.اگر الان برید از تمام کسانی که اسم بردید بهشون توهین شده نظرسنجی کنید از طرفداران پر و پا قرص این برنامه زیبا هستند.خدا قوت رامبد خدا ایشالله سعادت دنیا و آخرت رو نصیبت کنه که دل میلیونها ایرانی رو با برنامه های متنوعت شاد میکنی کاری که هیچ کسی تا الان نیمی از این مقدارو واسه این مردم نکرده.

    • علی

      راست میگن برای چی از ی بچه تو تلویزیون سوء استفاده میکنن

    • بدون نام

      جنبه شوخی خوب چیزیه...تا میبینید مردم با ی برنامه یکم شادن و میخندند فوری اون برنامه رو میکوبید ...

    • بدون نام

      بهترین برنامه تو برنامه های مزخرف تلوزيوني همین خندوانه است، رامبد جان خداقوت چشم بدخواهات هم کور بعضی ها کلا افسردگی دارن اينجور برنامه ها حالشونو خراب میکنه، بابا شما ها برید گریه کنید

    • علی

      ۱۰ تا سریال تاریخی با ده ها میلیارد تومن با پول بیت المال ساختید حالا بزارید این برنامه کمدی بتونه یه خورده مردم رو سرگرم کنه . چه اشکالی داره ؟ جنبه داشته باشید .

    • بدون نام

      از آدم ... ای مثل رامبد جوان بیش از این انتظار نمیره . جالب این انسانها همیشه ادعای فرهنگ و ادب هم دارند و خود را متولی آن میدانند

    • رها

      این برنامه خیلی خوبه من که حمایتش میکنم

    • بدون نام

      دوستان؛جان عزیزتون،خواهش میکنم تکلیفتون رو با خودتون مشخص کنید.رامبد جوان خندوانه میسازه که مردم بخندن و از این سختی ها جدابشن،میگید دارن توهین میکنن.احسان علیخانی ماه عسل میسازه،میگید نون علیخانی تو اشک مردمه و مردم دردهای خودشون کمه،دیگه جرا تلویزیون یه همچین برنامه ای میسازه.من کار به هیچی ندارم ولی خداوکیلی انصاف داشته باشید...

    • بدون نام

      بابا مردم سالی به ماهی سراغ تلویزیون نمیرن من که در این چند وقت اخیر فقط ماه عسل دیدم...دیگه نه سریالها خوبه که ببینی نه اخبار پر دروغ....خندوانه رو هم این سریشو خدایی ندیده بودم ولی احساس میکنم این استنداپ ها جون تازه ای بهش بخشیده و من این اجراهارو میبینم...حالا با خود مسئولینه که ببینیم همین یذره تغییر رو هم تخریب میکنن یانه!البته صداسیما بنظرم واسه مخاطب عادی برنامه نمیسازه....مخاطب خاص داره..خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج