۵۵۷۳۷۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«اکسیدان» ساخته حامد محمدی خیلی فراتر از انتظارات فروخته و به قولی ترکانده، داستان آدم هایی که برای گرفتن ویزا تن به هر خفتی می دهند با زیر لایه هایی افشاگر از شرایط این روزهای جامعه ایرانی در قالب هجو و کمدی که خیلی پر استقبال شده است.

برترین ها - ایمان عبدلی:
اکران: «اکسیدان» ساخته حامد محمدی خیلی فراتر از انتظارات فروخته و به قولی ترکانده، داستان آدم هایی که برای گرفتن ویزا تن به هر خفتی می دهند با زیر لایه هایی افشاگر از شرایط این روزهای جامعه ایرانی در قالب هجو و کمدی که خیلی پر استقبال شده. در واقع «اکسیدان» با نزدیک شدن به مرزها و خط قرمزها برگ برنده های زیادی دارد و این مضمون است که باعث نفوذ در بیننده شده. فیلم از لحاظ پرداخت کار خاصی نیست از معمولی سینمای ایران بالاتر است، اما اثر ماندگاری نیست.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
قرار هم نیست سینما دائما کار ماندگار تولید کند. گاه برای ارضای نیازهای زود گذر بی شمار مخاطبان هم باید فکری کرد در «اکسیدان» داستان می بینیم، فیلم روان است و می خنداند و اگر خیلی مداقه نکنیم که چگونه یک کارگردان می تواند به خط قرمزها نزدیک شود و دیگری نه و چشم ها را ببندیم می توانیم بخنیدم و خوش باشیم.

تماشاخانه: نمایش «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی آن قدر درگیر این اسم و علی نصیریان شده که کسی زیاد به ابعاد تخصصی این کار نپرداخته. شوق تماشای این دو هنرپیشه ی محبوب نمایش را پر فروش کرده، نمایشی که مضامین فلسفی عمیقی هم دارد اما زبان سینمایی زیادی برکار سوار شده و کشدار شدن این نمایش از همین انتخاب نامناسب ناشی شده است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
وقتی در نمایش به جای استفاده از عناصری تئاتر از عناصر مدیوم دیگری در پیشبرد روایت استفاده می کنیم نمایش در انتقال مفاهیم لنگ می زند هر چند که «اعتراف» به خاطر محتوایی که به مساله انتخاب و مسئولیت پذیری تاکید دارد در هر صورت جذاب است و اصلا بازی های خیلی خوبی هم دارد اما می توانست از این جمع و جور تر و اصیل تر باشد با تمام این حرف ها کمتر کسی است که بعد از دیدن این نمایش پشیمان شده باشد.

کیوسک: «اندیشه پویا» در شماره جدید مثل تمام شماره های این چند وقت اخیر مطالب خواندنی کم ندارد. مصاحبه با مرتضی مردیها در مورد سرنوشت لیبرال های ایرانی و اندیشه های پررنگ در فضای فکری این روزها که جواد طباطبایی و مصطفی ملکیان در راس آن قرار دارند. یک پرونده مفصل در مورد مصطفی رحیمی مترجم و روشنفکر ایرانی که در بخش زندگی یک روشنفکر قرار داده شده، مقالاتی در باب تحولات فرانسه، مصاحبه با حمید نعمت الله کارگردان «رگ خواب» پرونده ای مفصل در مورد کارگاه های داستان نویسی گلشیری که البته خیلی بکر نیست، برخلاف آن چه که در رو تیتر مطلب آمده اما باز هم خواندنی است. «اندیشه پویا» یک پرونده مفصل هم در مورد تیم تبلیغاتی روحانی دارد که نکاتی تازه و شنیده نشده با خودش دارد بخوانیدش.

«اطلاعات حکمت و معرفت» هم با پرونده دوم «اخلاق عشق ورزی» منتشر شده، به غایت خواندنی است و تصورات تازه ای از عشق در ذهنتان می سازد حداقل مصاحبه ای که از آلن دوباتن ترجمه شده خودش به تنهایی حرف ها دارد.

خورجین: «دیو و دلبر» آن طرف آب ها دلبری می کند و ماه هاست که پرفروش ترین فیلم دنیاست فیلمی که برابر با نسخه کارتونی این کهن قصه ساخته شده و البته یک موزیکال رمانتیک است. داستان شاهزاده ای که به خاطر سنگدلی دیو می شود و تقدیر او را تبدیل به انسان نخواهد کرد مگر این که عاشق شود و عشق را بپذیرد. البته این عاشق شدن همراه با مهلتی که در پرهای یک گل رز گنجانده شد فیلم به مانند تمام داستان های اساطیری شخصیت های سیاه و سفید دارد و کلی تصاویر قشنک.و آهنگ هایی پر از تخیل، اگر هوس کرده اید کمی تخیل کنید و دنیا را کودکانه و راحت ببینید انتخاب خوبی است.

نمایش خانگی: مجموعه «شهرزاد» برگشته و البته این بازگشت فعلا در قسمت اول خیلی با شکوه نبوده کل فضای قصه ی «شهرزاد» در دو فاز مافیایی و داستان های مربوط به قدرت بزرگ آقاست و فاز دیگر در مورد عشق و مسائل عاطفی حوالی شهرزاد است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
تقابل میان قدرت و عشق داستان این سریال را جذاب می کرد و این بار در اولین قسمت از سری دوم با فضایی کم جان در هر دو فاز مواجهیم، انگار که ذهنیت عوامل شهرزاد پس از کسب محبوبیت خیره کننده فصل اول از حالت بکر در آمده و حالا بازیگرانی هستند که برای مخاطب اجرا می کنند، برخلاف دفعه اول که مرز میان ترانه علیدوستی و شهرزاد کمرنگ بود، البته هنوز برای قضاوت زود است و با یک قسمت نمی شود نتیجه گرفت، امیدواریم که دوباره بدرخشند.

تلویزیون: «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمد حسین مهدویان در قالب سریال از این جمعه در شبکه های افق و یک پخش خواهد شد، کار قابل احترامی است اگر با فرم مستندش کنار می آیید حتما ببینید.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنونم نقد جالبی بود به نظرم شهرزاد تازه قسمت اولشه معمولا قسمتای اول اینجوری هستن امیدوارم بهتر شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج