جاباما
۵۵۷۴۹۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

گسترش داعش در مرکز افغانستان

در حالی که رسانه‌های افغانستان از حضور داعش در ولایت «غور» و درگیری طالبان با این گروه خبر می‌دهند اما وزارت دفاع این کشور فعالیت داعش در این ولایت را انکار کرده است.

خبرگزاری تسنیم: باوجود گزارش‌ رسانه‌ها در افغانستان از کشتار ۱۸ غیرنظامی توسط داعش و درگیری طالبان با این گروه در ولایت «غور» در مرکز این کشور اما وزارت دفاع حکومت وحدت ملی حضور داعشی‌ها را انکار کرده است.

بیشتر افراد وابسته به داعش در شهرستان «سفید کوه» ولایت غور با طالبان درگیر شده‌اند.

دو روز قبل مقامات امنیتی افغان در مرکز افغانستان نیز اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در ولایت غور ۱۸ غیرنظامی را به دلیل عدم همکاری با این گروه به رگبار بسته و طالبان نیز در دفاع از مردم با این گروه درگیر شده‌اند.

با وجود اینکه بارها مقامات محلی ولایت غور در دو سال گذشته نسبت به گسترش فعالیت داعش در این ولایت هشدار داده‌اند اما در ادامه چشم‌پوشی از فعالیت این گروه در مرکز این کشور توسط حکومت مرکزی افغانستان، سخنگوی وزارت دفاع حضور داعش در این ولایت را انکار کرده است.

ژنرال «رادمنش» سخنگوی وزارت دفاع به «جمهور نیوز» گفته است که داعش در ولایت غور حضور ندارد و در واقع شبه نظامیان و دزدان مسلح مسئول کشتار غیر نظامیان در این ولایت هستند.

این انکار در حالی صورت می‌گیرد که ماه گذشته گروه داعش در این ولایت نوار ویدیوئی را از فعالیت جنگجویان خود در غور منتشر کرد که بیش از ۱۰۰ جنگجوی مسلحی را نشان می‌داد که با گرد آمدن در کنار پرچم این گروه، بیعت‌شان را با «ابوبکر بغدادی» سرکرده این گروه تروریستی اعلام کردند.

«غلام ناصر خاضع» والی غور ماه گذشته با ابراز نگرانی از آغاز روند سربازگیری و گسترش فعالیت داعش در غور تصریح کرد: علیرغم هشدارهای مکرر وی حکومت مرکزی هیچ برنامه‌ای را در دو سال گذشته برای سرکوب این گروه تروریستی در غور انجام نداده است.

«غلام مصطفی محسنی» فرمانده پلیس این ولایت نیز اخیرا در گفت‌وگو با «رادیوآزادی» ضمن تائید حضور داعش از ساخت پایگاه در شهرستان سفیدکوه این ولایت توسط داعش خبر داده بود.

در جریان دو سال گذشته و در سایه چشم‌پوشی حکومت از فعالیت این گروه تروریستی، داعش در غور همچنان به کشتار و گروگانگیری غیرنظامیان پرداخته است.

سال گذشته نیز گروه تروریستی داعش ۳۶ غیرنظامی افغان شامل زنان و کودکان را در منطقه «غلمین» شهرستان فیروزکوه تیرباران کرد که رهبران حکومت وحدت ملی ضمن محکومیت این حادثه، وعده رسیدگی به این موضوع و سرکوب این گروه را در مرکز افغانستان داده بودند.

ادامه چشم‌پوشی و انکار مسئولان حکومت مرکزی از فعالیت داعش علیرغم شواهد و اظهارات مقامات محلی این ولایت نشان می‌دهد که دولت کابل تمایلی به سرکوب این گروه در مرکز افغانستان ندارند.

این در حالی است که برای بار دوم در سایه غفلت حکومت وحدت ملی کشتار غیرنظامیان از سوی گروه تروریستی داعش در غور رقم می‌خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نفوذ آمریکا در افغانستان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج