جاباما
۵۵۷۵۶۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حجت الاسلام رفیعی:

شهید بهشتی به دنبال حذف هیچ جناحی نبود

سخنران مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر خاطرنشان کرد: فردی به دادگاه رفت و شروع به فحاشی کرد. به شهید بهشتی خبر دادند. ایشان گفتند اگر به من فحش دادند کاری با او نداشته باشید و آزادش کنید ولی اگر به نظام و قوه قضاییه فحش داد، مانع او شوید.

خبرگزاری ایلنا: حجت الاسلام رفیعی در مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر که در حوزه علمیه امام حسن مجتبی لواسان برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهادت گفت: پیامبر از امام علی(ع) می‌پرسد صبرت برای شهادت تا کجاست؟ امام گفتند شهادت که صبر ندارد و شوق و افتخار است و شهادت آرزو است. مقام شهید خیلی بالاست و حتی یکی از ابواب بهشت، باب شهداست.

او افزود: پیامبر درباره جایگاه شهید به امام علی می‌گوید وقتی بدن شهید به زمین می‌افتد زمین به او می‌گوید مرحبا به تو و خوش آمدی. بهشت به جایی می‌رود که نه گوشی شنیده و نه چشمی آن را دیده و نه ذهنی می‌تواند آن را تصور کند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه می‌شود با مرگ طبیعی هم شهید شد، گفت: این کار راه دارد و یکی از آن راه‌ها خواستن شهادت است. می‌توان کشته نشد و شهید بود. شهدا تنها کسانی هستند که در بهشت هم می‌گویند ما را به جهان بازگردانید تا مجددا شهید شویم. کسی که حق خدا و حق پیامبر و حق اهل بیت را بشناسد و شهوت نداشته باشد و عفتش را حفظ کند، آن فرد بمیرد هم شهید محسوب می‌شود.

او در ادامه با اشاره سالگرد شهادت شهید بهشتی گفت: مقام معظم رهبری درباره این حادثه می‌گفتند ما برادرانی را از دست دادیم که «اشداء علی الکفار و رحما بینهم» بودند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: تقید دینی و خودسازی شهید بهشتی نمونه بود. فردی به دادگاه رفت و شروع به فحاشی کرد. به شهید بهشتی خبر دادند. ایشان گفتند اگر به من فحش دادند کاری با او نداشته باشید و آزادش کنید ولی اگر به نظام و قوه قضاییه فحش داد، مانع او شوید.

او خاطرنشان کرد: ایشان معتقد بود باید پنج هزار کلمه مطالعه کرد ولی پنج کلمه نوشت. این در حالی است که امروز همه همه چیز می‌گویند. هرکس می‌خواهد شهید بهشتی را بشناسد مذاکرات تدوین قانون اساسی را بخواند. او به آزادی احزاب، آزادی‌های قانونی و فردی اعتقاد داشت. آیت الله محقق داماد می‌گفتند کسی به من رسید و به من گفت چرا با آقای بهشتی رفت و آمد می‌کنید؟ گفتم چرا؟ گفتند ایشان با اهل سنت قدم می‌زنند یا در مدرسه علم و دانش آن زمان انگلیسی و آلمانی یاد داده می‌شد، برخی این‌ها را کفر می‌دانستند.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: ژرف و عمیق اندیشی و همچنین دفاع از انقلاب از ویژگی بارز شهید بهشتی است. ایشان دفاع از امام و انقلاب را هیچ وقت رها نکردند. وقتی شهید بهشتی در قم سخنرانی کردند، برخی علیه ایشان و امام بشدت هجمه ایجاد کردند. شهید بهشتی گفت از ما خرج کنید ولی از امام نه.

او با بیان اینکه شهید بهشتی به دنبال حذف هیچ کسی و هیچ جناحی نبود، اظهار داشت: حذف هیچ جناحی ممکن نیست. اگر کسی خط قرمز نظام را رعایت می‌کند نباید حذفش کرد. این دنیا نه برای اصولگرا می‌ماند و نه اصلاح‌طلب. اگر کسی ضد ولایت و ضد قانون نیست چرا باید حذفش کرد. اگر کسی قانون را رعایت می‌کند باید او را حفظ کنید. بهشتی چتری بود می‌گفت خوبی‌ها و بدی‌ها را ببنیم.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: بی‌آلایشی نیاز امروز ماست. فاصله گرفتن از مردم خطر است با مردم بودن و درد مردم را دانستن مهم است ما نمی‌گویبم رییس قوه باید به خیابان بیاید ولی در کنار مردم بودن مهم است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج