۵۵۷۷۳۲
۴۰ نظر
۵۰۰۴
۴۰ نظر
۵۰۰۴
پ

جولان گرمای بی سابقه در جنوب کشور

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به رسیدن دمای اهواز در روز گذشته به ۵۴ درجه سانتی‌گراد، گفت: چنین دمایی حداقل در ۱۰ سال اخیر در کشور بی‌سابقه بوده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به رسیدن دمای اهواز در روز گذشته به ۵۴ درجه سانتی‌گراد، گفت: چنین دمایی حداقل در ۱۰ سال اخیر در کشور بی‌سابقه بوده است.

کوروش بهادری اظهار کرد: روز گذشته (پنج‌شنبه، ۸ تیرماه) دمای هوا اهواز به ۵۴ درجه سانتی‌گراد رسید. چنین دمایی حداقل در ۱۰ سال گذشته در کشور سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: البته در سطح جهان چنین دماهایی در نقاطی نظیر دره مرگ آمریکا و العزیزیه لیبی تجربه شده است ولی در چند سال گذشته دمای ۵۴ درجه در هیچ نقطه‌ای از کشور ما ثبت نشده بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: روز گذشته به‌جز اهواز، شهرهای امیدیه، آغاجاری، ماهشهر، گتوند، بستان، هندیجان و دزفول نیز دمای بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند.

وی از کاهش حدود یک تا دو درجه‌ای دمای امروز خوزستان خبر داد و افزود: از روز شنبه مجددا روند افزایشی دمای هوا را خواهیم داشت. پیش‌بینی می‌شود حداکثر دما طی روزهای شنبه تا دوشنبه به ۵۰ درجه سانتی‌گراد برسد. در این مدت دمای ۵۴ درجه سانتی‌گراد بعید به نظر می‌رسد.

دمای اهواز روز چهارشنبه (7 تیرماه) نیز به 53 درجه سانتی‌گراد رسید و در این روز اهواز عنوان گرم‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص داد.

مرگ پسر ۲ ساله بر اثر گرما در قشم
خبرگزاری ایرنا: رئیس شورای اسلامی روستای مرادی قشم گفت: گرمای هوا روز پنجشنبه منجر به مرگ یک کودک روستایی در جزیره قشم شد.

صدیق قویدل در مورد جزییات این حادثه افزود: پسر بچه ای ۲.۵ ساله اهل روستای گوری حوالی ظهر دیروز از خانه خارج شد اما پس از گذشت چند ساعت به خانه بازنگشت.

صدیق قویدل افزود: پدر و مادر این کودک در پی مفقود شدن کودک خود به همراهی تنی چند از اهالی روستا نقاط مختلف را جست و جو کردند اما از یافتن وی بازماندند.

وی افزود: حدود ساعت ۱۴ سرانجام جسم بی جان این کودک در میان نخلستان های روستای گوری و مرادی توسط اهالی این ۲ روستا کشف شد و پس از انتقال وی به خانه بهداشت دولاب، پزشک از فوت این کودک بر اثر گرمازدگی خبر داد.

وی عنوان کرد: پیکر این کودک برای تحقیقات بیشتر به پزشک قانونی قشم منتقل شده است.

روستاهای گوری و مرادی از توابع بخش شهاب شهرستان قشم هستند و کمتر از ۵۰۰ متر با یکدیگر فاصله دارند.

سازمان هواشناسی کشور بیشینه و کمینه دمای هوای قشم در روز پنجشنبه را به ترتیب حدود ۴۳ درجه و ۳۰ درجه سانتیگراد اعلام کرده بود.

کودکان، سالمندان، ورزشکاران و افراد شاغل در فضای باز در فصل تابستان در معرض گرمازدگی قرار می گیرند؛ عرق نکردن، خشکی و قرمزی پوست، سردرد و سرگیجه، حالت تهوع، هوشیاری پایین و گشادی مردمک چشم از علایم گرمازدگی است و راه مقابله با آن نوشیدن مایعات به اندازه کافی، پرهیز از تردد در ساعت های اوج گرما، دوش آب سرد و پوشیدن لباس های رنگ روشن می باشد.

گرمای هوا در گتوند ۱۳ نفر را روانه بیمارستان کرد
خبرگزاری ایرنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند گفت:بدلیل افزایش دما و گرمای شدید ۱۳ نفر در بخش های مرکزی و عقیلی این شهرستان به بیمارستان منتقل شدند.

دکتر یوسف بهداروندی افزود:در طی چهار روز گذشته تاکنون ۱۳ نفر بدلیل گرمازدگی راهی بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون شهرستان گتوند شدند که کوچکترین این بیماران ۲۴ ساله و مسن ترین آنها ۹۱ ساله بود.

وی با اشاره به اینکه هشت نفر از این بیماران مرد و پنج نفر زن می باشند اضافه کرد: پس از انتقال این افراد به بیمارستان و اقدامات درمانی سرم تراپی،انجام آزمایشات و ECG(نوارقلب) بر روی بیماران مرخص شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند با پیش بینی افزایش دمای هوا در روزهای آینده به شهروندان و روستائیان توصیه کرد در ساعات اوج گرما از تردد غیر ضروری در زیر تابش آفتاب خودداری کرده و در صورت ضعف و بی حالی در بدن، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان گتوند نیز گفت:حداکثر دمای گتوند روز پنجشنبه به ۴۹ درجه رسیده که نسبت به روز چهارشنبه حدود ۳ درجه کاهش داشته است.
سجاد شاه حیدر افزود: در شبانه روز گذشته حداقل دمای گتوند 28 درجه و حداکثر دما 51.7 درجه سلسیوس بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه مسخره

    • بدون نام

      به این گرما
      گرد و خاک و آب نا سالم هم اضافه کنید
      خدا خودش رحم کنه

    • بدون نام

      خدا بداد برسه

    • بدون نام

      بچه ۲/۵ ساله از خونه رفته بیرون وبرنگشته!!! یعنی چی؟ مگه بچه ۲/۵ ساله هم از خونه میره بیرون اونم سر ظهر!!! والا هر جای دنیا بود پدر ومادر این بچه رو به عنوان مجرم دادگاهی وزندان میکردن وبقیه بچه ها رو ازشون میگرفتن.

    • مهران

      خوزستان خیلی گرمه اصلا تاحالا اینجوری نبوده
      من خودم دزفولم دیروز دما 52 درجه بود،با آب تو لوله میشه چای درست کرد از بس داغه ....

    • ايراني نژاد

      اين گرما تخسير دولت نهم ودهم است.دولت شاهكليدي ميگه احمدي نژاد مسبب اين گرما بود.باتشكر خبرداغ. ياعلي

    • بدون نام

      مسئولان به هیچ وجه به خود استرس وارد نکنید مبادا حرص بخورید خوراکتون کم بشها .از عزل کردنم تا ابد خبری نیست شما تا ابد بر جایگاه ریاست تکیه زده اید و مردمم اصلا مهم نیستن .نگرانی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان مسئولان باید بروند دمای هوا را کم کنند؟

    • رادین

      من نمیدونم چرا از دمای هوای دهلران و مهران حرفی زده نمیشه دیروز این شهرها دمای ۵۶ درجه رو ثبت کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونجاها زیاد مهم نی

    • مائده

      خدایا نجاتشون بده. به نظر من کلا جنوبو باید تخلیه کنن. مردمش بیان شهرهای دیگه واسه زندگی. گرما. گرد و غبار. نبود آب. نرسیدن دولت. چ گناهی کردن مگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافقم مخصوصا بیان تو مناطق تبریز و اردبیل که هواش خنکه زندگی کنن تازه نور چشمی هم میشن

    • بدون نام

      خدابهشون رحم کنه

    • بدون نام

      چطور جرات کردید عدد را اعلام کنید؟ یه دفعه مسئولیت واستون نداشته باشه

    • جنتلمن

      باز خوبه ما دزفولیا یه سد علی کله ی تماشایی داریم که می تونیم توش شنا کنیم و گرما رو بگذرونیم بقیه ی شهرای خوزستان در چ حالی ان؟؟؟ خدا به خیر بگذرونه

    • آبادان

      سلام این خبر دروغه هوا اصلا هم گرم نیست من الآن پیست اسکی آبادانم و اینجا داره برف میاد خیلیم خنکه لطفاً از انتشار شایعات خودداری کنید

    • بدون نام

      تازه این دمای در سایه حساب میشه, من یه ماه پیش اهواز بودن دما سنج توی ماشین58 نشون میداد, واقعا غیر قابل تحمله, خدا کنه فقط برا برق مشکل پیش نیاد

    • بدون نام

      به این گرما
      گرد و خاک و آب نا سالم هم اضافه کنید
      خدا خودش رحم کنه

    • مرتضی

      کلا دو درجه از دمای جهنم کمتره!

    • اهوازی

      حداقل وجدانا داشته باشید دروغگوهااااا راستش رو بگید دمای اهواز بالای 60درجه اس چرا انقدر دروغ میگید ما تعطیلی نمیخواهیم فقط راست بگید که مسئولان بدون چی میکشیم

    • hamed

      بچه دو و نیم ساله؟ . ظهر از خونه زده بیرون .؟منتظر بودن که برگرده ؟ بعد از چن ساعت رفتن دنبالش ؟

    • الهه

      وحشتناکه اینجا...وقتی میریم بیرون انگار اتیش داریم باخودمون حمل میکنیم

    • بدون نام

      ولله پریشب ساعت 3:30 صبح دمای اهواز 53 درجه بود بعد ساعت 15 ظهر هم دماسنج دیجیتال و هم جیوه ای دمای 69 درجه رو نشون می‌دادن و اعلام دمای 54 درجه دروغی بیش نیست

    • شهرزاد

      چاکرهمه جنوبیا مخصوصاخوزستانیا

    • بدون نام

      اول اینکه باید خوزستانی رو تشویق و حمایت و روحیه داد این بهترین راهکاره حال هرکی هرچی میخواد بگه..بچه۲/۵‌ساله از خونه بره بیرون معنیش چی میتونه باشه حتما یا خیلی فقیر بودن یا پدر ومادر به فکربچه شون نیستن.

    • بدون نام

      آن زمان که که متخصصین و دانشمندان فریاد می زدند که محیط زیست اساس زندگی است هیچ کس جدی نگرفت و اصولا نگاه ها به محیط زیست فانتزی است. طبیعت با هیچکسی شوخی ندارد. بسیاری تمدن ها به خاطر تخریب محیط زیست شان نابود شدند. الان باید یک وفاق ملی برای حفظ و نجات محیط زیست ایجاد شود. در میان سایت های خبری و فضای مجازی می توانند کمک زیادی به رشد اگاهی مردم در خصوص انجام دهند. همه باید برای این وظیفه ملی در حد توان بکوشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته این به گرمایش جهانی مربوط میشه که خیلی دلایل متعدد و حتی ناشناخته ای داره بعضا

    • محمود

      من در رشت زندگی میکنم هر وقت اخبار مربوط به اهواز رو میشنوم خیلی ناراحت میشم .خدا به مردم این شهر صبر و قوت بده
      یا با ریزگرد دست به گریبان هستند یا با گرمای شدید و خشکسالی.
      مسوولان مملکت واقعا باید یه فکری به حال این استان زرخیز کشورمون باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا تابستان در شهرهای گرم و شرجی شمال هم دست کمی نداره

    • بدون نام

      دما رو در روزهای غیر تعطیل ماکزیمم ۵۰ درجه اعلام می کنند. پس دوستانی که میگن دماسنجشون دماهای بیشتر رو نشون میده بیخودی جوش نزنند. اگه دمای اهواز به ۱۰۰ درجه هم برسه و اون روز پنجشنبه یا جمعه و یا تعطیل نباشه، غیر ممکنه دما رو ۵۱ درجه نشون بدن. ماکیزمم ۵۰ نشون میدن. این روال از دهه ها قبل همین بوده

    • خوزستانی

      به معنای واقعی این چند روز سوختیم!!واقعا زندگی سخت شده که البته این دروغا سخت ترش هم کرده!50درجه دروغ محضه،صد درصد به بالای 60 هم میرسه

    • سحر

      مائده نظرت بی نهایت مسخره بود گلم

    • بدون نام

      والا ما ک شمال زندگی میکنیم ی روز هوا گرم میشه اعصاب دیگه برامون نمیمونه....دم جنوبیا گرم ک همیشه با معرفت و دوسداشنی ن ...امیدوارم حداقل آب و برق قطع نشه تو این گرما اونجا

    • بدون نام

      خوزستان رادریابید.امروزدرمنطقه پردیس اهوازبرقای ساختمان رزآتیش گرفت ومجتمع سوخت.خدارحم کردروزبودوملت اززمین وهواخودشون نجات دادن.

    • بدون نام

      نتیجه بی توجهی به محیط زیست همین است

    • ساره

      این حق مردم دلیر ومهربون جنوب نیست خدایا کمکشون کن که بجز تو کسی یارشون نیست کاری ازمون برنمیاد ولی واقعا ناراحتیم

    • بدون اسم

      نگید جنوب فقط اهواز و چند تا شهر دیگه هستن که الودگی آب و هوا دارن

    • بدون نام

      اثرات تخریب محیط زیست ، یک به یک دارد نمایان می شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یادمه احمدینژاد میگفت درختارو قطع کنین الان کسی نیست بره یقشو بگیره

    • بدون نام

      خوزستان همیشه گرم بی پ سی چه اوموقع دادوقال نی کردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج