جاباما
۵۵۷۷۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پایان سفر ۵ روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

وزیر خارجه ایران پس از سفری ۵ روزه به سه کشور آلمان، ایتالیا و فرانسه و رایزنی با مقامات این کشورها درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به تهران بازگشت.

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفری ۵ روزه به سه کشور آلمان، ایتالیا و فرانسه و دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشورها راهی تهران شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان روز دوشنبه پنجم تیر ماه در سفری دو روزه به آلمان با مقامات این کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.

وی در ابتدای حضورش در آلمان در نشست سالانه شورای روابط خارجی اروپا شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

رئیس دستگاه دیپلماسی در این نشست با بیان اینکه برخی در منطقه تصور می‌کنند امنیت خریدنی است، گفت: اروپا باید نقش برجسته‌تری در برقراری گفت‌وگو در منطقه خلیج فارس ایفا کند.

وی در بخشی از سخنانش عنوان کرد: دولت عربستان بذر کینه و نفرت را در منطقه می پراکند و نفرتی که از سوی این دولت تبلیغ می شود باعث صدور افراط گرایی در منطقه شده و نتیجه آن فاجعه بار است.

ظریف پس از آن با شویبله وزیر دارایی آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

وزیر دارایی آلمان در این دیدار بر اجرای برجام تاکید و از همکاری‌های بانکی با کشورمان استقبال کرد.

همچنین در این دیدار تلاش بانک‌های آلمان به منظور راه‌های تقویت همکاری‌های بانکی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و بر آمادگی بانک‌های آن کشور به منظور تامین اعتبار پروژه‌های اقتصادی کشورمان تاکید شد.

وزیر خارجه کشورمان پس از آن در جمع ایرانیان مقیم آلمان حضور یافت و در دومین روز حضورش در آلمان در میزگرد مشترکی با حضور وزیر اقتصاد آلمان و با شرکت منتخبی از مدیران عامل و روسای شرکت‌ها و صنایع بزرگ آلمان شرکت کرد.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

وزیر خارجه ایران در ادامه رایزنی‌ها با مقامات آلمان با «بریگیت زیپرایس» وزیر اقتصاد آلمان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

در این دیدار وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به مناسبات دیرینه ایران و آلمان و حجم روابط ۳ میلیارد دلاری بین دو کشور اظهار داشت: روابط دو کشور در سطح کاملا خوبی قرار دارد و آلمانی‌های زیادی سالانه از ایران بازدید می‌کنند و هنگامی که تبادلات مردمی زیاد و روبط ملت‌ها به خوبی برقرار باشد طبیعتا روابط اقتصادی هم بهتر خواهد بود.

وی همچنین خواستار توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی بین دو کشور شد و افزود: بیمه صادرات آلمان موسوم به «هرمس» علاقمند به تضمین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران و بویژه در بخش‌هایی همچون انرژی و برق است.

وزیر اقتصاد آلمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بانک‌ها در تامین پروژه‌های اقتصادی نیز گفت: آلمان درصدد تقویت روابط بانکی با ایران است.

وی همچنین اظهار داشت: آلمان علاقمند به افزایش روابط خود با ایران در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی است.

به گزارش فارس، رایزنی با زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان از دیگر برنامه‌های دومین روز حضور ظریف در برلین بود. وزرای خارجه دو کشور پس از انجام رایزنی‌ در نشست خبری مشترک به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

گابریل در این نشست خبری ایران را کشوری قوی و بزرگ خواند و اظهار داشت: آلمان از گسترش همکاری‌های دوجانبه با ایران در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند.

وی افزود: امیدوارم ایران شرایط را برای سرمایه‌گذاری بهتر کند و موفق شود منازعات و اختلافات را در منطقه کاهش دهد. امیدواریم روابط ایران با کشورهای همسایه خود هم گسترش یابد و در منازعات عراق، سوریه و منازعه اسرائیل و فلسطین هم به نقش مثبت خود ادامه دهد و به موفقیت برسد.

وزیر خارجه آلمان با ذکر این نکته که ما در مذاکرات‌مان در خصوص اختلاف نظرهای خود از جمله موضوع اسرائیل هم صحبت کردیم، عنوان کرد: برخی ادعا می‌کنند ایران برجام را اجرا نکرده ولی گزارشات آژانس برعکس است. آلمان از برجام حمایت کرده و ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از این توافق حمایت کرده و آن را زیر سؤال نبرند.

ظریف همچنین با فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این دیدار دفتر مخصوص مهمانان کاخ ریاست جمهوری آلمان را امضاء کرد.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

پایان بخش برنامه‌های دو روزه ظریف در برلین حضور در بنیاد مطالعاتی کوربر بود.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

به گزارش فارس، وزیر خارجه کشورمان در دومین مقصد این سفر بامداد چهارشنبه هفتم تیر ماه نیز به منظور رایزنی با مقامات ایتالیا وارد رم شد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن حضور در نشست مرکز اروپایی روابط خارجی در شهر رم با نخست وزیر، رئیس مجلس نمایندگان و وزیر خارجه ایتالیا نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

زیر امور خارجه کشورمان و نخست وزیر ایتالیا دیدار و گفتگو کردند. طرفین ضمن بررسی راههای گسترش و تعمیق روابط دوجانبه، در خصوص مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در دیدار با پائولو جنتیولنی نخست‌وزیر ایتالیا ضمن بررسی راه‌های گسترش و تعمیق روابط دوجانبه، در خصوص مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفتگو و تبادل نظر کرد.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

ظریف همچنین با خانم بولدرینی رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

در دیدار ظریف با خانم بولدرینی رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا، راه‌های تقویت و گسترش همکاری‌های دو‌جانبه بویژه در حوزه پارلمانی بین دو کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین مسائل منطقه‌ای و تاکید بر حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو، بحران مهاجرت و سیل آوارگان و پناهندگان، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن دعوت از رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا برای سفر به ایران با توجه به دعوت به عمل آمده از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار تصویب موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف از سوی پارلمان ایتالیا شد که قبلا به امضاء دو دولت رسیده است.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در ادامه رایزنی‌ها با مقامات ایتالیا با «آنجلینو آلفانو» وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

وزیر خارجه ایتالیا در این دیدار با اشاره به وجود دیدگاه مثبت شرکت‌های ایتالیایی در قبال ایران افزود: ایتالیا به دنبال توسعه مناسبات دو جانبه خود با ایران است.

آلفانو برجام را باعث ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و ضمن حمایت از آن، به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای تعهدات ایران در قبال این توافق اشاره کرد.

در این دیدار ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به سطح خوب روابط دو کشور، تبادل هیأت‌های اقتصادی و بانکی بین دو کشور را موجب تقویت و تحکیم بیشتر روابط دوجانبه دانست.

به گزارش فارس، ظریف روز پنجشنبه هشتم تیر ماه نیز وارد پاریس شد و در مدت اقامت دو روزه‌اش در فرانسه با «ژان ایوز لو دریان» وزیر خارجه، «ژرژ لارشه» رئیس مجلس سنا و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پنجشنبه شب با «ژان ایوز لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه گفت‌وگو کرد.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش و تلاش فرانسه در جریان مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: فرانسه در دستیبابی و اجرای موفق برجام سهم مهمی داشت.‌

ظریف همچنین اظهار داشت: ایران به دنبال توسعه روابط با فرانسه بویژه در زمینه اقتصادی بوده و ظرفیت‌های لازم به خصوص در عرصه تولید و اشتغال بین دو کشور، از جمله صادرات به کشورهای ثالث وجود دارد.

وی همچنین خواستار فعالتر شدن بانک‌های فرانسه در عرصه همکاری‌های مختلف مالی با کشورمان و رفع برخی از محدودیت‌های بانکی موجود شد.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار ضمن اشاره به موضع آن کشور مبنی بر حمایت از برجام افزود: برای موفقیت این توافق از ابزارهای مختلف استفاده شده است.

در ادامه این دیدار در خصوص راه‌های تعمیق و گسترش روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای مانند سوریه، عراق و تحولات خلیج فارس گفت‌وگو و تبادل نظر به عمل آمد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با وزیر خارجه فرانسه، در ضیافت شام جمعی از متفکران و تحلیلگران بنام و سر مقاله نویسان و اصحاب رسانه و قلم فرانسه شرکت کرد.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

به گزارش فارس، وزیر خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌ها در پاریس با ژرژ لارشه رئیس مجلس سنای فرانسه دیدار و گفت وگو کرد. لارشه در ابتدای این دیدار ضمن ابراز همدردی در خصوص حوادث تروریستی اخیر در تهران، انتخاب مجدد حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور کشورمان را تبریک گفت.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

لارشه در ادامه افزود: فرانسه برای روابط دو جانبه با ایران اهمیت بسیار زیادی قائل است.

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود نیز گفت: فرانسه تمایل دارد در مورد مسائل منطقه ای با جمهوری اسلامی ایران مشورت‌های سیاسی مستمری داشته باشد.

ظریف نیز در این دیدار به اهمیت روابط با فرانسه اشاره کرد و فرانسه را یکی از شرکای تجاری با اهمیت کشورمان خواند.

وی همچنین خواستار رفع هر چه زودتر برخی مشکلات بانکی بین دو کشور شد تا روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه تسهیل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از تداوم مشورت‌های سیاسی با فرانسه و نقش فعال‌تر اروپا در خصوص حل مشکلات منطقه ای استقبال کرد.

پایان بخش رایزنی‌های ظریف در فرانسه دیدار و گفت‌وگو با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بود.

در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه ایران و فرانسه در حوزه‌های گوناگون و نیز مهمترین مسائل منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر شد. در این دیدار پیام کتبی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز تسلیم رئیس جمهور فرانسه شد.

پایان سفر 5 روزه ظریف به آلمان، ایتالیا و فرانسه

ظریف عنوان کرد که در این پیام ریاست جمهوری نسبت به همکاری‌های دو‌جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نظراتشان را مطرح کرده بودند.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه این دیدار را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در این دیدار درباره روابط دوجانبه و علاقه دو طرف نسبت به گسترش روابط دوجانبه تاکید شد و ماکرون تاکید کرد که فرانسه با جدیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور را دنبال می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج