۵۵۷۸۹۰
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

امام جمعه کرج: مواضع «ظریف»، شبیه لطیفه است

امام‌جمعه کرج با اشاره به اجرای فرمان رئیس‌جمهور آمریکا در مورد منع صدور روادید برای اتباع ایران و پنج کشور دیگر عنوان کرد: وزیر خارجه ما متأسفانه در جواب این اقدام وقیحانه در توئیتر پاسخ می‌دهد و اعلام می‌کند که مادربزرگ‌های ایرانی از این به بعد نوه‌های خود را دیر می‌بینند که اتخاذ این مواضع بیشتر شبیه لطیفه است تا سیاست خارجی.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نمازجمعه امروز کرج با اشاره به لزوم حفظ زبان اظهار داشت: زبان خطرناک‌ترین عضو است که مانع رشد معنوی انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ زبان توسط اهل تقوا باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد، افزود: تقوا و عبادات اهل ایمان با حفظ زبان مقبول شده و اگر زبان حفظ نشود تقوای انسان مورد قبول واقع نمی‌شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه نمامی یکی از گناهان زبان است که فتنه‌ای در جامعه ایجاد می‌کند، بیان کرد: سکوت و در جای خود سخن گفتن مانع از ترویج نمامی و اختلاف‌افکنی می‌شون.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه تلاوت قرآن و ذکر می‌تواند از نمامی جلوگیری کند، گفت: اهل ایمان باید سخنان سخن‌چینان و نمامان را تصدیق نکنند و نمام در ردیف فاسق قرار می‌گیرد.

خطیب جمعه کرج در خطبه دوم با تسلیت هشتم شوال و تخریب قبور ائمه بقیع اظهار داشت: طی چند سال گذشته ظهور داعش، سلفی و تکفیری حاصل همین تفکر تخریب است که ظهور این گروه‌ها سبب ایجاد ثمرات تلخ در منطقه و جهان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه با تلاش رزمندگان و جبهه مقاومت اسلامی کار داعش در عراق تمام شده است، عنوان کرد: در سوریه هم ان‌شاءالله کار داعش تمام می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه آمریکا از این شکست‌ها ناراحت است و در حال حاضر به دنبال شیطنت در شرق سوریه است،گفت: آمریکا حضور داعش و حفظ آن را برای حضور خود در منطقه لازم می‌داند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اقدامات غرورآفرین مدافعان حرم اظهار داشت: علی‌رغم همه بی‌مهری‌ها و یاوه‌گویی‌هایی که علیه مدافعان حرم بیان می شود مردم ما از زحمات و تلاش این رزمندگان سپاس‌گزار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مدافعان حرم کار بزرگ و قابل تقدیری می‌کنند و عده‌ای این زحمات و تلاش‌ها را نادیده گرفته و فقط شکم خود را می‌بینند، عنوان کرد: استان البرز در زمینه دفاع از حرم و تقدیم شهیدان مدافع حرم از استانهای پیشرو است و در این راه سرداران و ایثارگرانی همچون سردار شهید نصیری را تقدیم کرده که در روزهای آینده مراسم اربعین این شهید با اخلاص پرکار در کرج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا ادعای دفاع از حقوق بشر دارد اما دستش به خون هزاران انسان بی‌گناه آلوده است،گفت: روزهای این هفته و جنایات آمریکا نشان‌دهنده میزان پایبندی به حقوق بشر است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به کشتار ۱۷ هزار انسان بی‌گناه در کشور توسط منافقین اظهار داشت: در حالی که وضعیت اسف‌بار در یمن در بین غیرنظامیان وجود دارد و هزاران نفر در این جنگ آسیب‌دیده و کشته شده‌اند هیچ صدایی از جانب مدعیان دروغین حقوق بشر شنیده نمی‌شود و حقوق بشر آنها در دستبند زدن به یک کودک نمایان می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اعمال جدید تحریم‌ها علیه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرار دادن این نهاد انقلابی در لیست سیاه، اظهار داشت: دشمن سعی دارد چهره وارونه از سپاه نشان داده و اسم این نهاد را در زمره حامیان تروریست‌ها قرار دهد و این به خاطر این است که بیشتر پروژه‌های کشور توسط سپاه اجرا شده و سپاه نقش مهمی در کشور دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات خصمانه آمریکا جایی برای اعتماد به این کشور باقی نمی‌گذارد، عنوان کرد: عده‌ای با سرپوش گذاشتن بر همه این مشکلات سعی می‌کنند القا کنند که همه مشکلات با ارتباط با آمریکا حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش آمریکا از ۵۰ سال قبل این است که یک روز آب خوش از گلوی ایران پایین نرود، عنوان کرد: همانطور که مکرر گفتیم باز هم می‌گوییم که داخل و خارج بشوند که رابطه ما با آمریکا با شرایط موجود هرگز خوب نخواهد شد و در مقابل تحریم‌های ناجوانمردانه او یک حرف بیشتر نداریم و آن نابودی فکر و روش آمریکایی است که هر هفته نمادین در شعاری از خدای بزرگ، "مرگ بر آمریکا" را طلب می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه اگر در مقابل آمریکا کوتاهی و کرنشی صورت گیرد این کشور جلو می‌آید،گفت: در حال حاضر علاوه بر اقدام سنا تعداد ۳۰۰ نفر از اعضای پارلمان اروپا خواستار تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده‌اند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه باید پاسخ در خور اینگونه اقدامات به تحریم‌ها و جلوگیری از دست‌یابی به حقوق ایران در جهان اتخاذ شود،گفت: نباید اجازه داد که وقت بگذرد و آقایان در داخل مشغول بررسی و اتخاذ تصمیم باشند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اجرای فرمان رئیس‌جمهور آمریکا در مورد منع صدور روادید برای اتباع ایران و پنج کشور دیگر عنوان کرد: وزیر خارجه ما متأسفانه در جواب این اقدام وقیحانه در توئیتر پاسخ می‌دهد و اعلام می‌کند که مادربزرگ‌های ایرانی از این به بعد نوه‌های خود را دیر می‌بینند که اتخاذ این مواضع بیشتر شبیه لطیفه است تا سیاست خارجی.

وی با اشاره به مصادره اموال مربوط به بنیاد علوی در نیویورک گفت: تعدادی از اثرهای باستانی ایران به عنوان غرامت به عنوان صهیونیست‌ها مصادره شده که باید در مقابل این‌ها مواضع محکمی اتخاذ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر دشمن با کمال پررویی در مقابل ما ایستاده است که اگر در مقابل دشمن کوتاهی کنیم حمل بر ضعف و ناتوانی می‌کند، عنوان کرد: مردم ما انتظار دارند که دولت کوبنده و قاطع به تحریم‌های جدید پاسخ دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول مترقی اسلام است،گفت: اگر این موضوع از جامعه گرفته شود خسران عظیمی متوجه جامعه می‌شود؛ امر به معروف و نهی از منکر و انتقاد سازنده در اسلام محدود به هتک حیثیت است و نباید هتک حیثیت صورت گیرد، در غیر اینصورت ایرادی ندارد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه مسئولان باید میزان تحمل خود را در مقابل انتقادات بالا ببرند، عنوان کرد: مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و از بابت پرسش و سوال از خود ناراحت نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه چرا کسانی که باید حرف بزنند و از حقیقت اسلام و انقلاب دفاع کنند ساکت هستند،گفت: آیا این عده نمی‌ببینند که چگونه ارزش‌های الهی وارونه جلوه داده می‌شود و عده‌ای کاسبکارانه ناحق مطالبه می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه جایگاه نماز جمعه محل بیان و تبیین مسائل روز و طرح مشکلات جامعه و مطالبه‌گری است و عده‌ای اینگونه وانمود می‌کنند که این کار ضد ارزش و عمل قبیح است، متذکر شد: افرادی به دنبال عوض کردن باورها هستند و جای نماز جمعه عبادی و سیاسی بیان این مطالب است و چنان هجمه همه جانبه می‌کنند تا گوینده را پشیمان کنند.

وی با اشاره به شعر خوانی یکی از مداحان اهل‌بیت(ع) در نماز عید فطر گفت: بسیاری از منتقدان این مداح، محتوای شعر را مطالعه نکردند و فقط فرصتی برای عقده‌گشایی پیدا کرده و شروع به انتقاد می‌کنند.

امام‌جمعه کرج گفت: در حال حاضر عده‌ای در حال تخریب باورها هستند و مسئله فقط انتقاد به مسائل و مسئولان نیست بلکه عده‌ای همنوا با اربابانشان با هر چیزی که افراد را با دین و انقلاب مانوس کند مخالف هستند و با مساجد، هیئات و حسینیه‌ها مخالف هستند و سعی می‌کنند که این مراکز را از کار اصلی انداخته و بین آنها و مردم فاصله بیندازند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه برخی با نظریه‌پردازی التقاطی به دنبال از کار انداختن دین هستند،گفت: سوال من از برخی از این آقایان که اعلام می‌کنند پیامبر(ص) وکیل هدایت مردم نبوده است، این است که آیا پیامبر نماز جمعه اقامه می‌کرده‌اند یا نه و اگر اقامه می‌کردند چرا در دستانشان اسلحه می‌گرفتند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به بیانات رهبری در عید فطر اظهار داشت: این سخنان تاکیدی بر مسائل مهم کشور در گذشته بود و آتش به اختیار مدنظرشان را نیز تببین کردند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام جمعه فقید کرج حجت‌الاسلام و المسلمین ملک‌زاده عروج این روحانی گرانقدر را تسلیت و برای این مرد خدوم پرتلاش و مردم‌دار آرزوی علو درجات کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راست میگه بزن تو دهان امریکا تا دیگر تحریم ما نکند همه اینها مقصر ظریف است چرا جلوش نمی گیرد

    • داریوش

      اقای ظریف خواهشا درفضای مجازی پیام های سطحی نزارید و جوابی قاطعانه و دندان شکن به امریکا بدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا خوبه یکم فکر کنید بعد حرف بزنید .ثواب داره

      • احمد

        انقدر دندون نشکونید قیمت دندون مصنوعی همبن جوری گرون هست ما قشر ضعیف اونوقت از کجا بیاریم بخریم

    • حمید

      واقعا وزرارت خارجه ما خیلی ذلیلانه عمل میکند . روز بروز ضعیف تر از دیروز

    • بدون نام

      نظرات کو؟

    • بدون نام

      امریکا در پی حل مشکل هیچ کشوری نمی باشد.این پنبه را باید از گوش خارج کرد.انقدر تاریخ را تکرار نکنید

    • بدون نام

      من فكر ميكنم بيش از حد به آمريكا و غرب لبخند ميزنيم!ديگه بسه حقارت،حاضريم در گشنگي و بدبختي باشيم ولي سر جلوي عوضي ها خم نكنيم

    • بدون نام

      آقای ظریف چکار می تواند بکند؟؟ با کدام اهرم ؟؟ لطفا یک نمونه راهکار ارائه نماید

      پاسخ ها

      • احمد

        هیچی فقط رو هوا حرف میزنن. یادمان نرفته آقایان سالی که آمریکا به عراق حمله کرد چه ترسی پیدا کرده بودند و ماه ها جرات هیچ گونه حمله گفتاری به آمریکا نداشتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج