۵۵۷۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

Windows ۸ با این گجت ها نجات می یابد؟

اولترابوک های شگفت انگیز Acer، Asus و Sony اولین تجربه ویندوز لمسی را برایمان رقم می زنند؛ آنها پس از سفری طولانی به بازارهای داخلی رسیده اند و هم اکنون قابل خریداری هستند

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟

روزنامه هفت صبح: اولترابوک های شگفت انگیز Acer، Asus و Sony اولین تجربه ویندوز لمسی را برایمان رقم می زنند؛ آنها پس از سفری طولانی به بازارهای داخلی رسیده اند و هم اکنون قابل خریداری هستند

ناجیان ویندوز 8

خبرها در مورد ویندوز 8 چندان امیدوارکننده نبود. وقتی مایکروسافت انتظار داشت محصول تازه اش غافلگیرکننده ظاهر شود و رکوردهای فروش را یکی یکی بشکند، بازار با ترس و تردید به آن نگاه کرد. کاربران از خودشان پرسیدند مهمترین قابلیت ویندوز جدید چیست و چرا باید برای خرید آن دست به جیب شویم؟ مایکروسافت می گوید طراحی جدید و اضافه شدن قابلیت لمسی ویندوز هشت را نسبت به بقیه خانواده ویندوز در موقعیت برتر قرار می دهد. ما با این طرز فکر موافقیم اما قابلیت لمسی بدون سخت افزارهای سازگار به چه دردی می خورد؟

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟

پس طبیعی بود که ویندوز هشت با استقبال روبرو نشود، آمارهای فروش ناامیدکننده باشند و خریداران مدام گلایه کنند. در مدتی که ما مایکروسافت را سرزنش می کردیم آنها با کمک شرکای تجارتی خود سرگرم ساخت و طراحی دستگاه های جدیدی بودند که با قابلیت های لمسی ویندوز سازگار باشند. لپ تاپ های جدید Acer، Asus و Sony تنها نمونه ای از بلندپروازی های مایکروسافت است. آنها پس از سفری طولانی به بازارهای داخلی رسیده اند و هم اکنون قابل خریداری هستند.

۱- Aspire S۷-G۱۲

Acer

سازنده در طراحی این اولترابوک، تمام تلاش خود را کرده تا بدنه با وجود ضخامت فوق العاده باریک ۱۲ میلیمتری، حداکثر استحکام و کیفیت را داشته باشد. بعد از چند بار رها شدن از فاصله های نیم متری تقریبا می توانیم اعلام کنیم آنها در این کار کاملا موفق بوده اند!

بدنه همانند یک تخته آلومینیومی بسیار مستحکم است و به راحتی دچار آسیب نمی شود. قاب پشت صفحه نمایش کاملا آلومینیومی است. در مدل های ۱۳.۳ اینچی، قاب به یک روکش ضد خش Gorilla Glass II نیز مجهز شده است. وجود چنین روکشی باعث می شود تا سطح دستگاه استعداد بالایی برای جذب اثر انگشت و گرد و غبار داشته باشد اما از طرف دیگر، باید اعتراف کرد این کار باعث شده استحکام دستگاه به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟

مدل های ۱۳.۳ اینچی تنها ۱.۳ کیلوگرم وزن دارند و وزن مدل های ۱۱.۶ اینچی به ۱.۱ کیلوگرم می رسد. در مقایسه با سایر نوت بوک های ۱۳.۳ و ۱۱.۶ اینچی، AspiresS۷ همانند پرِ کاه است! آنقدر سبک که عادت کردن به آنها محتاج زمان است. لبه های دستگاه کاملا تیز طراحی شده اند تا ظاهری مدرن و شکیل به AspireS۷ داده باشند اما در نهایت باعث می شوند موقع جابجایی لپ تاپ کمی احساس ناراحتی داشته باشید.

صفحه نمایش تمام مدل ها از پنل IPS استفاده کرده و دارای دقت Full HD یعنی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ نقطه هستند. صفحه نمایش لمسی دستگاه قابلیت تشخیص چند لمس به صورت همزمان را دارد. کیفیت رنگ ها و زوایای دید در صفحه نمایش S۷ بسیار خوب است اما وقتی به موضوع روشنایی صفحه می رسیم باعث می شود یک نمره منفی برای آن ثبت کنیم. Acer هیچگونه روکش ماتی برای این صفحه نمایش در نظر نگرفته است تا در تست عملکرد فضاهای خارجی یا زیر تابش نور آفتاب محصول امتیاز بالایی کسب نکند.

بلندگوی استریو تعبیه شده در دستگاه از فرمت فراگیر Dolby Advanced Audio Codec پشتیبانی می کنند تا فتیله انتظاراتمان را پایین بکشیم و برای داشتن صدای قوی تر از همان اول به دنبال بلندگوهای جانبی بگردیم.

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟

AspireS۷ به کیبوردهای جزیره ای فوق العاده خوش ساخت و با کیفیتی مجهز شده اند. طراحی کلیدها بسیار خوب است اما آستانه و عمق آنها با توجه به ضخامت دستگاه، کمتر از حد استاندارد به نظر می رسد. سازنده تغییرات جزیی در چیدمان کلیدها به وجود آورده و ممکن است برای عادت کردن به آن نیازمند زمان خواهید بود. کلیدهای تاچ پد به صورت همگن طراحی شده اند و عملکرد بدی ندارند.

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟

با توجه به ضخامت فوق العاده باریک AspireS۷، تنها پورت هایی که می توانید روی لبه های کناری مشاهده کنید، دو عدد پورت USB۳.۰، یک جک ۳.۵ میلیمتری ترکیبی برای خروجی ورودی صوتی و یک پورت micro-HDMI است که با کمک مبدل های ارائه شده داخل جعبه به راحتی می توان از آن در نقش خروجی تصویری VGA و یا پورت شبکه Ethernet استفاده کرد.

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟

تمامی مدل های خانواده AspireS۷ از نسل سوم پردازنده های دو هسته ای ولتاژ پایین Intel Core i۵ و Intel Core i۷ به همراه پردازشگر گرافیکی ۴۰۰۰ Intel HD استفاده می کنند که قدرت کافی برای انجام کلیه کارهای روزمره را فراهم می کنند. البته به شرطی که اجرای بازی های سه بعدی و یا تدوین ویدئو را جزو کارهای روزمره نشمارید. تمامی مدل ها از حافظیه های پرسرعت خشک و یا SSD استفاده می کنند، به همین دلیل سرعت بالا آمدن و اجرای برنامه های مختلف، بسیار بالاست.

نقاط قوت: امکان باز کردن تا ۱۸۰ درجه، حافظه SSD، کیفیت ساخت

نقاط منفی: پورت های محدود، شارژدهی کم باتری

قیمت: حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار در مدل ۱۳ اینچی



۲- Vivo Book S۲۰۰E

Asus

ایسوس با تولید VivoBook های S۲۰۰ و S۴۰۰، توانست یک پکیج کامل را در اختیار کاربر قرار دهد. روکش فلزی بدنه در کنار کیفیت ساخت بالا و وزن پایین، VivoBook ها را یک سر و گردن از لپ تاپ های هم قیمت خود بالاتر قرار داده است. اگر بخواهیم برترین ویژگی های این لپ تاپ ها را نام ببریم باید به پردازنده های ULV، سیستم خنک کننده کم صدا، صفحه کلید و تاچ پد عالی اشاره کنیم. وقتی به تمام اینها، صفحه نمایش لمسی را هم اضافه کنید، متوجه خواهید شد که در این بازه قیمتی، VivoBook ها تقریبا هیچ رقیبی ندارند. باید با صفحه نمایش براق و باتری نسبتا ضعیف آنها هم کنار بیایید.

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟

باتری VivoBook ها در مدل های مختلف، دارای ظرفیت های متفاوتی است. باتری مدل های ۱۱ اینچی دارای ظرفیت ۳۸ وات - ساعت بوده ولی مدل های ۱۴ اینچی از باتری های با ظرفیت ۴۴ وات - ساعت بهره می برند. تمام مدل ها در تست مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi و با روشنایی متوسط صفحه نمایش، توانستند نزدیک به سه ساعت و نیم شارژدهی کنند. این میزان در تست تماشای ویدئو به یک ساعت و نیم کاهش یافت! از لحاظ پورت ها و اتصالات، VivoBook ها تمام پورت های استاندارد را پوشش می دهند. خروجی های تصویری VGA و HDMI، پورت شبکه Ethernet، کارت خوان SD، تعدادی پورت USB و پورت ترکیبی صوتی، دو لبه کناری لپ تاپ را پوشش می دهند.

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟

متاسفانه از سه عدد پورت USB موجود روی لپ تاپ، تنها یکی از آنها از نوع USB۳.۰ بوده و دوتای دیگر USB۲.۰ هستند. همانطور که پیش تر گفتیم، VivoBook ها در دو مدل ۱۱ و ۱۴ اینچی عارضه شده اند. پنل صفحه نمایش هر دو مدل دقت تصویری در حدود ۱۳۶۶ در ۷۶۸ نقطه دارد. این صفحه نمایش ها لمسی هستندو قابلیت تشخیص چند لمس همزمان را دارند. اگر مدتی با صفحه لمسی این لپ تاپ ها کار کنید، متوجه افزایش بهره وری و لذت کار خواهید شد. ایسوس بلندگوهای این لپ تاپ ها به تکنولوژی صوتی انحصاری خود یعنی Sonic Master مجهز کرده است. با این وجود نباید از بلندگوهای کوچک این لپ تاپ ها، انتظار تولید صدای بلند و با کیفیتی داشته باشید.

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟

برخلاف اکثر لپ تاپ ها در این بازه قیمتی، بدنه VivoBook تماما پلاستیکی نبوده و اکثر قسمت های آن از آلومینیوم صیقلی، ساخته شده است. این آلومینیوم را می توان در قاب پشت صفحه نمایش و قسمت های مختلف بدنه اصلی دستگاه مشاهده کرد. تنها پلاستیک به کار رفته در ساخت بدنه را در سطح زیرین لپ تاپ مشاهده می کنیم. مدل ۱۴ اینچی تنها ۱.۸ کیلوگرم وزن داشته و مدل ۱۱ اینچی وزنی معادل ۱.۴ کیلوگرم دارد. در طرف مقابل صفحه نمایش، یک صفحه آلومینیومی قرار دارد که در میان آن کیبورد جزیره ای لپ تاپ تعبیه شده است. تمامی کلیدها به استثنای کلیدهای چهار جهت اصلی، ابعاد استانداردی دارند و به لطف آستانه و عمق مناسب آنها، تایپ کردن با VivoBook ها بسیار لذتبخش است.

نقاط قوت: روکش آلومینیومی بدنه، کیفیت ساخت بالا، قیمت نه چندان ترسناک

نقاط منفی: صفحه نمایش براق با روشنایی پایین، توان کم باتری

قیمت: حدود ۲ میلیون و ۷۰ هزار تومان در مدل ۱۱ اینچی


3- Vaio T13125CDS

Sony

در نگاه اول VAIO T13 می تواند به لطف بدنه صاف و صیقلی خود که از جنس آلومینیوم صیقلی ساخته شده نظر مثبت هر کسی را به خود جلب کند. ظاه ردستگاه تا حد زیادی شبیه لپ تاپ های فوق حرفه ای VAIOZ است. تنها کافی است یک بار بدنه آلومینیومی آن را حس کنید تا یاد و خاطره لپ تاپ های بسیار گران قیمت و لوکسی مثل MacBook Pro برایتان زنده شود.

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟

از آنجایی که تمامی سطح بدنه مات ساخته شده است، لازم نیست بابت جذب اثر انگشت و گرد و غبار در VAIO T۱۳ نگرانی داشته باشید. لولاهای دستگاه به قدری محکم ساخته شده اند که برای باز کردن آن حتما به دو دست نیاز خواهید داشت. وقتی VAIO T۱۳ را باز کنید، دو پایه پلاستیکی بسیار کوچ، قسمت انتهایی دستگاه را بالا می برند تا نه تنها باعث افزایش راحتی تایپ کردن با این اولترابوک شوند، بلکه در خنک نگه داشتن بدنه هم نقش بزرگی ایفا کنند. در مدل های اولیه T۱۳ که تابستان ۲۰۱۲ عرضه شد، شاهد صفحه نمایش های معمولی بودیم که در سری جدید صفحه لمسی وجود دارد و دیگر خبری از قاب آلومینیومی نیست.

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟


این کار باعث می شود صفحه مقاومت بیشتری داشته باشد. صفحه نمایش دقت 1366 در 768 نقطه را ارائه می کند. روشنایی و کنتراست تصویر پایین تر از حد انتظار است. روشنایی پایین در کنار براق بودن صفحه نمایش، باعث می شود کار کردن با VAIO T13 در محیط های خارجی یا زیر تابش نور آفتاب، تقریبا به کاری غیرممکن تبدیل شود. پنل TN صفحه نمایش هم باعث می شود زاویه دید به خصوص در حالت عمودی، بسیار محدود باشد. در کل از نظر صفحه نمایش، می توان یک نمره منفی بزرگ برای سونی در نظر گرفت. VAIO T13 به صفحه کلیدی جزیره ای مجهز است. سونی برای کوچک نگاه داشتن دستگاه، مجبور به کم کردن ابعاد کلیدها شده است.

Windows 8 با این گجت ها نجات می یابد؟

برای عادت کردن به آنها محتاج زمان هستید. هر چند به خاطر آستانه و عمق کم کلیدها در ابتدا ممکن است کمی ناامیدکننده به نظر بیاید اما پس از مدتی، می توانید با سرعت بالا و با خطاهای تایپی بسیار کم، تایپ کنید. معمولا اولترابوک ها از لحاظ تعداد پورت ها و اتصالات بسیار محدود هستند ولی VAIO T۱۳ در این زمینه یک استثنا محسوب می شود. این دستگاه به دو پورت USB از نوع USB۲.۰ و USB۳.۰ مجهز است. روی لبه سمت راست، خروجی های تصویری VGA و HDMI دیده می شوند.از سایر پورت های موجود در VAIO T۱۳ می توان به پورت شبکه Ethernet، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و یک کارتخوان برای حافظه های SD و Memory Stick اشاره کرد.

نقاط قوت: بدنه صاف و صیقلی آلومینیومی و جذابیت ظاهری دستگاه

نقاط منفی: پایین بودن روشنایی و کنتراست تصویر

قیمت: حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج