جاباما
۵۵۷۹۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ارگ بم را دیگر خطری تهدید نمی کند

کمیته میراث جهانی یونسکو، ارگ بم و منظر فرهنگی اطرافش را از لیست میراث جهانی در خطر خارج کرد.

خبرگزاری مهر: کمیته میراث جهانی یونسکو، ارگ بم و منظر فرهنگی اطرافش را از لیست میراث جهانی در خطر خارج کرد.

سی‌وهفتمین اجلاس کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو که به طور مشترک در دو شهر پنوم‌پن و سیم‌ریپ در حال برگزاری است و تا روز ۲۷ ژوئن (ششم تیر) ادامه خواهد داشت. اما سازمان یونسکو اعلام کرد که این کمیته، پس از بررسی پرونده ارگ بم، اصلاحات در مدیریت و حفاظت از ارگ بم و محوطه اطرافش در جمهوری اسلامی ایران به نتیجه رسیده بنابراین این میراث فرهنگی را از لیست میراث در خطر خارج کرده است.

ارگ بم در سال ۲۰۰۴ در فهرست میراث جهانی ثبت شد اما در سال ۱۳۸۲ پس از آنکه زلزله بم این ارگ را لرزاند، بسیاری از بخش های این ارگ خشتی از بین رفت به این ترتیب یونسکو آن را در فهرست میراث در خطر جای داد تا اینکه روز گذشته، کارشناسان کمیته میراث جهانی به این نتیجه رسیده اند که اقدامات حفاظتی در ارگ بم باعث شده تا این میراث در خطر اکنون در امنیت قرار بگیرد.

همچنین یونسکو اعلام کرد که امروز میراث در خطر کشورهای دیگر را نیز بررسی می کند و سایت های جدیدی را در لیست میراث جهانی قرار می دهد.

در این باره، محسن موحدی، معاون میراث فرهنگی کرمان به خبرنگار مهر گفت: این ارگ خوشبختانه از فهرست میراث در خطر خارج شده است اما هنوز جزئیات دفاع از این پرونده به ما اعلام نشده است. در همین حال افشین ابراهیمی، رئیس پایگاه میراث جهانی ارگ بم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در مدت شش سال گذشته برای استحکام بخشی سازه‏ای ارگ بم، همکاری‏های ملی و بین‏ المللی انجام گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج