۵۵۷۹۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تولید ۱۰ قلم داروی ضدسرطان تا شهریور

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از تولید ۱۰ داروی ضدسرطان در کشور تا شهریور و فعالیت ۱۰ پروژه تولید واکسن جدید در کشور خبر داد.

روزنامه وطن امروز: مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از تولید ۱۰ داروی ضدسرطان در کشور تا شهریور و فعالیت ۱۰ پروژه تولید واکسن جدید در کشور خبر داد.

مهدی صابری درباره پروژه‌های جدید دارویی افزود: حدود ۸۰ پروژه دارویی در دستورکار داریم که تا شهریور حدود ۱۳ قلم دارو آماده بهره‌برداری خواهد بود. وی ادامه داد: حدود ۱۰ قلم از این داروها که شهریور رونمایی می‌شود داروهای ضدسرطانی هستند که هم‌اکنون داروهای وارداتی مشابه آن در کشور با قیمت بالا عرضه می‌شود، بنابراین اگر داروهای ایرانی تولید شوند ۲۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی را با توجه به نرخ ارز فعلی خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: داروهای دیگر این پروژه در اقلام بیوتکنولوژیک هستند که کارهای نهایی آن در حال انجام است و سعی شده داروهایی که شهریور رونمایی می‌شوند حتما عملیاتی شده و به بهره‌برداری کامل برسند، به این معنی که فناوری انجام شده مورد استفاده مردم قرار گیرد و فقط در حد تولید باقی نماند.

صابری درباره اعتبارات مورد نیاز نیز گفت: اعتبارات موجود فعلا کافی است اما در پی نامه‌ای که به ریاست‌جمهوری داده‌ایم با درخواست کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی ما موافقت شده که اگر عملیاتی شود حجم داروهای وارداتی به حداقل می‌رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶۶ قلم داروی وارداتی در کشور وجود دارد که بیش از ۲۵ هزار دلار ارزبری دارند و می‌توانیم با تولید این داروهای ایرانی آنها را به حداقل برسانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج