۵۵۸۱۷۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

غافلگیری پیشرفته ترین ناو انگلستان با ویندوز XP

ناو هواپیمابر ملکه الیزابت ((HMS Queen Elizabeth (R۰۸) بزرگترین کشتی جنگی ساخته شده برای نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا است. این ناو هواپیمابر قادر به حمل حداکثر چهل هواپیما است.

مجله سخت افزار: ناو هواپیمابر ملکه الیزابت ((HMS Queen Elizabeth (R۰۸) بزرگترین کشتی جنگی ساخته شده برای نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا است. این ناو هواپیمابر قادر به حمل حداکثر چهل هواپیما است. این ناو در ۴ ژوئیه ۲۰۱۴ توسط ملکه الیزابت دوم نام‌گذاری شد و به تازگی وارد خدمت شده است. بر خلاف بسیاری از ناوهای هواپیمابر، این ناو فقط برای نشست و برخاست هواپیماهای نظامی عمودپرواز و هواپیماهای نظامی نشست و برخاست کوتاه همچون جنگنده بمب‌افکن F-۳۵ و هلیکوپتر مرلین طراحی شده‌است.
غافلگیری پیشرفته ترین ناو انگلستان با ویندوز XP
علاوه بر آن، این ناو مجهز است به سیستم‌های هشدار سریع هوایی و نیز جنگ‌افزارهای ضد زیردریایی. هنوز چند روزی از ورود به خدمت ناو هواپیمابر ملکه الیزابت نمی گذرد که یک مسئله دیجیتالی جالب توجه شده است!

نیروهای Royal Navy این ناو را با صرف هزینه بیش از 4.5 میلیارد دلار راه اندازی کرده اند. HMS Queen Elizabeth در زمینه های نبردهای الکترونیکی، درگیری با سامانه ضد نفوذ و هک، عملیات های سایبری، نفوذ به سیستم های پرتابگر و... بسیار پیشرفته و مقتدرانه عمل کرده است. یکی از دلایل به درازا کشیده شدن راه اندازی و تولید این ناو هواپیمابر، تجهیز سامانه های الکترونیک و دیجیتالی بود. به همین مناسبت، برخی از رسانه های بریتانیا در یک دعوت عمومی به میزبانی ارتش، از این ناو هواپیمابر دیدن کردند. به طور حتم حتی برجسته ترین خبرنگاران نظامی نیز می توانند در یک ناو هواپیما بر مدرن سردرگم شده و حتی قادر به تشخیص تسلیحات آن نباشند؛ اما تشخیص ویندوز XP ساده ترین کار ممکن است! خبرنگاران در این تور مشاهده کرده اند که بسیاری از سیستم های کامپیوتری این ناو هواپیما بر توسط سیستم عامل ویندوز XP ران می گردد. این مسئله برای یک ناو در این سطح می تواند مانند فاجعه باشد. کامپیوترهای این ناو با سیستم عامل قدیمی XP از شرکت مایکروسافت فعال هستند؛ سیستم عاملی که پشتیبانی از آن مدت زمان زیادی است که متوقف شده است. در زمان انتشار باج افزار "وانا کرای" بسیاری از بخش های درمانی بریتانیا به دلیل استفاده از سیستم عامل قدیمی ویندوز XP، به سادگی تسلیم حملات شدند.
غافلگیری پیشرفته ترین ناو انگلستان با ویندوز XP

در همین راستا فرمانده ناو HMS، کاپیتان Mark Deller گفت: هنگامی که یک کشتی جنگی را تحویل می گیرید، باید بدانید که سفارش تولید آن را در سالهای قبل داده ایم. وقتی یک کشتی جنگی را خریداری می کنید، در واقع آن را ۲۰ سال پیش خریداری کرده اید. Mark Deller در ادامه به یک ناو هواپیمابر چینی اشاره کرده است که ۲۰ سال پیش توسعه یافت. (احتمالا اشاره به ناو مربوط به شوروی سابق است که توسط چین از اکراین خریداری شده است). فرمانده این ناو در ادامه به وجود یک تیم سایبری قدرتمند اشاره کرده است که در این کشتی مدرن مستقر هستند؛ هدف از اشاره به این تیم، آسوده ساختن خیال رسانه ها از حملات سایبری بوده است. همچنین ایشان گفت: توسعه و ارتقاء برخی از بخش ها از جمله سامانه های کامپیوتری-نرم افزاری آغاز شده است.

نکته نویسنده:

در این جا یک مسئله بسیار مهم پدیدار می شود؛ ویندوز XP دارای محدودیت های پشتیبانی سخت افزاری است؛ به عنوان مثال پشتیبانی از مقادیر خاص رم و ذخیره سازی. در نتیجه شاید این ناو در بخش سخت افزاری نیز از پلتفرم های قدیمی استفاده می کند که اصلا جالب و مناسب یک ناو تحویل شده در سال 2017 نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی فکر خوبی کردند برای جلوگیری از حمله هکر ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج