۵۵۸۲۲۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حمله هکر‌ها به یک نیروگاه‌ هسته‌ای در آمریکا

یک نیروگاه هسته ای در آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت. این حمله بیشتر متوجه بخش تجاری این نیروگاه هسته ای بود و به زیر ساخت های مهم آسیبی وارد نکرده است. اما بر اساس گفته های دانشمندان نفوذ هکرها به این شبکه می تواند به عنوان هشداری برای حملات بعدی سایبری تلقی شود.

وب سایت کلیک: یک نیروگاه هسته ای در آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت. این حمله بیشتر متوجه بخش تجاری این نیروگاه هسته ای بود و به زیر ساخت های مهم آسیبی وارد نکرده است. اما بر اساس گفته های دانشمندان نفوذ هکرها به این شبکه می تواند به عنوان هشداری برای حملات بعدی سایبری تلقی شود.
حمله هکر‌ها به یک نیروگاه‌ هسته‌ای در آمریکا
بخش تجاری یکی از نیروگاه های هسته ای آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت که توسط پلیس فدرال این کشور مرود بررسی قرار گرفته است. در اخبار منتشر شده از نام و موقعیت این نیروگاه هسته ای اطلاعاتی فاش نشده است، اما بر اساس اخبار منتشر شده تاکنون چندین بار نیروگاه های هسته ای آمریکا مورد حملات سایبری قرار گرفته اند که تنها همین مورد اخیر رسانه ای شده است.

هنوز مشخص نیست که چه کسی یا گروهی در پشت این حملات سایبری قرار دارد و آیا این حمله سایبری می تواند به حملات سایبری که اخیراً در چندین کشور بزرگ جهان گزارش شده است مربوط باشد یا خیر؟

بر اساس اخبار منتشر شده این حمله سایبری بیشتر بخش تجاری این نیروگاه را مورد حمله خود قرار داده است. اما هنوز اطلاعات جزئی تری در این خصوص منتشر نشده است. گفته می شود این حمله سایبری با کد Nuclear 17 انجام شده است اما بر اساس شواهد منتشر شده این حمله خوشبختانه نتوانسته است به بخش های مهم و زیر ساختی این نیروگاه آسیبی برساند. هر جند به گفته متخصصان همه چیز تحت کنترل است اما متخصصان بر این عقیده اند که این حمله می تواند زنگ خطری باشد برای حملات سایبری بعدی.

به عقیده این متخصصان حمله به بخش تجاری این نیروگاه می تواند به منظور جمع آوری اطلاعات صورت گرفته باشد. در بسیاری از موارد هدف هکرها از اولین حمله بررسی میزان نفوذ پذیری سیستم ها به خصوص بخش عملیاتی آن مرکز است. در واقع این موضوع می تواند بسیار خطر ناک باشد زیرا اولین حمله نشان از حمله های بعدی خواهد بود.

هر چند جدا سازی بخش تجاری و عملیاتی نیروگاه های هسته بنا به دلایل امنیتی انجام شده است اما به هر حال حمله به یک بخش می تواند برای کل سیستم خطر ناک باشد.

هر چند تنظیمات امنیتی و اقدامات امنیتی در بخش های مختلف سیستم های این نیروگاه به گفته رئیس شرکت امنیت JASK مانع از نفوذ هکرها به زیر ساخت های شده است اما همین موضوع که هکر ها توانسته اند به بخش تجاری این نیروگاه نفوذ کنند خود جای تعجب بسیار دارد. همچنین این حمله می تواند باعث نفوذ هکرها به اطلاعاتی مثل ایمیل ها، بررسی های امنیت، اسناد و رمز های عبور و اطلاعات بیشتری بوده باشد. این اطلاعات می توانند برای حملات بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

در گذشته هنگامی که شبکه تجاری مرکزی مورد حمله هکرها قرار می گرفت در واقع امکان بروز حملات فیشینگ بعدی را برای هکرها فراهم می کرد. راهی ساده، مطمئن و آسان برای نفوذ هکرها به سیستم ها اما در عین حال بسیار خطرناک برای امنیت مرکز.

تاکنون از این تاکتیک برای حمله سایبری به بسیاری از مراکز مهم و امنیت دنیا استفاده شده است که متأسفانه اثرات مخرب آن بسیار زیاد بوده است. یکی از این حملات سایبری که سر و صدای زیادی کرد و هنوز تحقیق و بررسی در خصوص آن ادامه دارد حمله سایبری روسیه انتخاب ۲۱۶ امریکا بود. بر اساس شواهد و اسناد موجود، روسیه توانست به نرم افزار های انتخاباتی آمریکا نفوذ کرده و آن ها را هک کند.

اما حمله به شبکه تأسیسات هسته ای و نیروگاه ها می تواند تبعات و اثرات بسیار مخرب تری نسبت به حمله به نرم افزار های انتخابات یک کشور در پی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج