۵۵۸۲۴۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نمایشگر جدید کوالکوم همراه با حسگر اثر انگشت

در کنفرانس جهانی موبایل، شرکت کوالکوم از جدید ترین حسگر های اثر انگشت خود که به منظور استفاده در انواع صفحان نمایش و غیره طراحی شده اند، رو نمایی کرده است. گفته می شود قرار است این حسگرهای اثر انگشت در گوشی های تولید شرکت چینی ویوو برای اولین بار استفاده شوند.

وب سایت کلیک: در کنفرانس جهانی موبایل، شرکت کوالکوم از جدید ترین حسگر های اثر انگشت خود که به منظور استفاده در انواع صفحان نمایش و غیره طراحی شده اند، رو نمایی کرده است. گفته می شود قرار است این حسگرهای اثر انگشت در گوشی های تولید شرکت چینی ویوو برای اولین بار استفاده شوند.
نمایشگر جدید کوالکوم همراه با حسگر اثر انگشت

در این نمایشگرهای جدید ساخت شرکت کوال کوم از حس گرهایی با تکنولوژی اولتراسونیک استفاده شده است. در کنفرانس جهانی موبایل که در شهر شانگهای چین برگزار شد، این غول تکنولوژی آمریکایی گفته است سنسورهای لمسی این نمایشگرها نه تنها می توانند در نمایشگرهای OLED استفاده شوند. از طرفی این حس گرها نه تنها در زیر بلکه در زیر صفحات فلزی و شیشه ای نیز فعال بوده و می توان از آن ها استفاده کرد.

همچنین در کنفرانس جهانی موبایل، شرکت ویوو، یکی از شرکت های چینی فعال در زمینه تولید گوشی های تلفن همراه از گوشی های خود که در آن ها از چنین حسگر هایی استفاده شده است، رو نمایی کرد.

در حال حاضر استفاده از حس گرهای لمسی در زیر صفحه نمایش برای تولید گوشی های تلفن همراه پر رونق است. اما اخیراً شرکت سامسونگ حس گرهای لمسی اثر انگشت گوشی پرچم دار خود یعنی گلکسی S۸ را در پشت گوشی تعبیه کرده است. بر اساس اخبار منتشر شده حس گرهای لمسی اثر انگشت گلکسی Note۸ نیز قرار است در پشت گوشی تعبیه شود.

از طرفی اخبار تائید نشده ای وجود دارند که حاکی از تعبیه حسگر اثر انگشت نسل بعدی گوشی های آیفون اپل در پشت گوشی است.

حسگر های اثر انگشت شرکت کوالکوم که برای استفاده در زیر ورقه فلزی و شیشه ای ساخته شده اند قابلیت استفاده بر روی پردازنده های اسنپ دراگون ۶۶۰ و ۶۳۰ پلت فرم های موبایل را دارند. قرار است این حسگرهای اثر انگشت برای OEM ها قرار است از ماه آینده به تولید انبوه رسیده و تا نیمه اول سال آینده میلادی به بازار ارائه شوند.

حسگرهای اثر انگشت کوالکوم هم که برای استفاده در صفحات نمایش ساخته می شوند، قابلیت استفاده بر روی پردازنده های اسنپ دراگون و همچنین OEM ها را خواهند داشت و قرار است در ۴ ماهه آخر سال جاری میلادی یعنی اواسط پاییز تا زمستان به بازار عرضه شوند.

روز چهارشنبه شرکت کوالکوم که فعالیت اصلی آن در زمینه تولید چیپ های مختلف است، در مصاحبه با خبرنگاران از تولید انواع مختلف حس گرهای اثر انگشت از جمله حس گر مناسب برای استفاده در زیر ورقه شیشه ای ورقه فلزی و صفحه نمایش خبر داده است. گفته می شود این حسگر ها بیشتر برای گوشی های تلفن همراهی که صفحه نمایش آن ها کل بخش جلویی گوشی را می گیرد، مناسب هستند.

حس گرهای اثر انگشت ساخته شده برای صفحه نمایش مناسب برای استفاده در گوشی های با اندازه نسبتاً متوسط هستند که می توانند در زیر شیشه هایی با ضخامت ۸۰۰ میکرومتر نیز استفاده شوند. این حس گرها همچنین در صفحات نمایش OLED با ضخامتی تا ۱۲۰۰ میکرومتر نیز قابل استفاده هستند. اما حس گرهای اثر انگشت مخصوص استفاده برای فلز و همچنین شیشه قابل استفاده در شیشه های با ضخامت ۸۰۰ میکرو متر و فلز آلومینیوم با ضخامت ۵۲۵ میکرومتر هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج