جاباما
۵۵۸۷۳۰
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

رفتار عجیب اردک‌ها که دانشمندان را شگفت‌زده کرد

دانشمندان رفتاری نوظهوری را در اردک‌های سر سبز وحشی مشاهده کرده‌اند که هیچ سابقه‌ای از آن وجود ندارد و حتی این اردک‌ها برای آن تکامل نیافته‌اند؛ آنها مشاهده کردند که این اردک‌ها به پرندگان مهاجر حمله می‌کنند و آنها را می‌خورند.

خبرآنلاین: دانشمندان رفتاری نوظهوری را در اردک‌های سر سبز وحشی مشاهده کرده‌اند که هیچ سابقه‌ای از آن وجود ندارد و حتی این اردک‌ها برای آن تکامل نیافته‌اند؛ آنها مشاهده کردند که این اردک‌ها به پرندگان مهاجر حمله می‌کنند و آنها را می‌خورند.
رفتار عجیب اردک‌ها که دانشمندان را شگفت‌زده کرد

به گزارش بی‌بی‌سی،این رفتار "نادر" یا حتی "غیرعادی" را دکتر سیلویو پتروان روزی مشاهده کرد که به همراه دوستانش برای تماشای پرندگان به پارک ملی جنوب‌غربی رومانی رفته بود.
اردک‌ وحشی یکی ازپرشمارترین انواع اردک است که در بسیاری از پارک‌ها و برکه‌ها و تالاب‌ها دیده می‌شود. این اردک معمولا از دانه‌ها، بلوط، میوه‌های بوته‌ای (توت‌فرنگی، تمشک)، گیاهان دیگر و حشرات تغذیه می‌کند. گاهی دیده شده این اردک‌ها ماهی‌های ریز بخورند اما مهره‌داران تقریبا در برنامه غدایی آنها جایی نداشته است.

آنچه دکتر پتروان دید و از آن فیلم‌برداری کرد یک جوجه دم‌جنبانک خاکستری بود که در آب فرود آمد اما یک اردک ماده بالغ او را تعقیب کرد، با نوک خود گرفت و چندیدن بار زیر آب کرد و بعد آن را تقریبا درسته بلعید.

دکتر پتروان می گوید: "اردک وحشی بشدت برای خوردن دم جنبانک تقلا کرد، احتمالا چون نمی‌توانست آن را تکه تکه کند برای اینکه نوکش تخت است و برای تکه پاره کردن شکار طراحی نشده است."

بعد از آن یک جوجه باسترک سیاه در آب فرود آمد و گروهی اردک وحشی جوان او را را تعقیب کردند.
رفتار عجیب اردک‌ها که دانشمندان را شگفت‌زده کرد

دکتر پتروان می‌گوید: "پرنده بیچاره روی آب فرود آمد و جیغ می‌کشید و تقلا می‌کرد تا خود را از خطر دور کند اما تقریبا بلافاصله اردک‌های وحشی به او حمله کردند. پرنده کوچک ناپدید شد."جستجو در منابع جانورشناسی سابقه‌ای از مشاهده چنین رفتاری را در اردک‌های وحشی نشان نداد، که نشان می‌دهد این رفتاری "بسیار نادر" است یا رفتاری است که بتازگی یاد گرفته شده است. به گفته دکتر پتروان "هضم استخوان و پر چیزی نیست که اردک‌های وحشی برای آن تکامل یافته باشند."

طبیعت اردک‌های وحشی مهاجم نیست و معمولا به نوآوری در تغذیه علاقه ندارند اما در کالیفرنیا دیده شده که اردک‌های وحشی برای خوردن خرچنگ ماسه به دریا می‌روند؛ شاید برای اینکه به منبع پروتئین پر انرژی دست پیدا کنند. ممکن است این اتفاق در پارک ملی رومانی هم افتاده باشد.

دکتر پتروان می گوید: "در واقع این اردک‌های جوان بسرعت در حال رشد، برای دسترسی به پروتئین حیوانی زیر فشار هستند و از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا این کمبود را برطرف کنند."

"اما این وقعیت که این اردک‌ها یاد گرفته‌اند به پرنده‌های دیگر آسیب بزنند کاملا غیر عادی است."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من فکر میکنم شاید دچار یجور بیماری شده باشن مثلا یه چیزی مثل هاری تو ی گرگ یا سگ یا مثلا مسمومیت با ماده خاصی که وارد اب شده یا در کل تاثیر یه عامل خارجی

    • بدون نام

      داداش از موقعيكه اين داعش اومد كلا همه وحشي تَر شدند،،،چه برسه به اردك

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج